  • 41. Data: 2018-05-07 22:40:50
    Temat: Re: Znów kamery się popsuły
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/7/2018 10:32 PM, J.F. wrote:
    > Myslisz, ze ktos tam siedzi i oglada ?

    Mam na mysli odtwarzanie.

    > No, w sumie komendant moglby miec podglad na podlegla placowke.

    Zajęty stukaniem na Łuczniku.

    > Ale na monitorze jest, a potem na dysku nie ma..

    No właśnie. To mnie zastanawia. Przychodzi komendant i mówi "nie ma". I
    co, nikt nie pyta *dlaczego* nie ma? Może pytający i odpowadający to
    tumanisci i nie potrafią komunikować sie na poziomie technicznym?
    Prokurator za tepy żeby zadać pytanie *dlaczego*? Prokurator nie ma
    interesu? Oni w Policji mają jakieś wewnętrzny organ do szukania
    korupcji, ten organ tez nie potrafi zadawać tych pytań? Może trzeba
    producenta zapytać? Bo zawsze mnie zastanawia jak te monitoringi psują
    się na chwile a potem działają bez problemów miesiącami. nie widuje w
    gazetach żanych wyjasnień z gatunku "dysk padł i stracił się zapis" albo
    "błąd filesystemu nadpisał dane".

    Nie ma i już. Zastanawiające gdzie się podziała dociekliwość
    dziennikarska i zwykła ciekawośc producentów dlaczego się im psuje.

    > A on zgodnie z prawda zeznaje "nie ma i nie mam pojecia dlaczego" :-)

    Czas zrobić monitoring monitoringu. Sterowany najlepiej z centrali
    lokalnej gazety.

    > I nic mu nie mozesz zarzucic, bo przeciez te komputery robia co same
    > chcą :-)

    No właśnie nie i tutaj widze klucz do rozwiązania zagadki znikajacych
    monitoringów dziwnie zbiegających się z wypadkami terminach.

  • 42. Data: 2018-05-07 22:42:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/7/2018 10:32 PM, Shrek wrote:
    > Nic by nie było. Biegły by stwierdził, że nie da się wykluczyć że
    > zjebało się przypadkiem, więc sprawy nie ma.

    Z faktu że nie da się wykluczyć że ktoś nie zastrzelił się z łuku nie
    oznacza że nie nalezy prowadzić śledztwa jesli istnieje margines
    niepewności.

    A tutaj nie istnieje margines. Przecież wszyscy wiemy *dlaczego*
    nagrania znikają.

  • 43. Data: 2018-05-07 23:19:06
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > na dysku twardym? Ciekawy jestem co by bylo gdyby ktoś przetrzepał dupe
    > operatorowi tego monitoringu pod kątem istoty awarii z punktu widzenia

    Specjalnie wyłączyli, żeby dowodów nie było.
    Tak samo jak w bloki, w którym mieszkam. Chciałam sprawdzić /przelecieć
    monitoring dosłownie na pół godziny, zeby sprawdzić czy jedem cwaniaczek
    z bloku wsadzał jakąś pensetę do skrzynek i czy wyciągał listy. Kręcił
    się wyrośnięty szczeniak strasznie namolnie przy tych skraynkach i
    zaglądał do nich przez szybki. Pojechałam windą na górę. Potem
    poprosiłam dozorcę, żeby poszedł ze mną do monitora. Byłam zaskoczona
    tym co powiedział. Monitoring sie zepsuł. Administratorka kazała
    zresetować wszystko. No i teraz wiadomo kto chroni złodziei.

    --
    animka

  • 44. Data: 2018-05-07 23:31:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 5/7/2018 10:32 PM, J.F. wrote:

    >Mam na mysli odtwarzanie.

    >Zajęty stukaniem na Łuczniku.

    Ale w przerwach moglby rzucic okiem.

    >No właśnie. To mnie zastanawia. Przychodzi komendant i mówi "nie ma".
    >I co, nikt nie pyta *dlaczego* nie ma?

    Pewnie sie pytaja, ale skad komendant ma wiedziec ?
    Przeciez on tylko potrafi stukac na Łuczniku.

    > Może pytający i odpowadający to tumanisci i nie potrafią komunikować
    > sie na poziomie technicznym? Prokurator za tepy żeby zadać pytanie
    > *dlaczego*? Prokurator nie ma interesu?

    No, w zasadzie nie ma, przeciez on nie prowadzi sledztwa w sprawie
    dlaczego nie ma :-)

> [...]
    >chwile a potem działają bez problemów miesiącami. nie widuje w
    >gazetach żanych wyjasnień z gatunku "dysk padł i stracił się zapis"

    Bo to tajemnica sledztwa i nie publikuje sie.
    A pismaki po miesieacu straca zainteresowanie.

    >Nie ma i już. Zastanawiające gdzie się podziała dociekliwość
    >dziennikarska i zwykła ciekawośc producentów dlaczego się im psuje.

    Pomijajac wszelkie nasuwajace sie odpowiedzi, to trzeba technicznie
    przyznac, ze :
    -nikt nie sprawdza, to skad wiadomo, ze popsul sie na chwile, moze od
    pol roku nie zapisywal,
    -producentowi tak ogolnie zalezy na niezawodnosci, ale szczegolowo to
    mu nie zalezy na zwracaniu pieniedzy, i to w sytuacji, gdy system pol
    roku dzialal, a 20 minut nie.
    a namierzenie tak rzadkiej usterki moze byc trudne, a wrecz
    niemozliwe, jesli nie ma urzadzenia u siebie, tylko trzeba jezdzic do
    klienta.
    -przyczyn moga byc miliony :-(

    >Czas zrobić monitoring monitoringu. Sterowany najlepiej z centrali
    >lokalnej gazety.

    A to swoja droga - ma byc porzadny monitoring komisariatu, to musi byc
    pod kluczem, na odpowiedzialnosc zewnetrznej firmy, sprawdzany
    regularnie, sam sie musi monitorowac.

    I bedzie kosztowal tyle, ze komendant powie "Policji nie stac", bo i
    po co mu taki dobry monitoring ?
    Jemu jest potrzebny byle jaki, ktory bedzie dzialala tylko wtedy, gdy
    potrzeba :-)

    >No właśnie nie i tutaj widze klucz do rozwiązania zagadki znikajacych
    >monitoringów dziwnie zbiegających się z wypadkami terminach.

    Kiedy naprawde tak te nowoczesne systemy komputerowe dzialaja :-(

    Pozostaje gwarancja i kary umowne - to moze producent zrobi lepiej.

    J.

  • 45. Data: 2018-05-08 06:50:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.05.2018 o 22:42, Sebastian Biały pisze:

    > Z faktu że nie da się wykluczyć że ktoś nie zastrzelił się z łuku nie
    > oznacza że nie nalezy prowadzić śledztwa jesli istnieje margines
    > niepewności.

    Ale za mało, żeby postawić zarzuty, czym prok nie jest i tak
    zainteresowany, więc w zasadzie podpada to pod marnotrawstwo środków
    publicznych.

    Przypomnę, że nagranie tortur z duszeniem, biciem i użyciem
    paralizatora, zakończone śmiercią tortutowanego, to zbyt mało żeby
    choćby postawić zarzut nieumyślnego spowodowania śmierci policjantom. W
    tym samym czasie jak dziecko wpadło do niezabezpieczonej przez gminę
    studzienki prok rodzicom stawia (dla ich dobra) zarzuty. Więc na co niby
    liczysz? Problem nie jest że nie da się takich pytań stawiac, ale że nie
    po to policja państwowa niszczy dowody, żeby prokurator państwowy psuł
    robotę. Oczywiście dowodów nie ma, ale dla każdego kto chwilę nad tym
    pomyśli jest oczywiste, że przypadek to moze być raz, dwa, jak ktoś ma
    pecha to trzy czy cztery razy. Ale jak za każdym jebanym razem okazuje
    się, że jak potrzebne jest nagranie to akurat nie ma, to trzeba by być
    debilem, żeby uwierzyć w przypadek.

    > A tutaj nie istnieje margines. Przecież wszyscy wiemy *dlaczego*
    > nagrania znikają.

    No właśnie. Chociaż mam podejrzenia, ze jest co najmniej jedna osoba,
    która ma wątpliwości;)

    Shrek

  • 46. Data: 2018-05-08 09:38:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-07 o 23:31, J.F. pisze:

    > Kiedy naprawde tak te nowoczesne systemy komputerowe dzialaja :-(
    >
    > Pozostaje gwarancja i kary umowne - to moze producent zrobi lepiej.

    Co może zrobić komputer jak w odpowiednim momencie przesłuchujący
    wychodzi z pokoju przesłuchań i wyjmuje mu wtyczkę zasilania.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2018-05-08 10:07:46
    Od: p...@g...com

    powinien beknac komendant ew. podwladny ktory wczesniej nie zglosil ze monitoring
    padl, ogolnie spoleczenstwo nie powinno miec skrupolow wobec bandytow w mundurach, w
    cywilizowanym kraju to jest bezwarunkowa dymisja ministra spraw wewnetrznych

    http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/szokujac
    e-zdjecia-z-komisariatu-tak-umieral-igor-stachowiak-
    film,12096346/

  • 48. Data: 2018-05-08 10:12:01
    Od: p...@g...com

    politycy zawiedli i dopiero media zmusily ich do dzialania

    Po doniesieniach medialnych, w maju 2017 zdymisjonowano dolnośląskiego komendanta
    wojewódzkiego policji we Wrocławiu i jego zastępcę ds. prewencji. Wszczęto również
    postępowania dyscyplinarne wobec odwołanego komendanta miejskiego policji we
    Wrocławiu i jego zastępcy[18]. W czerwcu 2017 pięciu funkcjonariuszy biorących udział
    w zatrzymaniu Igora Stachowiaka zostało wydalonych z Policji[19].

    Natomiast komendant wojewódzki Arkadiusz Golanowski, jego zastępca Piotr Niziołek,
    komendant miejski Dariusz Kokornaczyk oraz Arkadiusz Małecki, który był komendantem
    miejskim w dniu tragedii, zaraz po emisji reportażu złożyli wnioski o przejście na
    emeryturę i zwolnienia lekarskie i nie ponieśli konsekwencji za ukrywanie faktów, a
    dodatkowo otrzymali 6-miesięczne odprawy[20].

  • 49. Data: 2018-05-08 10:17:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Co może zrobić komputer jak w odpowiednim momencie przesłuchujący
    > wychodzi z pokoju przesłuchań i wyjmuje mu wtyczkę zasilania.

    A ile jesteś gotowy na to wydać?
    Takie laptopy mogą godzinę lub dwie chodzić na baterii za parędziesiąt złoty?

    Policyjna banda czworga z Wrocławia sądziła że wyłączenie światła w
    łazience na komisariacie (izbie tortur) załatwiło zapis kamery w
    paralizatorze. Jak długo wyglądało że mieli rację?
    Zawsze sobie warto zadać pytanie _dlaczego_ w tym policyjnym
    paralizatorze była kamera _zainstalowana przez producenta_.
    Jak dla mnie dlatego żeby policjantów nie korciło bezczelnie "mijać się z
    prawdą" kosztem ryzyka gigantycznej odpowiedzialności cywilnej producenta.
    [ Jak rozumiem ten produkt/paralizator jest zasadniczo na USA ]

    Ja chce i _jeszcze_ mogę uwierzyć że przygniatająca większość
    policjantów jest w miarę uczciwa. W istnienie skutecznej kultury
    _szybkiej_ eliminacji "czarnych owiec" z policji trudno mi uwierzyć.
    _Chciałbym_ móc z przekonaniem w poprzednich zdaniu użyć słówka jeszcze.
    [ Koniecznie eliminacji z pracy w policji, odpowiedzialność karna i
    dyscyplinarna jest już tylko bardzo pożądana ]

    --
    A. Filip

  • 50. Data: 2018-05-08 10:31:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 maja 2018 09:38:34 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Co może zrobić komputer jak w odpowiednim momencie przesłuchujący
    > wychodzi z pokoju przesłuchań i wyjmuje mu wtyczkę zasilania.

    Rejestrator zapisuje a nawet wysyła na zewnętrzne serwery/adresy email logi z
    awariami czy innymi zdarzeniami
    Można z dokładnością do sekundy sprawdzić której kamerze zabrakło zasilania, która
    kamera została zasłonięta itp.
    Nie trzeba geniusza informatyki żeby tak regestrator skonfigurować i takie dane
    wyciągnąć.