  • 141. Data: 2019-06-18 19:22:47
    Temat: Re: Zniszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.06.2019 o 16:26, J.F. pisze:

    > No wiesz, w korpo raczej masz przydatne na rynku kwalifikacje,

    W większości przypadków - przypuszczam, że wątpię - były (kilkukrotnie)
    korpoludek;) Ci co umieją umieją niezależnie od korpo. Typowy korpoludek
    robi typowe rzeczy i żadnych bardzo wybitnych umiejętności nie posiada.

    > A wojsko moze potrzebowac specyficznych specjalistow, ktorzy nie sa
    > gdzie indziej potrzebni.

    Raczej nikt nie chce w robocie byłych mundurowych (chyba że specyfika
    tego wymaga). Są oni... specyficzni. Nie chodzi nawet o umiejętności a o
    sposób myślenia i bycia. Zresztą spora część korpoludków (akurat tych co
    łatwo podlegają redukcji) jest do trepów podobna - wykonywać rozkazy,
    nie myśleć za wiele, a już napewno się z tym myśleniem za bardzo nie
    uzewnętrzniać;)

    Shrek

  • 142. Data: 2019-06-18 19:35:12
    Od: p...@g...com

    Ten Molenda wodę leje ;-) prowadzący to jakiś jego znajomek więc pytania jak w TVP do
    członka PiS ;-)
    Parę tygodni temu spora amerykańska firma padła ofiarą ransomware (ryuk) przerwa 2
    dni później 8 dni na 20% wydajności, straty ? Setki tysięcy EUR jak nie lepiej.
    Przyczyna ? Jakiś menago przycebulil na kadrach IT no i za tą kasę mają absolwentów i
    bezrobotnych z urzędu pracy. Matołki poległy spektakularnie, jak podnieśli system po
    2 tygodniach dostali kopa w dupę ale wątpię aby menago coś z tego zrozumiał bo w
    ogłoszeniu o pracę nadal te same zarobki. Przyczyna ? Chciwość ;-) tu mamy cyber
    wojaków za nieco ponad 2 tyś EUR na rękę a tyle zarabia pomoc dentystyczna w dobrej
    niemieckiej klinice. Ich kompetencje mogą wysokie ale zarobki mierne i jeśli ktoś
    będzie chciał ich kupić to zrobi to bez problemu.

  • 143. Data: 2019-06-19 00:05:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, ń <...@...n> wrote:
    > Wiesz, jak wygląda kwarc?

    Skoro zadajesz takie pytanie, to pewnie chodzi ci o takie foremne,
    przezroczyste słupki w gablotce szkolnej u pana geografa. A może o
    zegarek?

    > A szkło tzw. kwarcowe to nie szkło?

    Szkło kwarcowe to jest materiał mikrokrystaliczny ze strukturami
    typowymi dla kwarcu, za to z brakiem sieci krystalicznej
    (uporządkowania) dalszego zasięgu. Mikrodomenowo jest to wciąż kwarc.

    Natomiast w języku potocznym, a tu nam dyskusja wyszła od okna, szkło,
    to np. szkło sodowe (sodowo-wapniowo-potasowe etc.), całkowicie
    amorficzny materiał i bardzi różny od kwarcu.

    --
    Marcin

  • 144. Data: 2019-06-19 00:18:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2019 o 10:56, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Mowa byla o kopii dysku a nie zawartosci.

    Mocne! :-) Następnym razem zrobię zamiast kopii równoważnej zdjęcie
    dysku i powiem, ze to też kopia.

    > Kopiujac dysk nie sprawdzasz filesystemu nawet, wiec nie wiesz, czy
    > to plik, czy nie plik. Jednak fragmenty z podobnie zapisanym wzorem
    > ładnie sie pakują nie tracąc żadnej informacji.

    A probowałeś czegoś takiego, czy "tak sobie" dywagujesz :-)

  • 145. Data: 2019-06-19 00:20:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Na pewno mówimy o tym samym? Nadpisuję dysk zerami, bit po bicie,
    > wszędzie zera tam gdzie wczesniej coś było... tu trzeba MZ specjalnego
    > sprzętu bo kontroler dysku będzie przeciez zwracał, że jest zero. A mogę
    > nadpisać losowymi znakami. Wtedy to będzie dopiero masakra.

    Ale w praktyce niewiele osób nadpisuje. Są specjalne programy, które to
    po kilka razy robią. Wtedy faktycznie trudno z tego cokolwiek wyciągnąć.

  • 146. Data: 2019-06-19 00:21:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2019 o 11:47, J.F. pisze:

    > No wiesz - skad wiadomo, czy adwokat nie dostarczy nagrania przerobionego ?
    > Albo czy prokurator nie dostarczyl przerobionego ?

    Dlatego liczy się sumy kontrolne.

  • 147. Data: 2019-06-19 02:18:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Az tak to nie, ale jesli ~10Tbit miesci sie na 2" talerzu ... to nam
    > daje jakies
    > 4kbit/um^2. Z jakimis odstepami to gdzies 10x10nm na bit ...

    A te talerze to pojedyncze i jednostronne?

    > Tylko wiesz - te dyski są wyżylowane, gdzies na granicy możliwosci
    > elektroniki.
    > Jesli maja prosty dyskryminator 1-bit przy glowicy, a i tak
    > czestotliwosci w GHz wychodza,
    > to czy bedzie mozna odczytac poziom pola z wieksza iloscia bitow.

    Aż tak wyżyłowane być nie mogą skoro ten jeden bit jest jednak
    uzyskiwany powtarzalnie. Oznacza to, że jakies okno istnieje i są jakieś
    wcale nie aż tak małe marginesy od stanów słabo oznaczonych. Sama
    głowica chyba nie zawiara takiego 0/1 przetwornika, czyli pewnie jest
    analogowa a dalej to już byłaby kwestia jaki podczepi się przetwornik.

    > Czesc danych bedzie sie kryla gdzies na brzegach sciezki, zakladajac,
    > ze glowica nie trafila dokladnie w poprzedni slad.
    > Wiec teraz przydalaby sie mniejsza glowica, itp ...

    Gorzej, że zwykle mniejsza = mniej czuła.

    > Nawiasem mowiac
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_force_microsc
    ope

    > Sa tam na obrazkach dyski - tylko ze 3.2Gb i 30Gb ... a teraz mamy
    > dyski po 1TB ~=8000 Gbit

    Pewnie to ilustracja a niekoniecznie demonstracja możliwości.

    --
    Marcin

  • 148. Data: 2019-06-19 02:23:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Mocne! :-) Następnym razem zrobię zamiast kopii równoważnej zdjęcie
    > dysku i powiem, ze to też kopia.

    > A probowałeś czegoś takiego, czy "tak sobie" dywagujesz :-)

    A Ty się z Tomaszem droczysz, czy serio pytasz? Akurat takie podejście
    jest dosyć standardowe w archiwizacji, przynajmniej na potrzeby
    normalnych kopii zapasowych obrazów dysków.

    --
    Marcin

  • 149. Data: 2019-06-19 13:48:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A te talerze to pojedyncze i jednostronne?

    Policzylem 2 strony, ale 1 talerz.
    W 2.5" dysku o grubosci ~1cm ...
    W razie watpliwosci - chyba juz sa takie dyski 2TB :-)

> [...]
    >jakieś
    >wcale nie aż tak małe marginesy od stanów słabo oznaczonych.

    Owszem, ale niekoniecznie da sie chocby 8 -bitowy przetwornik dolozyc.
    A przeciez ten stare dane musza byc tak slabe, zeby nie wplywac na
    odczyt nowych danych ...

    >Sama głowica chyba nie zawiara takiego 0/1 przetwornika, czyli pewnie
    >jest
    >analogowa a dalej to już byłaby kwestia jaki podczepi się
    >przetwornik.

    Co innego prosty dyskryminator, a co innego dokladny przetwornik.

    >Gorzej, że zwykle mniejsza = mniej czuła.

    Ale taka zwykla to czyta nowe dane :-)

    ope

    >Pewnie to ilustracja a niekoniecznie demonstracja możliwości.

    Zapewne, ale zauwaz w tekscie
    "Typical resolution of 30 nm can be achieved, although resolutions as
    low as 10 to 20 nm are attainable"

    A ja sie doliczylem podobnego rozmiaru bitu ...

    No dobra - byc moze pomysl czytania skasowanych danych zyskal druga
    mlodosc, i nawet jesli znow jest to trudne, to bylo to mozliwe juz po
    tym, jak pierwszy raz wydawalo mi sie trudne :-)

    J.

  • 150. Data: 2019-06-19 14:07:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Przyczyna ? Jakiś menago przycebulil na kadrach IT no i za tą kasę
    >mają absolwentów i bezrobotnych z urzędu pracy.

    Tak prawde mowiac, to watpie, zeby ich lepiej oplacani spece z IT
    ochronili.
    Ale moze system by szybciej odtworzyli.

    >Matołki poległy spektakularnie, jak podnieśli system po 2 tygodniach
    >dostali kopa w dupę ale wątpię aby menago coś z tego zrozumiał bo w
    >ogłoszeniu o pracę nadal te same zarobki.

    A matolki zaczely szukac ogloszen z wyzszymi zarobkami :-)

> [...]
    >Ich kompetencje mogą wysokie ale zarobki mierne i jeśli ktoś będzie
    >chciał ich kupić to zrobi to bez problemu.

    Ale kto - Szydlo ? kierowca z BOR ? Adwokat chlopaka ?

    Co innego, jakby poszlo o grube miliony ...

    J.