  • 121. Data: 2019-06-18 00:10:56
    Temat: Re: Zniszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W niektórych przypadkach dane mozna odzyskać z nadpisanego dysku. Ktoś
    > np. "wyzerował" dysk, aby ukryć ślady. Tego nie skopiujesz. To nie są
    > rzecz jasna rutynowe czynności, ale pewnie od wielkiego dzwona się
    > próbuje.

    JAk to "od wielkiego dzwona". To jest raczej standard. Każdy program do
    analizy danych ma tę opcję. Tylko musisz mieć kopię równoważną, albo
    oryginał. Jak ktoś zabezpieczy poprzez skopiowanie danych, to nic nie
    znajdziesz.

  • 122. Data: 2019-06-18 02:16:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > analizy danych ma tę opcję. Tylko musisz mieć kopię równoważną, albo
    > oryginał. Jak ktoś zabezpieczy poprzez skopiowanie danych, to nic nie

    Na pewno mówimy o tym samym? Nadpisuję dysk zerami, bit po bicie,
    wszędzie zera tam gdzie wczesniej coś było... tu trzeba MZ specjalnego
    sprzętu bo kontroler dysku będzie przeciez zwracał, że jest zero. A mogę
    nadpisać losowymi znakami. Wtedy to będzie dopiero masakra.

    --
    Marcin

  • 123. Data: 2019-06-18 02:24:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Coraz mniejsze te bity na dysku, IMO - coraz trudniej to odczytac w
    > sposob znacznie lepszy niz glowica ..

    Na pewno da się MFM, ale pewnie nie tak łatwo standardowym bo tam
    skanery XY to jest maks kilkaset mikrometrów. Ale może są
    wyspecjalizowane na potrzeby spraw wymagających. Ale też przeciez
    moznaby spróbowac samym dyskiem, tylko kontroler, czy co tam tym steruje
    powinien zwracać wartości nie bitowe a być w stanie odczytać z dużo
    większą rozdzielczością odpowiednie poziomy na- czy rozmagnesowania.

    --
    Marcin

  • 124. Data: 2019-06-18 02:31:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I to jeszcze na lokalnym dysku :-)

    No lokalny dysk na konferencję nie pojechał :)

    --
    Marcin

  • 125. Data: 2019-06-18 07:15:54
    Od: ń <...@...n>

    Współczesne rejestratory to już nie maja nagrywarek płyt tak, jak miały dawniejsze,
    na dodatek te dawniejsze to było CD niż DVD.
    Czyli zabezpieczenie fragmentu nagrania z jednej lub wybranych kamer ze wskazanego
    przedziału czasowego to droga raczej okrężna z
    rejestratora na nośnik USB i dopiero z nośnika USB na płytę.
    Oczywiście mógł się trafić jakiś starszy rejestrator z nagrywarką.

    -----

  • 126. Data: 2019-06-18 10:56:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli pustą przestrzeń spakujesz, tylko nie będziesz miał tego, czego
    > szukasz. W pustej przestrzeni znajdziesz dane pousuwane. Ale nie możesz
    > jej spakować :-) Dlatego właśnie dane powinien zabezpieczać ekspert, a
    > nie byle informatyk.

    Mowa byla o kopii dysku a nie zawartosci. Kopiujac dysk nie sprawdzasz
    filesystemu nawet, wiec nie wiesz, czy to plik, czy nie plik. Jednak
    fragmenty z podobnie zapisanym wzorem ładnie sie pakują nie tracąc
    żadnej informacji.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 127. Data: 2019-06-18 11:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >sprawdzasz filesystemu nawet, wiec nie wiesz, czy to plik, czy nie
    >plik. Jednak fragmenty z podobnie zapisanym wzorem ładnie sie pakują

    Pod warunkiem, ze dysk byl kiedys "wyzerowany" i od tego czasu sektory
    nie byly uzywane.
    Tymczasem po pewnym czasie uzywania wiekszosc sektorow byla juz
    zapisana jakims plikiem, ktory potem np byl usuniety.
    A dane na dysku zostaly.

    J.

  • 128. Data: 2019-06-18 11:42:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Na pewno da się MFM, ale pewnie nie tak łatwo standardowym bo tam

    Ale takich dyskow nie ma w uzyciu od 30 lat ...

    >skanery XY to jest maks kilkaset mikrometrów. Ale może są

    A policz jaki teraz bit ma rozmiar.

> [...]
    >powinien zwracać wartości nie bitowe a być w stanie odczytać z dużo
    >większą rozdzielczością odpowiednie poziomy na- czy rozmagnesowania.

    Teoretycznie tak, praktycznie IMO trudno byloby to zrobic.
    Nagle sie okaze, ze danych jest za duzo, za szybko, elektronika
    wyrabia na zwykle dane, a nie te gdzies w tle ...

    J.

  • 129. Data: 2019-06-18 11:47:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17.06.2019 o 22:41, J.F. pisze:

    >To jest nagranie, a nie oryginał. Ale nie to jest istotne. Nie wiem
    >po
    >co komu oryginał, jako dowód w sprawie tego typu.

    No wiesz - skad wiadomo, czy adwokat nie dostarczy nagrania
    przerobionego ?
    Albo czy prokurator nie dostarczyl przerobionego ?

    J.

  • 130. Data: 2019-06-18 12:43:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale takich dyskow nie ma w uzyciu od 30 lat ...

    Ale o czym mówisz, bo nie rozumiem tego nawiązywania do 30l wstecz?

    > A policz jaki teraz bit ma rozmiar.

    Ale czy Ty wiesz co to jest MFM?

    > Teoretycznie tak, praktycznie IMO trudno byloby to zrobic.
    > Nagle sie okaze, ze danych jest za duzo, za szybko, elektronika
    > wyrabia na zwykle dane, a nie te gdzies w tle ...

    Nikt nie każe się spieszyć a czytać można 10^n razy.

    --
    Marcin