  • 111. Data: 2019-06-17 22:19:51
    Temat: Re: Zniszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Do wotów też chętnych nie brakuje. Ale daleki jestem od nazwania ich
    > elitą. Zresztą co miał powiedzieć "a ic pan w chuj - za tą cenę to tylko
    > jakiś desperat przyjdzie, jeszcze będzie musiał idiotów nad sobnbą
    > słuchać bo jak nie to pod sąd wojskowy"?

    Nie siedzę w środowisku, ale zdaje się mają i dobrą opinię.

    > Dlaczego nie ten? Właśnie jak najbardziej ten. Przecież przetwarzają
    > krytyczne dane.

    Przetwarzać a stracić dane na poziomie repozytorium narodowego, gdzie
    mogłoby dochodzić do ingerencji w dowody lub ich niszecznia w tym przez
    inne kraje to wydaje mi się jednak inna liga, ale może źle to widzę.

    > Tak przy okazji - cepik2 to już ruszył, upadł? To nie pod nich podpada?

    Pojęcia nie mam.

    --
    Marcin

  • 112. Data: 2019-06-17 22:27:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >W niektórych przypadkach dane mozna odzyskać z nadpisanego dysku.
    >Ktoś
    >np. "wyzerował" dysk, aby ukryć ślady. Tego nie skopiujesz. To nie są
    >rzecz jasna rutynowe czynności, ale pewnie od wielkiego dzwona się
    >próbuje.

    IBM straszyl, ze to mozliwe, ale cos mi sie widzi, ze to bylo mozliwe
    na dyskach sprzed 30 lat albo i dawniej.

    Dzisiaj to raczej SSD - po takim "wyzerowaniu", kto wie, co jest w
    rzeczywistej pamieci, a tylko kontroler nie daje dostepu.

    A ja bardziej np o odzyskaniu skasowanych plikow - modyfikacja
    oryginalu moze byc niebezpieczna.

    J.

  • 113. Data: 2019-06-17 22:39:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie siedzę w środowisku, ale zdaje się mają i dobrą opinię.

    Zależy u kogo i na tle czego. Ogólnie opinia jest taka, że ich wartość
    bojowa jest znikoma i jeśli zawodowi nie dadzą rady to będzie
    pozamiatane. Niby nadają się na zielone ludziki, ale na zielone ludziki
    równie dobrze nadaje się regularna armia. Ogólnie to niewiadomo czemu ma
    to obecnie służyć.

    > Przetwarzać a stracić dane na poziomie repozytorium narodowego, gdzie
    > mogłoby dochodzić do ingerencji w dowody lub ich niszecznia w tym przez
    > inne kraje to wydaje mi się jednak inna liga, ale może źle to widzę.

    Szczerze- to ja obstawiam, że akurat ci od ministerstwa cyfryzacji są
    bardziej kompetentni niż szweje. Jest dużo infrastruktury krytycznej pod
    cywilnym zarządem i jestem przekonany, że lepiej żeby tak zostało.

    Shrek

  • 114. Data: 2019-06-17 22:39:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17.06.2019 o 18:06, J.F. pisze:
    >>> Niebezpieczniku. Facet zrobił na mnie dobre wrażnie, ale
    >O nieprzedłużaniu na 6 kontrakt trzyletni nie wspominając.

    A to akurat informatykow moze tak bardzo nie stresowac :-)

    J.

  • 115. Data: 2019-06-17 22:40:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > IBM straszyl, ze to mozliwe, ale cos mi sie widzi, ze to bylo mozliwe
    > na dyskach sprzed 30 lat albo i dawniej.

    MZ nie. Googlnij.

    > Dzisiaj to raczej SSD - po takim "wyzerowaniu", kto wie, co jest w
    > rzeczywistej pamieci, a tylko kontroler nie daje dostepu.

    Dokładnie. Może nawet się nie wyzerować w ogóle, bo przecież są
    mechanizmy pilnujace równomierngo "zuzycia" (wear-leveling) takiego
    dysku. Ale to byłby ten łatwiejszy przypadek, sugerujacy, że zwykła
    kopia binarna może wystarczyć. Albo i nie.

    > A ja bardziej np o odzyskaniu skasowanych plikow - modyfikacja
    > oryginalu moze byc niebezpieczna.

    Wiem, ale mi chodziło o co innego :)

    --
    Marcin

  • 116. Data: 2019-06-17 22:41:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 17.06.2019 o 19:39, b...@g...com pisze:

    >Oryginał, to wyjęty z rejestratora HDD. Wydaje mi się, ze im zginęło
    >nagrani z rejestratora samochodowego - takiej kamerki, tylko bardziej
    >wypasionej. Może wyjęli to w oryginale, a może robili kopię
    >równoważną.

    HDD z rejestratora monitoringu raczej tez nie wyjmuja, bo co - firma
    bez ochrony zostanie ?

    Operator przegrywa odpowiednie dane na plyte czy pamiec USB, i jest
    "oryginal".

    J.

  • 117. Data: 2019-06-17 23:50:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >MZ nie. Googlnij.

    Coraz mniejsze te bity na dysku, IMO - coraz trudniej to odczytac w
    sposob znacznie lepszy niz glowica ..

    J.

  • 118. Data: 2019-06-18 00:05:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Może, ale to co jest linkowane może mieć 500GB i takich linków może
    > być 200 i co wtedy?

    To jest wyzwanie. Jesli wiesz, czego szukasz, to możesz tego po prostu
    szukać. A jak nien wiesz, to zostaje zabezpieczenie po sieci.

    > Apropos linków i kopiowania, znam osobę, szef katedry renomowanej
    > europejskiej uczelnie, pojechał sobie na konferencję bodajże do Stanów z
    > linkiem na dyskietce do swojej prezentacji.

    I to jeszcze na lokalnym dysku :-)

  • 119. Data: 2019-06-18 00:08:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 22:41, J.F. pisze:

    > HDD z rejestratora monitoringu raczej tez nie wyjmuja, bo co - firma
    > bez ochrony zostanie ? Operator przegrywa odpowiednie dane na plyte
    > czy pamiec USB, i jest "oryginal".

    To jest nagranie, a nie oryginał. Ale nie to jest istotne. Nie wiem po
    co komu oryginał, jako dowód w sprawie tego typu.

    W wypadku dowodów cyfrowych pojęcie "oryginał" jest bardzo złudne. Jak
    zrobi 5 kopii równoważnych, to będę miał 5 oryginałów. Tylko, że kopia
    równoważna czasem jest potrzebna, a czasem nie.

  • 120. Data: 2019-06-18 00:09:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 22:39, J.F. pisze:

    > A to akurat informatykow moze tak bardzo nie stresowac :-)

    Po 15 latach szukasz sobie pracy od podstaw.