  • 101. Data: 2019-06-17 17:14:35
    Temat: Re: Zniszczyli ważne dokumenty z wypadku z Beatą Szydło
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-17 o 15:07, Olin pisze:

    > UV nie przechodzi nawet przez szkło, dlatego nie można się opalić przez
    > szybę, ale może w ziobroturze suszą płyty na słońcu, zupełnie jak rolnicy
    > siano.

    Szkło szkłu nie równe, i jedne przepuszczają więcej UV, inne mniej.
    Skórę opala najbardziej UV-A i UV-B, to drugie jest absorbowane przez
    szkło, ale UV-A już niekoniecznie.
    Ktoś nawet prowadził badania w tej sprawie.
    https://www.hellozdrowie.pl/blog-uwazaj-na-slonce-w-
    samochodzie/

  • 102. Data: 2019-06-17 18:06:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Jest wywiad z Karolem Molendą (Centrum Operacji Cybernetycznych) na
    >Niebezpieczniku. Facet zrobił na mnie dobre wrażnie, ale faktycznie
    >sugeruje, że pensje odbiegają od tego co można wycisnąć w firmach
    >prywatnych. Ale też ma rację (jakby to frazesem nie zajechało), że
    >ludzie
    >mają różne priorytety i wielu może rajcowac sam fakt działania na
    >takim
    >przyczółku. Dostają setki CV.

    Bo zglaszajacy sie jeszcze nie wiedza co ich czeka - ani pensja, ani
    np rozkaz wyjazdu do Afganistanu :-)

    J.

  • 103. Data: 2019-06-17 18:09:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-17, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Oj nie nie i to nie aż do bólu. Dlaczego? :)

    >Nb. w pewnych skrajnych przypadkach powinno się działac na oryginale,
    >bo
    >nie jest zwyczajnie możiwe zrobienie jakiejkolwiek kopii co bardziej
    >standardowymi narzędziami.

    Akurat jesli mowa o dyskach, to radzilbym dzialac na kopii, bo jest
    duza szansa uszkodzenia/zmiany oryginalu.

    No i w sumie biegly informatyk powinien zrobic od razu taka kopie na
    trwalym nosniku,
    oznaczyc, zabezpieczyc - bo skad potem wiadomo, ze to, co sie na dysku
    odkryje po latach,
    to aby na pewno bylo w chwili przejecia przez policje/prokurature ?

    J.

  • 104. Data: 2019-06-17 18:51:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > prywatnych. Ale też ma rację (jakby to frazesem nie zajechało), że ludzie
    > mają różne priorytety i wielu może rajcowac sam fakt działania na takim

    Do wotów też chętnych nie brakuje. Ale daleki jestem od nazwania ich
    elitą. Zresztą co miał powiedzieć "a ic pan w chuj - za tą cenę to tylko
    jakiś desperat przyjdzie, jeszcze będzie musiał idiotów nad sobnbą
    słuchać bo jak nie to pod sąd wojskowy"?

    > Nie ten poziom MZ niezbędnego bezpieczeństwa, choć tu ponownie, jest to
    > jedyne chyba ministerstwo, gdzie wiele spraw wyglądało dobrze a
    > Streżyńska, którą oczywiście już wywalili, była kimś kompetentnym.

    Dlaczego nie ten? Właśnie jak najbardziej ten. Przecież przetwarzają
    krytyczne dane.

    Tak przy okazji - cepik2 to już ruszył, upadł? To nie pod nich podpada?

    Shrek

  • 105. Data: 2019-06-17 19:39:31
    Od: b...@g...com

    użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > W wypadku monitoringu nie ma sensu zabezpieczać obrazu dysku

    Wiadomo, dlatego sprzęty mają możliwość nagrywania na inne nośniki.
    Np. DVD i zniknęła im pewnie płytka DVD, więc pisanie o kopii z HDD na DVD jako
    o oryginale jest bez sensu.

  • 106. Data: 2019-06-17 20:08:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 19:39, b...@g...com pisze:

    > Wiadomo, dlatego sprzęty mają możliwość nagrywania na inne nośniki.
    > Np. DVD i zniknęła im pewnie płytka DVD, więc pisanie o kopii z HDD na DVD jako
    > o oryginale jest bez sensu.

    Oryginał, to wyjęty z rejestratora HDD. Wydaje mi się, ze im zginęło
    nagrani z rejestratora samochodowego - takiej kamerki, tylko bardziej
    wypasionej. Może wyjęli to w oryginale, a może robili kopię równoważną.

  • 107. Data: 2019-06-17 20:09:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 18:06, J.F. pisze:

    > Bo zglaszajacy sie jeszcze nie wiedza co ich czeka - ani pensja, ani np
    > rozkaz wyjazdu do Afganistanu :-)

    O nieprzedłużaniu na 6 kontrakt trzyletni nie wspominając.

  • 108. Data: 2019-06-17 20:10:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2019 o 18:09, J.F. pisze:

> [...]
    > odkryje po latach,
    > to aby na pewno bylo w chwili przejecia przez policje/prokurature ?

    Toteż liczy się sumy kontrolne.

  • 109. Data: 2019-06-17 22:05:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Akurat jesli mowa o dyskach, to radzilbym dzialac na kopii, bo jest
    > duza szansa uszkodzenia/zmiany oryginalu.

    W niektórych przypadkach dane mozna odzyskać z nadpisanego dysku. Ktoś
    np. "wyzerował" dysk, aby ukryć ślady. Tego nie skopiujesz. To nie są
    rzecz jasna rutynowe czynności, ale pewnie od wielkiego dzwona się
    próbuje.

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2019-06-17 22:14:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tylko, ze ten ślad, to może być link do odległego serwera. Jak już Ci to
    > staszczą i ogarniesz, to na serwerze nic nie ma. :-)

    Może, ale to co jest linkowane może mieć 500GB i takich linków może
    być 200 i co wtedy?

    Apropos linków i kopiowania, znam osobę, szef katedry renomowanej
    europejskiej uczelnie, pojechał sobie na konferencję bodajże do Stanów z
    linkiem na dyskietce do swojej prezentacji.

    --
    Marcin