  • 31. Data: 2008-09-20 10:09:12
    Temat: Re: Zniewazenie uczniow przez dyrektora szkoly. Powiedzmy, ze czysto teoretyczne rozwazania
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Ajgor" <a...@m...pl> napisał
    > Jakis czas temu na wlasne uszy slyszalem, jak dyrektor pewnej szkoly
    > sredniej powiedziala dokladnie takie slowa:

    A kiedy i przy kim to powiedział?

  • 32. Data: 2008-09-20 11:20:53
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "Ajgor" <a...@m...pl> wrote in news:gb0ngj$782$1@news.dialog.net.pl:

    > Ja akurat pytralem o cos dokladnie przeciwnego. Jakie srodki zgodne z
    > prawem ma uczciwy uczen do obrony przed psychopatycznym nauczycielem i
    > dyrektorem.

    mysle, ze ma ich sporo - gorzej wlasnie jest w druga strone
    oczywiscie zakladamy, ze chodzi wylacznie o srodki zgodne z prawem!

    > A co ze zwyrodnialymi nauczycielami? O nich jakos sie nie mowi... Patrz
    > inny moj post w tym watku...

    jezeli juz musi byc jakas nierownowaga to ja wole zeby JEDNAK byla ona na
    korzysc nauczycieli!
    nie przesadzajmy! srodowisko nauczycieli to mimo wszystko nie to samo co
    srodowisko recydywistow i handlarzy narkotykow - a wsrod uczniow to naprawde
    roznie bywa...

    tak OGOLNIE to jednak czlowiek dorosly i wyksztalcony powinien miec duuuzo
    wiecej do powiedzenia niz najczesciej bezrefleksyjni nastolatkowie -
    chociazby z racji doswiadczenia zyciowego, MIMO WSZYSTKO!

    oczywiscie pojedyncze przypadki naprawde moga byc rozne - ale jesli juz nie
    mozemy miec tego *luksusu* zeby klaniac sie i pochylac nad kazdym wyjatkiem
    to *ogolna* regula ktora wtedy musimy przyjac (zeby nie zwariowac) jest taka,
    ze dorosli maja piorytet

    inaczej bedzie to co we "Wladcy Much" Williama Goldinga

    --
    Y?

  • 33. Data: 2008-09-20 11:30:31
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in

    > Pogięlo cię? Mieli go dosyc to popelnili przestępstwo?

    uczniowie takze powinni sie nauczyc troszeczke rozsadku, elastycznosci w
    reagowaniu na nie-idealy oraz odrobine zdrowej, sensownej pokory (nie mowie
    o pokorze takiej w ogole) i *pragmatyzmu*

    w zyciu potem prawie NIGDY nie bedzie *idealnie* - i co wtedy? w szkole
    nakladali nieidealnemu nauczycielowi kosz na glowe to potem w zyciu pojda
    ZABIC dyrektora/prezesa/szefa co ich z pracy (niesprawiedliwie) wyrzucil?

    --
    Y?

  • 34. Data: 2008-09-20 11:44:38
    Od: Cut <c...@c...pl>

    KsZZysiek pisze:

    > Uczniowie nie mają godnosci. Ludzie moze i owszem ... niektórzy.
    > A dyrektor miał na 95% rację :)

    No 80%

    Sam dwukrotnie byłem świadkiem, że w pewnych dwóch katolickich liceach
    monitoring pokazywał zupełnie co innego niż opowiadali nauczyciele.

  • 35. Data: 2008-09-20 15:44:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Xns9B1F8914A4183yyyyyyyyy@213.180.128.149 Yyy
    <y...@m...o2.pl> pisze:

    > uczniowie takze powinni sie nauczyc troszeczke rozsadku, elastycznosci w
    > reagowaniu na nie-idealy oraz odrobine zdrowej, sensownej pokory (nie
    > mowie o pokorze takiej w ogole) i *pragmatyzmu*
    Oczywiście.
    Ale nauczyć od kogo? Czy raczej: _kto_ ich tego powinien nauczyć?
    Rodzice zawiedli, zaś zasadniczym zadaniem szkoły jest edukacja, zadania
    opiekuńczo-wychowawcze może ona tylko wspomagać i to przy współpracy z
    rodzicami (prawnymi opiekunami), a ci właśnie zawiedli.
    Kształtowanie postawy i charakteru to prosces a nie jednorazowy zabieg.
    Nie da się wieloletnich zanidbań naprawić w dwa lata i to jeszcze bez
    nakładu środków.

> [...]
    > ZABIC dyrektora/prezesa/szefa co ich z pracy (niesprawiedliwie) wyrzucil?
    Czemu zaraz zabić?

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2008-09-20 15:51:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gb2h26$kh5$1@nemesis.news.neostrada.pl MarlonB
    <z...@w...kon> pisze:

    > O kurwa
    (...)
    > Z takim ciemniakiem to dawno nie dyskutowałem
    (...)
    > Jak ci jebne z banki
    (...)

    Spadaj, rynsztokowy marginesie.

    --
    Jotte

  • 37. Data: 2008-09-20 17:27:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Jakis czas temu na wlasne uszy slyszalem, jak dyrektor pewnej szkoly
    > sredniej powiedziala dokladnie takie slowa:
    >
    > "Ta cala gówniażeria z mojej szkoły, to jedna wielka banda kłamców i
    > oszustów. Wszyscy kłamią, a słowa nauczyciela są dla mnie święte".
    > Chodziło o konflikt pewnego nauczyciela z uczniem. A teraz pytanie. Czy
    > takią wypowiedź można uznać za obrazę godności uczniów? Pomijam fakt, że
    > ktoś taki w ogóle nie powinien pracować w szkole. Ale jak się ma do tego
    > prawo?

    W mojej ocenie za obrazę gdonosci uczniów uznać można, tym nie mniej nie
    bardzo wiem, co też miałoby z tego w dalszej konsekwencji wynikać. Nie
    przypominam sobie żadnego przepisu, który w takie sytuacji chroniłby
    zbiorowość. No a wykazanie, że zniesławiono któregoś z uczniów
    indywidualnie w mojej ocenie jest niemożliwe.

    Otwartym pozostaje kwestia etyki zachowania dyrektora, bo choć oczywiście
    nie można wykluczyć, ze faktycznie to nauczyciel mówił prawdę, a nie
    uczniowie, to forma wyrażenia tej hipotezy cokolwiek pozostaje w
    sprzeczności z powszechnie przyjętymi zwyczajami. Chyba,m że to była
    wypowiedź absolutnie prywatna w jakimś małym gronie.

  • 38. Data: 2008-09-20 20:11:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2008, MarlonB wrote:

    > "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote
    [...]
    > Nie ma :) Z takim ciemniakiem to dawno nie dyskutowałem :)

    Ale może on przepisy czyta, nawet jeśli po ciemku.

    > Jak ci jebne z
    > banki, to wg ciebie masz PRAWO mi oddac, tak? :)))

    A czy BRAK PRAWA jest tożsamy z KARALNOŚCIĄ?
    Czytałeś aby KK, tak w szczególnosci art.216 (z naciskiem na .3)
    oraz 217 (z naciskiem na .2)?

    > Skup się człowieku i
    > oszczędź wstydu! Racja nie usprawiedliwia przestępstwa :)
    >
    > a teraz sprawdź mi pisownie

    ...ja bym polecał sprawdzenie przepisów.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-09-20 21:35:09
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Użytkownik "witek7205" napisał w wiadomości

    > których uczniów? konkretnie. z imienia i nazwiska.

    Mogl bym tu opisac mase przypadkow podajac nazwiska, imiona, nazwy szkol,
    nazwiska nauczycieli.
    Zadajac to pytanie mialem na mysli bardzo konretny przypadek. Ale czy
    nazwiska cos Ci powiedza?

  • 40. Data: 2008-09-20 21:36:34
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości

    > A kiedy i przy kim to powiedział?

    Mam opisac caly przypadek? Powiedziala to dokladnie do mnie.