  • 51. Data: 2018-08-08 20:59:46
    Temat: Re: Zniewazenie pomnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja się zastanawiam, czemu oni w ogóle idą w stronę.JA bym raczej
    > spojrzał w stronę art. 115.2 Prawa Autorskiego.

    Dlatego twoim szefom tak zależy na "reformie" sądownictwa. Żeby z
    paragrafów z dupy skazywać (lub przynajmniej im realnie grozić) ludzi,
    których władza nie lubi. Będziesz dobrym funkcjonariuszem pod nową
    władzą. Może cię nawet kiedyś ktoś tłitem doceni za "oddaną służbę władzy".

    > Pomnik mimo tego, kogo
    > przedstawia, to jednak bez żadnej wątpliwości jest dziełem, a zakładanie
    > czegokolwiek go zniekształca.

    Jakbyś przeczytał ze zrozumieniem i kontekstem, to byś zrozumiał, że
    chodzi o plagiat. I każdy normalny sąd by tak to potraktował i pozew
    oddalił. Ale już niedługo.

    Shrek.

  • 52. Data: 2018-08-08 21:04:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2018 o 19:57, A. Filip pisze:

    > Czy ty do kurwy nędzy nie potrafisz przewidzieć że precedens
    > _całkowitej_ bezkarności koszulek zostanie dość szybko
    > wykorzystany przeciw tobie? Wiec zgniły kompromis to "maluśkie" kary
    > _tym razem_.

    Ale pytanie jest na miejscu. Jak słowo konstytucja może znieważać pomnik
    i dlaczego komuś miałoby się to kojarzyć z psim gówem,

    BTW - pomysł z karaniem za śmiecenie już był.

    Shrek

  • 53. Data: 2018-08-08 21:08:14
    Od: Kviat

    W dniu 2018-08-08 o 19:57, A. Filip pisze:

    > Dlatego że ja się zajmuje zwalczaniem spamu emailowego.

    Urzekła mnie twoja odpowiedź.

    A teraz wyjaśnij, dlaczego Konstytucja skojarzyła ci się z psią kupą.
    Patrioto.

    > Jakbym przepuszczał "słuszne spamy" czyli zbiórki na słuszne cele
    > (dziecko umiera/choruje) i wezwania na "słuszne" manifestacje to
    > skrzynki emailowe byłyby tym szybko zapchane.

    Zajebiście. Strażniku skrzynek pocztowych. I piszę to bez sarkazmu bo
    spam trzeba zwalczać.
    Ale jaki to ma związek z protestem przeciwko łamaniu prawa i
    rozpierdalaniu Polski?
    Dlaczego koszulka z napisem "Konstytucja" na pomniku skojarzyła ci się
    ze spamem? O psiej kupie nie wspominając...

    > Patrząc "fundamentalistyczne" zaśmiecanie to zaśmiecanie, czy to psia
    > kupa na trawniku czy papierowa koszulka na pomniku.

    Dlaczego uważasz, że koszulka z napisem Konstytucja założona na pomnik
    upamiętniający strażnika Konstytucji, to zaśmiecanie?
    Przecież to nie był pet rzucony przez przechodzącego żula, czy
    komercyjny spam jakiegoś merketoida o przedłużaniu penisa wrzucony na
    skrzynki e-mailowe.

    Twój proces myślowy jest coraz bardziej intrygujący i bardzo staram się
    go zrozumieć.

    > Tobie widać potrzeba paru podobnych akcji ale już nie w celu który popierasz by
    > dojrzeć do takiego patrzenia. _Jeszcze_ tego tak nie widzisz.

    Oświeć mnie.
    Tym razem napisz po polsku, pełnym zdaniem, może w końcu zrozumiem o co
    ci chodzi.
    Jaki cel masz na myśli? Do jakiego patrzenia trzeba dojrzeć? _Czego_
    _jeszcze_ tak nie widzę?

    > Czy ty do kurwy nędzy nie potrafisz przewidzieć że precedens
    > _całkowitej_ bezkarności koszulek zostanie dość szybko
    > wykorzystany przeciw tobie?

    A niby w jaki sposób? Że "prawaki" będą oczekiwać bezkarności za
    wywieszanie na pomniku prezydenta koszulek z napisem "j..c murzynów"?
    Albo koszulek "śmierć pedałom"?

    Ty nie ogarniasz różnicy tak sam z siebie, czy ktoś ci za to płaci?

    > Wiec zgniły kompromis to "maluśkie" kary
    > _tym razem_.

    Gówno tam, a nie kompromis. Kulson, ja pierdolę... reżimowa władza
    łaskawie, w drodze wyjątku, ma odstąpić od kary za koszulkę z napisem
    "Konstytucja"?
    Czyli trzeba przykładnie ukarać "sprawcę" od koszulki z Konstytucją,
    żeby jakiś faszysta nie powołał się na precedens i nie powiesił na
    pomniku z prezydentem swastyki, tak?
    Dobrze się czujesz?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 54. Data: 2018-08-08 21:11:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niemniej podyskutować sobie można, tym bardziej że eskalowało. Choć też
    > widać, że robią ludzie z umiarem bo zdaje się różnych religijnych figur
    > nikt nie przebrał (?).

    Eskalacja nastąpiła w wyniku właśnie owego "kontrdziałania"

    I będzie się nasilać - również z tego samego powodu. Skoro już nie można
    normalnie protestować, to będa akty "małego sabotażu" jak za okupacji.
    Zresztą to właśnie pokłosie braku proporcjonalności. Jak tak dalej
    pójdzie to zaczną płonąć komitety, skoro z napisu "konstytucja" robi się
    sprawę na miarę podpalenia komitetu... to po co się rozdrabniać?
    Proporcjonalniość jest podstawą prawa, właśnie w tym celu, żeby nie
    opłacało się iść z grubej rury (i jest to jednym z powodów dla których
    populistyczne postulaty zwiększenia kar za drobniejsze przestępstwa są
    bardzo szkodliwe - prowadzą do eskalacji).

    Shrek

  • 55. Data: 2018-08-09 02:45:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-08, Kviat <Kviat> wrote:

    > Jak uciążliwość? Dla kogo? Za ciężka dla pomnika? Pomnikowi zrobi się za
    > gorąco i udaru dostanie?
    > Komu normalnemu przeszkadza koszulka z napisem "Konstytucja' na pomniku?

    Właścicielowi pomnika, któremu się to może nie podobać. To, że coś ma
    napis Konstytucja i broni określonych zasad, nie oznacza, że możesz
    sobie wleźć w dowolne miejsce i ponaklejać czy poprzyczepiać to komu Ci
    się żywnie spodoba. Potrzebny jest umiar i na szczęście w tej całej
    akcji jak dotąd występuje.

    > Normalny właściciel rozejrzałby się co się dzieje obecnie w Polsce i
    > koszulkę by zostawił. A jakby się pobrudziła (od ptaków na przykład), to
    > by zdjął, wyprał na własny koszt we własnej pralce i powiesił z
    > powrotem. I tyle.

    Wciskasz ideologię, gdzie mówimy o prawie.

    Dla jasności, mi się ta akcja akurat bardzo podoba ale są też granice
    obywatelskiego nieposłuszeństwa i trzeba patrzec aby nie przegiąć,
    szczególnie jeśli w grę wchodzi własność prywatna. Gro tego co robi PiS
    w kwestii zmian prawa podpada pod "cel uświęca środki". Ty de facto w
    sposób dość agresywny agitujesz za tym samym, tak że zdziebko umiaru
    proponuję.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2018-08-09 03:00:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-08, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > _całkowitej_ bezkarności koszulek zostanie dość szybko
    > wykorzystany przeciw tobie? Wiec zgniły kompromis to "maluśkie" kary

    Ze spamem (wyciąłem ten fragment) porównanie o tyle bezsensowne, że
    głównym powodem jego występowania jest niski koszt spamowania włączając
    w to dostęp do infrastruktury technicznej. Zrobienie/zakup i założenie
    takiej koszulki na pomnik to koszty nieporównywalnie większe i kupa
    innych uwarunkowań. "Karać" powinno się jeśli zostanie przekroczona
    pewna granica uciążliwości, inaczej osiągniesz efekt dokładnie odwrotny
    do zamierzonego - spopularyzujesz pomysł, co stało się właśnie i w tym
    przypadku.

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2018-08-09 03:15:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Eskalacja nastąpiła w wyniku właśnie owego "kontrdziałania"

    Dokładnie tak.

> [...]
    > pójdzie to zaczną płonąć komitety, skoro z napisu "konstytucja" robi się
    > sprawę na miarę podpalenia komitetu... to po co się rozdrabniać?

    Mam nadzieje, że tak daleko nie pójdzie. Nb. wierchuszka PiS się uczy i
    widać w jej rekacjach coraz większy umiar. Problem jest bardziej u
    podstaw bo mimo wszystko to suweren legitimizuje ten zamordyzm.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2018-08-09 03:25:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jakbyś przeczytał ze zrozumieniem i kontekstem, to byś zrozumiał, że
    > chodzi o plagiat. I każdy normalny sąd by tak to potraktował i pozew
    > oddalił. Ale już niedługo.

    Tak, art. 115 to plagiat ale nie rozumiem dlaczego Robert wskazuje na
    115.2: . Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska
    lub pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki
    utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.

    Nałożenie koszulki nie implikuje niczego podobnego. Co innego, jakby na
    niej było np. autor: Blebe Bleble.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2018-08-09 06:52:19
    Od: Kviat

    > Wciskasz ideologię, gdzie mówimy o prawie.

    Serio? Czyli gościu powiesił koszulkę z przyczyn ideologicznych, a nie
    dlatego, że łamane jest prawo i Konstytucja?

    > Dla jasności, mi się ta akcja akurat bardzo podoba ale są też granice
    > obywatelskiego nieposłuszeństwa i trzeba patrzec aby nie przegiąć,

    Z pokorą czekać w domu...
    Granice obywatelskiego nieposłuszeństwa nie są stałe. Są stale
    przesuwane przez rząd, który coraz bardziej przegina pałę.

> [...]
    > w kwestii zmian prawa podpada pod "cel uświęca środki". Ty de facto w
    > sposób dość agresywny agitujesz za tym samym, tak że zdziebko umiaru

    Dość agresywnie agituję za tym, żeby nie karać faceta, który powiesił
    koszulkę z napisem Konstytucja... OMG... no to rzeczywiście agresja z
    mojej strony. Chyba aż muszę przeprosić, co?
    Jak mam rozumieć twoje pomięcie "umiaru"? Żeby go jednak ukarać?
    Ja pierdolę, ręce opadają. Ten kraj nigdy nie będzie normalny.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 60. Data: 2018-08-09 06:56:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

    > Serio? Czyli gościu powiesił koszulkę z przyczyn ideologicznych, a nie
    > dlatego, że łamane jest prawo i Konstytucja?
    > [...]

    Wywiesił bo konstytucja łamana jest na niekorzyść totalnej opozycji?
    Jak Konstytucje łamały przyklepane przez sędziów ekstradycję ENA albo
    więzienie-katownia w Starych Kiejkutach to też był "milczącą większością"?

    --
    A. Filip