  • 101. Data: 2015-08-21 13:31:49
    Temat: Re: Znieważenie osoby zmarłej.
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    news:mr6lge$cl1$1@node1.news.atman.pl...

    > No więc dziś (i w bliższej przyszłości, oraz dalszej i bliższej
    > przeszłości - tak mniej więcej od 44) Hitler zostałby skazany za
    > ludobójstwo w obozach koncentracyjnych. Pomysł, że mógłby się wykpić
    > zwykłym "ja nic nie wiedziałem" należy nawet nie do jakiejś przyszłości, a
    > jedynie do alternatywnej rzeczywistości (gdzie wygrałby ona wojnę, albo
    > potrafił zbudować rakietę kosmiczną, czy miałby inne zalety). Być _może_
    > nie zawisłby na sznurku, a robił w dożywociu w PR jako symbol niemieckiego
    > wstydu i rozmiaru zwycięstwa aliantów.

    W przypadku samego Hitlera - symbolu tamtej wojny - faktycznie
    trudno wyobrazić sobie jego dalszą spokojną egzystencję. Ale
    wielu bezpośrednio odpowiedzialnych jednak spokojnie dożywało
    swoich dni. I to nie wcale w Ameryce Pd, tylko w Niemczech.

    Niedawno czytałem artykuł o niemieckich żołnierzach, skazywanych
    zaocznie przez włoskie sądy za kierowanie masakrami włoskiej
    ludności cywilnej. Sądy niemieckie odmawiały ich ekstradycji do
    Włoch, z uwagi na zbyt słabe (ich zdaniem) dowody (faktycznie
    chodziło o politykę, niechęć do płacenia odszkodowań, itd.).
    Włosi też nie naciskali specjalnie mocno, gdyż mieli za uszami
    własne zbrodnie w Afryce Pn, więc na energicznym wywoływaniu
    tematu nikomu z decydentów nie zależało.

  • 102. Data: 2015-08-22 13:22:51
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Pisząc "Tusk wypi....aj" znieważaliśmy kogoś?

    -----

  • 103. Data: 2015-08-23 01:51:37
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    0343,zniewazono-sp-lecha-kaczynskiego-zawiadomienie-
    do-prokuratury.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&ut
    m_campaign=10663636

    > Upewnię się: Sugerujesz, że niepochlebne pisanie o naszym tragicznie
    > zmarłym Prezydencie narusza jego osobiste prawa autorskie? A jeśli tak,
    > to napisz do jakich dzieł.

    jezeli ktoś zyjący z jego książek uznałby ze w wyniku nieprawdziwych
    paszkwili sprzedaż tąpnęła i to udowodnił to mógłby na gruncie PA dostać
    rekompenstate.

    --
    @foe_pl

  • 104. Data: 2015-08-23 03:04:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-08-15 o 01:51, the_foe pisze:

> [...]
    > jezeli ktoś zyjący z jego książek uznałby ze w wyniku nieprawdziwych
    > paszkwili sprzedaż tąpnęła i to udowodnił to mógłby na gruncie PA

    Wiesz, dowodowe przejście od krytycznej oceny osoby ŚP. Prezydenta do
    "tąpnięcia sprzedaży" (cokolwiek to znaczy) byłoby wyczynem dającym Ci
    miejsce w panteonie prawników.

  • 105. Data: 2015-08-23 04:47:50
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    >>
    > Wiesz, dowodowe przejście od krytycznej oceny osoby ŚP. Prezydenta do
    > "tąpnięcia sprzedaży" (cokolwiek to znaczy) byłoby wyczynem dającym Ci

    A tak Agora S.A. AFAIR nie _próbowała_ ścigać wezwania do bojkotu Gazety
    Wyborczej z paragrafu działania na szkodę spółki giełdowej? :-)

    Poza tym "krytyczna ocena" to nie "znieważenie". Skoro ponoć mamy mieć wolność
    słowa to "krytyczna opinia" wyrażona kulturalnie bardzo rzadko kiedy powinna
    być karalna, ale w końcu Leppera skazano za "zapytanie się" w Sejmie wiec
    głęboko wierzę w kreatywną prawość RP3 :-)

    --
    A. Filip
    Nie każdy księdzem, co na farze mieszka. (Przysłowie łużyckie)

  • 106. Data: 2015-08-23 12:16:50
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-08-23 o 04:47, A. Filip pisze:
> [...]
    > być karalna, ale w końcu Leppera skazano za "zapytanie się" w Sejmie wiec
    > głęboko wierzę w kreatywną prawość RP3:-)

    Z tym to przesadziłeś. Gdybym zadał Ci publicznie, przy kamerach TV,
    pytanie, czy przestałeś już gwałcić dzieci, to uznałbyś, ze wszystko
    jest ok, przecież nie rzucam oskarżenia tylko pytam? ;)

    --
    @foe_pl

  • 107. Data: 2015-08-23 13:25:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-08-15 o 04:47, A. Filip pisze:

    > A tak Agora S.A. AFAIR nie _próbowała_ ścigać wezwania do bojkotu Gazety
    > Wyborczej z paragrafu działania na szkodę spółki giełdowej? :-)

    Nie słyszałem, ale to i tak utopijne.

> [...]
    > być karalna, ale w końcu Leppera skazano za "zapytanie się" w Sejmie wiec
    > głęboko wierzę w kreatywną prawość RP3 :-)

    Może lepiej nie.

  • 108. Data: 2015-08-23 15:07:39
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    the_foe <t...@w...pl> pisze:

    > Z tym to przesadziłeś. Gdybym zadał Ci publicznie, przy kamerach TV,
    > pytanie, czy przestałeś już gwałcić dzieci, to uznałbyś, ze wszystko
    > jest ok, przecież nie rzucam oskarżenia tylko pytam? ;)

    To _któremu_ Lepper zarzucił gwałcenie dzieci? No któremu?! ;-)

    Lepper jako poseł wszedł w posiadanie informacji na tyle dla niego wiarygodnych
    że chciał publicznie wymusić ich sprawdzenie w ramach wykonywania mandatu
    posła [jedna z *wielu* możliwych linii obrony]. *Samo* zapytanie się w
    Sejmie _bez dodatków_ typu "w złej wierze" jeśli jest karalne to immunitetem
    posła można się podetrzeć tam gdzie się to powinno liczyć naprawdę.

    AFAIR w wielu krajach/stanach immunitet obejmuje to co się _powie_ w ramach
    prac parlamentarnych ale nie "jazdę po pijaku", odwrotnie niż w RP3.

    --
    A. Filip
    Od tuszu się uczernisz, cynober zabarwi cię na czerwono.

  • 109. Data: 2015-08-23 15:58:42
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-08-23 o 15:07, A. Filip pisze:
    > To_któremu_ Lepper zarzucił gwałcenie dzieci? No któremu?!;-)

    Naprawdę zadajesz takie pytanie? Nie wierzę...

    --
    @foe_pl

  • 110. Data: 2015-08-24 06:49:06
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    the_foe <t...@w...pl> pisze:

    > Naprawdę zadajesz takie pytanie? Nie wierzę...

    Jak odwołujesz się do ogólników zamiast konkretnych postawionych zarzutów/pytań
    to jak najbardziej.

    Ja nie twierdzę że coby i jakby Lepper nie powiedział w Sejmie to miał pozostać
    bezkarny. Ja twierdzę że ni złamanego wuja nie przekonano mnie że po prostu nie
    _zastraszono_ następnych posłów chcących postawić "niewygodne" pytania (nie
    "pytania").
    Najbardziej _przerażające_ jest to że nawet nie próbowano mnie przekonać że
    skazanie posła za to co powiedział/zapytał w Sejmie to _gigantyczny_ wyjątek od
    reguły w "nie szybkiej" RP3.

    --
    A. Filip
    Najpierw złap wielbłąda, potem polegaj na Bogu. (Przysłowie katarskie)