  • 1. Data: 2008-09-18 17:56:22
    Temat: Zniesławienie, pomówienie, etc.
    Od: scream <n...@p...pl>

    Czesc,

    Powiedzmy, ze wykonuje pewne uslugi i ktos na stronie z opiniami o firmach
    i osobach pracujacych w mojej branzy pisze, ze jestem oszustem i
    naciagaczem. Nie ma na to oczywiscie zadnych dowodow i nie jest to zgodne z
    prawda.

    Pytania:
    - jak zabezpieczyc na potrzeby dowodowe tresc posta na forum?; post moze
    zostac w kazdej chwili zmieniony lub usuniety
    - kto przyjmie moje doniesienie - prokuratura, sad?
    - jakie sa obecnie oplaty przy skladaniu takiego hm.. pozwu? doniesienia?
    - ile szacunkowo czasu minie, zanim cala "machina" ruszy?
    - zakladajac ze ten pan jest mi winien pieniadze (wynikajace ze
    zrealizowanej uslugi, jest na to umowa) - moge zadanie zaplaty umiescic w
    jednym pozwie i zeby odbywalo sie to w ramach jednej sprawy?

    Z gory dzieki za pomoc.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2008-09-18 18:29:29
    Temat: Re: Zniesławienie, pomówienie, etc.
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    > Pytania:
    > - jak zabezpieczyc na potrzeby dowodowe tresc posta na forum?; post moze
    > zostac w kazdej chwili zmieniony lub usuniety

    wydrukuj wszystko jak najszybciej zrób też zrzuty ekranu

    > - kto przyjmie moje doniesienie - prokuratura, sad?

    pierwszy lepszy posterunek policji przyjmie ustne zawiadomienie o
    podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa

    > - jakie sa obecnie oplaty przy skladaniu takiego hm.. pozwu? doniesienia?

    składa się prywatny akt oskarżenia
    koszt to 300 zł i zostanie on zwrócony skarżącemu o ile on wygra
    proces

    > - ile szacunkowo czasu minie, zanim cala "machina" ruszy?

    policjant od razu zacznie wykonywać swoje czynności pod nadzorem
    prokuratora
    najważniejsze to ustalić personalia osoby podejrzewanej i jeśli to się
    uda to mamy połowę sukcesu.

    Prywatny akt oskarżenia warto napisać z pomocą prawnika bądź radcy.

    > - zakladajac ze ten pan jest mi winien pieniadze (wynikajace ze
    > zrealizowanej uslugi, jest na to umowa) - moge zadanie zaplaty umiescic w
    > jednym pozwie i zeby odbywalo sie to w ramach jednej sprawy?

    nie możesz tego umieścić w jednej sprawie
    poczytaj art. 212 par 1 i 2 kodeksu karnego

  • 3. Data: 2008-09-18 18:50:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream pisze:

    > - jak zabezpieczyc na potrzeby dowodowe tresc posta na forum?; post moze
    > zostac w kazdej chwili zmieniony lub usuniety

    Świadek? Notariusz?

    > - kto przyjmie moje doniesienie - prokuratura, sad?

    Składasz prywatny akt oskarżenia w sądzie - Art. 212 KK nie jest ścigany
    z urzędu.

    > - jakie sa obecnie oplaty przy skladaniu takiego hm.. pozwu? doniesienia?

    Prywatny akt oskarżenia - 300PLN, o ile nic się nie zmieniło. To na
    początek i jeśli wszystko robisz sam.

    > - ile szacunkowo czasu minie, zanim cala "machina" ruszy?

    Hohoho i jeszcze trochę ;)

> [...]
    > zrealizowanej uslugi, jest na to umowa) - moge zadanie zaplaty
    > umiescic w jednym pozwie i zeby odbywalo sie to w ramach jednej

    Nie, bo to zupełnie inna sprawa.

    Możesz natomiast domagać się naprawienia szkód, jakie to pomówienie
    spowodowało - jeśli jesteś w stanie je wykazać.

  • 4. Data: 2008-09-18 18:52:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości

    > wydrukuj wszystko jak najszybciej zrób też zrzuty ekranu
    I czego to miałoby dowieść?

    > składa się prywatny akt oskarżenia
    > koszt to 300 zł i zostanie on zwrócony skarżącemu o ile on wygra
    > proces
    Bez dowodów?

    > policjant od razu zacznie wykonywać swoje czynności pod nadzorem
    > prokuratora
    Akurat...

    > najważniejsze to ustalić personalia osoby podejrzewanej i jeśli to się
    > uda to mamy połowę sukcesu.
    Nawet jak forum w Polsce to w średnio mądry forumowicz potrafi nie dać się
    namierzyć.

    --
    Jotte