  • 1. Data: 2007-12-02 08:23:46
    Temat: Zniesienie wspolwlasnosci - procedura podzialu dzialki
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Zlozylam wniosek o zniesienie wspolwlasnosci dzialki odziedziczonej po
    rodzicach (1/2). Sad wyznaczyl bieglego geodete aby dokonal pomiaru. W
    trakcie
    pomiaru okazalo sie, ze dzialka jest mniejsza niz wynika z zapisu w KW
    (roznica 200 m2, dzialka ma 0,50 ha), o czym zostalam poinformowana
    telefonicznie przez geodete. Podobno kiedys mierzono niedokladnie (?!).
    Kilka
    dni temu dostalam od niego pismo w ktorym mam potwierdzic granice dzialki.
    Nie
    ma w nim mowy o wynikach pomiaru ani watpliwosciach dot. granic. Mam tylko
    podpisac.

    Czy to normalna procedura? Czy jest mozliwe aby na tak malym obszarze
    wystapil
    tak gruby blad? Co jest wazniejsze: zapis w KW czy mapa obszaru? Jesli
    podpisze ze potwierdzam granice, moze sie okazac, ze dzialka jest mniejsza o
    dalsze xxx m2.

    Bardzo prosze o wskazowki, co zrobic w takiej sytuacji, jakie mam prawa i
    pole
    manewru.

    Pozdrawiam,
    ae

  • 2. Data: 2007-12-02 10:24:57
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent AlterEgo nadaje:

    > pomiaru okazalo sie, ze dzialka jest mniejsza niz wynika z zapisu w KW
    > (roznica 200 m2, dzialka ma 0,50 ha),

    0,5ha to 5000 m2 - 200 m2 to 4 % całości
    Błąd dopuszczalny

    > Podobno kiedys mierzono niedokladnie (?!).

    Większość map ewidencyjnych służących wpisom w KW robiono w latach
    50-60tych z przetworzonych zdjęć lotniczych. Powierzchnia była
    rozliczana graficznie, z pomiaru mapy. Wpisy w KW dokonywane były z
    dokładnością do ara czyli 100m2. Robiono to tak dokładnie jak to tylko
    było możliwe w tamtych czasach, przy nakładzie sił i środków którymi
    dysponowano.

    > ma w nim mowy o wynikach pomiaru ani watpliwosciach dot. granic. Mam
    > tylko podpisac.

    Jeżeli przebieg granic rażąco się nie zmienił to należy przyjąć nową
    powierzchnię i sprostować ewidencję gruntów i wpisy KW

    > Czy to normalna procedura? Czy jest mozliwe aby na tak malym obszarze
    > wystapil tak gruby blad?

    Normalna. Błąd jest jednym z mniejszych, rozbieżności miedzy stanem "na
    gruncie" a wpisem w KW wystepują zawsze o ile działka nie była wcześniej
    rozgraniczona.

    > Co jest wazniejsze: zapis w KW czy mapa obszaru?

    Protokół

    > Jesli podpisze ze potwierdzam granice, moze sie okazac, ze dzialka
    > jest mniejsza o dalsze xxx m2.

    Podpis potwierdza jedynie to co się podpisało.

    > Bardzo prosze o wskazowki, co zrobic w takiej sytuacji, jakie mam
    > prawa i pole manewru.

    Możesz np. powołać własnego geodetę jeśli postępowanie biegłego rodzi
    Twoje wątpliwości.

  • 3. Data: 2007-12-03 08:11:15
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > Podpis potwierdza jedynie to co się podpisało.
    > Możesz np. powołać własnego geodetę jeśli postępowanie biegłego rodzi
    > Twoje wątpliwości.

    Dziękuję za wyjaśnienie
    Pozdrawiam,
    ae