  • 11. Data: 2005-08-25 19:34:20
    Temat: Re: Znieść obowiązek nauki "urzędowej".
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-24 21:39 Mariusz Wołek napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Obstawiam ze to szkola nauczyla go czytac i pisac. Poza tym czas napisania
    > postu i jego temat dają do myslenia.

    Ja sam i wielu moich znajomych nauczyliśmy się czytać i pisać przed
    ukończeniem 7 roku życia. Do tego szkoła nie była nam potrzebna.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 12. Data: 2005-08-25 23:43:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Ja sam i wielu moich znajomych nauczyliśmy się czytać i pisać przed
    > ukończeniem 7 roku życia. Do tego szkoła nie była nam potrzebna.
    > w.

    A ile tej twojej wiedzy pochodzi sprzed szkoły, a ile ze szkoły.
    Jakbyś się na tej wiedzy sprzed szkoły zatrzymał, to dziś byś nawet nie
    wiedział jak trzymać łopatę do kopania rowów.

  • 13. Data: 2005-08-26 10:39:35
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-26 01:43 witek napisał(a):

    > A ile tej twojej wiedzy pochodzi sprzed szkoły, a ile ze szkoły.
    > Jakbyś się na tej wiedzy sprzed szkoły zatrzymał, to dziś byś nawet nie
    > wiedział jak trzymać łopatę do kopania rowów.

    Czemu sugerujesz, że bym się zatrzymał? Zawsze byłem ciekawy świata :)
    Dawniej dzieci pracowały w fabryce i jakoś umiały obsługiwać maszyny
    (pomińmy tu moralną kwestię zatrudniania dzieci).
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 14. Data: 2005-08-26 16:54:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Czemu sugerujesz, że bym się zatrzymał? Zawsze byłem ciekawy świata :)
    Bo nie mialbys takiej motywacji do nauki, gdybys nie byl do nie z lekka
    zmuszany

    > Dawniej dzieci pracowały w fabryce i jakoś umiały obsługiwać maszyny

    Ale o rozwiązywaniu równań,budowie zdania, historii, geografii i innych
    sprawach miały blade pojęcie.

  • 15. Data: 2005-08-26 17:00:33
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    witek napisał(a):

    > Bo nie mialbys takiej motywacji do nauki, gdybys nie byl do nie z lekka
    > zmuszany

    bzdura, dzieci są ciekawe z natury.
    Kwestia odpowiedniego przekazana im wiedzy.

    > Ale o rozwiązywaniu równań,budowie zdania, historii, geografii i innych
    > sprawach miały blade pojęcie.

    teraz też mają blade

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 16. Data: 2005-08-26 17:08:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarcinS wrote:

    > bzdura, dzieci są ciekawe z natury.
    > Kwestia odpowiedniego przekazana im wiedzy.

    Dlatego napisałem, że szkoła nie jest obowiązkowa.
    Tylko ile dzieci ma takich rodziców, którzy potrafią odpowiednio
    przekazać wiedzę.
    jeśli mają, nikt ich do chodzenia do szkoły nie zmusi.

    > teraz też mają blade

    Tylko mi nie mów, że wiedza dzieciaków w polsce jest taka sama jak
    wiedza dzieciaków pracujących w fabryce.
    Wręcz powiem więcej: wiedza w polskich szkołach stoi (ale coraz gorzej)
    na znacznie wyższym poziomie niż wiedza gdzie indziej.
    Nasi bija swoich rówiesników z innych krajów wszechstronnością i
    ogólnością wiedzy.
    Za 3-4 lata, pewnie już tego nie powiem, ale na dzień dzisiejszy jeszcze
    tak.

  • 17. Data: 2005-08-26 17:22:58
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    witek napisał(a):

    > Tylko mi nie mów, że wiedza dzieciaków w polsce jest taka sama jak
    > wiedza dzieciaków pracujących w fabryce.

    to zależy na jaki temat,
    z pewnością o fabryce wiedzą mniej :)

> [...]
    > na znacznie wyższym poziomie niż wiedza gdzie indziej.
    > Nasi bija swoich rówiesników z innych krajów wszechstronnością i

    problem polega na tym, że to wiedza encyklopedyncza.
    Niestety umiejętnosc logicznego rozumowania u dzieciakow jest coraz gorsza.
    Znikoma umiejętność analizowania problemow czy zdefiniowania problemu, o
    rozwiązaniu nie mówiąc.

    NIe przeczę, że świetnie te nasze dzieciaki znają rzeki o przebiegu
    południkowym, złoża węgla brunatnego w Polsce, czy największych
    eksporterów cukru.

    Ale z pytaniem: "Wolisz mieszkać w mieście czy na wsi?" mają problemy*.

    Ale to NTG chyba ;)

    pozdrawiam

    ms

    *standardowe pytanie na niemieckich egzaminach językowych.

  • 18. Data: 2005-08-26 22:21:14
    Od: poreba <d...@p...com>

    MarcinS <s...@w...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > NIe przeczę, że świetnie te nasze dzieciaki znają rzeki o
    > przebiegu południkowym, złoża węgla brunatnego w Polsce, czy

    Widzę, że Ty całkiem sprawnie przyswoiłeś sobie
    "encyklopedyczną wiedzę" prezentowaną ostatnio nachalnie
    w publikatorach. Nie mam pojęcia co do intencji tej akcji.

    Jej postulaty stoją w sprzeczności z opinią o produktach tego
    "przestarzałego systemu edukacji" - wykształceni przez ten system
    inżynierowie są wciąż, pomimo zapaści szkolnictwa, cenieni.
    W porównaniu z innymi "nowatorskimi" i "kształtujšcymi
    indywidualnoœć" edukacjami.
    Właśnie za wszechstronność i gruntowne wyksztalcenie.

    > Ale z pytaniem: "Wolisz mieszkać w mieście czy na wsi?" mają
    > problemy*.
    A Ty byś nie miał?
    Ja mam, pomimo sporego "mieszczuchowego" stażu i wiejskich korzeni.

    > *standardowe pytanie na niemieckich egzaminach językowych.
    No faktycznie, nauka języków obcych to pięta achillesowa polskiego
    szkolnictwa, od lat.

    --
    pozdro
    poreba

  • 19. Data: 2005-08-26 23:31:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarcinS wrote:

    > to zależy na jaki temat,
    > z pewnością o fabryce wiedzą mniej :)

    I to chyba jedyny temat o którym wiedzą mniej.

    > problem polega na tym, że to wiedza encyklopedyncza.

    I fantastycznie. Bo takiej wiedzy nie ma nikt inny.

    > Niestety umiejętnosc logicznego rozumowania u dzieciakow jest coraz gorsza.
    > Znikoma umiejętność analizowania problemow czy zdefiniowania problemu, o
    > rozwiązaniu nie mówiąc.
    Słusznie napisałeś. Jest coraz gorsza. I za niedługo będzie taka jak w
    tej chwili mają na zachodzie.
    Fatalna.

> [...]
    > eksporterów cukru.
    >
    > Ale z pytaniem: "Wolisz mieszkać w mieście czy na wsi?" mają problemy*.

    37% amerykanów nie potrafi wskazać ameryki na mapie.
    Pytanie o wieś i miasto to już dla nich totalna abstrakcja.

  • 20. Data: 2005-08-27 06:23:52
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    poreba napisał(a):

    > Widzę, że Ty całkiem sprawnie przyswoiłeś sobie
    > "encyklopedyczną wiedzę" prezentowaną ostatnio nachalnie
    > w publikatorach. Nie mam pojęcia co do intencji tej akcji.

    dopuszczasz się manipulacji - jak mniemam nieświadomie.
    Czy możesz rozwinąć swoją wypowiedź?

    > Właśnie za wszechstronność i gruntowne wyksztalcenie.

    powaznie?
    no popatrz, a mnie humaniście nigdy w życiu się to nie przydało.
    A gy mi coś potrzebne szukam informacji.

    Poza tym - gdzieś ty widział inżyniera po średniej szkole?

    > A Ty byś nie miał?
    > Ja mam, pomimo sporego "mieszczuchowego" stażu i wiejskich korzeni.

    z wyjasnieniem "za" i "przeciw" jednego i drugiego nie.

    > No faktycznie, nauka języków obcych to pięta achillesowa polskiego
    > szkolnictwa, od lat.

    źle się wyraziłem może.
    NIe chodzi o trudności z wysłowieniem się, chodzi o to, że oni nie
    wiedzą _co_ powiedziec, a nie _jak_ powiedzieć.

    pozdr.