  • 1. Data: 2008-09-27 15:07:42
    Temat: Znalezisko w skrzynce pocztowej
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    Tak się zastanawiam nad jedną kwestią - listonosz miesiąc temu przyniósł mi
    przesyłkę, której (po zweryfikowaniu zawartości) nie zamawiałem. Nadawca
    znany jest z imienia i nazwiska (adres nadawcy nieczytelny ale jest z inm
    kontakt mailowy). Efekt taki, że mam w domu czyjś przedmiot. Co mogę zrobić
    z takim przedmiotem?
    - przywłaszczyć raczej nie, bo będzie bezpodstawne wzbogacenie się
    - wywalić na śmietnik jak i inne rzeczy, które lądują u mnie w skrzynce a
    zamawiane nie były (np. ulotki reklamowe)
    - chciałem oddać do biura rzeczy znalezionych ale odmówili przyjęcia
    - ponieważ właściciel przedmiotu jest mało kumaty (od blisko miesiąca nie
    może przelać na konto zwrotu za przesyłkę i podać na jaki adres ma być ona
    wysłana) postanowiłem wprowadzić usługę magazynowania jego towaru - w końcu
    gwarantuję powierzchnię magazynową i dozór nad towarem.

    Najbardziej interesuje mnie realizacja ostatniej części - magazynowanie.
    Mogę (jako osoba fizyczna bez DG) wprowadzić coś takiego? A może muszę do
    tego założyć DG? A może lepiej będzie wywalić to znalezisko i skończyć
    kontakt z właścicielem (potraktować przesyłkę jako niezamawianą ofertę
    handlową albo zwyczajny śmieć... ważące łącznie 1 kg dwa kawałki aluminium,
    stali czy miedzi).

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 2. Data: 2008-09-27 15:43:54
    Temat: Re: Znalezisko w skrzynce pocztowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    Nie masz obowiązku tego nawet odsyłać. Wskaż właścicielowi gdzie się
    znajduje i wyznacz termin, kiedy ma się zgłosić. Nie ' potrącać kosztów
    magazynowania, jeśli one faktycznie nie istnieją, chyba że sam
    zainteresowany wyrazi na to zgodę.

  • 3. Data: 2008-09-27 16:36:03
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Sep 2008 17:43:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie masz obowiązku tego nawet odsyłać. Wskaż właścicielowi gdzie się
    > znajduje i wyznacz termin, kiedy ma się zgłosić.

    Tylko jak długo tak można? Po jakim czasie można sobie to "przywłaszczyć" i
    np. wywalić, przetopić, wysadzić w powietrze :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2008-09-27 16:50:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tylko jak długo tak można? Po jakim czasie można sobie to "przywłaszczyć"
    > np. wywalić, przetopić, wysadzić w powietrze :)

    Jak się przedawni roszczenie o wydanie rzeczy.

  • 5. Data: 2008-09-27 21:18:22
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Poczekaj... będą gdzieniegdzie ełóroskrzynki... a w finale będziesz musiał zapłacić
    za utylizację śmieci, które Ci w te skrzynki wciskają. A wracając do tematu - Twój
    towar i tyle.

    *piotr'ek*

  • 6. Data: 2008-09-27 21:35:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    [...]
    > Nie masz obowiązku tego nawet odsyłać. Wskaż właścicielowi gdzie się znajduje
    > i wyznacz termin, kiedy ma się zgłosić.

    Czy nieodebranie mimo wezwania kwalifikuje się pod 467.4 KC?
    (depozyt sądowy)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-09-27 23:05:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy nieodebranie mimo wezwania kwalifikuje się pod 467.4 KC?
    > (depozyt sądowy)

    Moim zdaniem nie, bo on wie, kto jest wierzycielem.

  • 8. Data: 2008-09-28 09:30:45
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 27 Sep 2008 23:18:22 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > Twój towar i tyle.

    Pomyślałem o tym trochę jak o przypadkowym przelewie na moje konto, czyli
    bezpodstawne wzbogacenie się. Dlatego opcja "znalazłem i teraz moje" jakoś
    mi nie pasuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 9. Data: 2008-09-28 18:10:48
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 28 Sep 2008 11:30:45 +0200, Jan Bartnik napisał(a):

    > Pomyślałem o tym trochę jak o przypadkowym przelewie na moje konto, czyli
    > bezpodstawne wzbogacenie się. Dlatego opcja "znalazłem i teraz moje" jakoś
    > mi nie pasuje.

    I dobrze myślisz, bo osoba której odpisywałeś po prostu fantazjuje.
    Jesteś jedynie posiadaczem a nie właścicielem i przysługują Ci tylko
    ograniczone prawa do tej rzeczy.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2008-09-28 19:05:26
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > I dobrze myślisz, bo osoba której odpisywałeś po prostu fantazjuje.
    > Jesteś jedynie posiadaczem a nie właścicielem i przysługują Ci tylko
    > ograniczone prawa do tej rzeczy.

    Znalezione - nie kradzione jak ja zawsze mawiam.

    *piotr'ek*