  • 201. Data: 2023-08-18 08:25:24
    Temat: Re: Znalazłem se motocykl
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Aug 2023 07:20:56 +0200, Shrek wrote:

    > Akurat bym się nie zdziwił gdyby ci od zabójstw z premedytacją mieli
    > większy IQ niż reszta zabójców. Albo nawet większy niż średnia krajowa.
    >
    > Po prostu zdecydowana większość zabójstw jest "w afekcie" i w rodzinie
    > lub znajomych - więc znów policja dostaje w takim wypadku niemal
    > wszystko na tacy. Jakby ktoś o IQ powiedzmy 100 czyli przeciętnym miał
    > czas się przygotować i zamordować człowieka z którym nie ma żadnych
    > powiązań od których policja mogłaby zacząć to obstawiam że raczej nigdy
    > by go nie znaleźli.

    Owszem, tylko po co? Bo ma chęć kogos zamordować?
    Motyw seksualny?

    No i mogł gdzies zostawic odcisk palca, a teraz powolutku wszystkie
    trafiają do bazy, mogł sie gdzies nagrać na kamerze.

    > Mo może byłoby to aż tak wyjątkowe że trafiłby do
    > archiowum X i oni by go dorwali.

    Przeciez to nie są cudotwórcy.

    > PS - archiwum X jest dowodem na to że ważniejsze jest jak działa policja
    > a nie dane z komórek i innych nowoczesnych sprzętów które bardzo
    > pomagają ale co z tego jak nikt tak naprawdę nie szuka.

    Tylko ze przy morderstwach sie raczej starali. No i prokurator
    prowadził śledztwo.

    > Chłopaki dostają
    > sprawy w których dowody są zbierane dawno temu, są ograniczone i nie
    > bardzo jest możliwość zebrania nowych i dają radę.

    A aby na pewno dobrze trafiają?
    Gdzies tam może sie trafic ślad biologiczny, którego dawniej nie dało
    sie zbadać. Albo nie sprawdzali sprawcy. A teraz rozszerzają krąg
    podejrzanych, i DNA pasuje. Oby prawdziwie.

    Pamietasz sprawe Komendy? Mały donosik, i nagle sie okazuje, ze
    wszystko pasuje. Portret pamięciowy, ślad zębów, zapach, DNA.
    Zdaje sie, ze miał alibi, tylko sąd nie uwierzył. No bo DNA pasuje.
    Swoja drogą - czy nie dziwne, ze akurat przypasowało?
    Przypadek jeden na tysiac, czy jeden na milion?

    A potem mowią, ze odpowiedz kryła sie w aktach.
    Bo sprawca/y, zeznając jako swiadkowie, podali kolor skarpetek.
    A ona miała wysokie buty.
    I nikt na to nie zwrócił uwagi.

    Przy czym zdaje sie, ze tak naprawde, to ktorys wygadał sie w celi,
    a współlokator doniósł.

    A jakby tak sie archiwum zabrało, zauważylo te skarpetki .. a tak
    naprawde, to dziewczyna but zdjęła na chwilę przy sąsiednim stoliku,
    bo ją uwierał?
    I znów przypadek jeden na .. tysiac, ze DNA pasuje?
    A moze nie przy sąsiednim stoliku, tylko jak znaleziono ciało, to pół
    wsi sie zbieglo i te skarpetki widziało.

    > A nowi policjanci
    > dostają wszystkow na tacy i nie pójdą do żuli bo i po co> Jak zauważył
    > rober moto u nich nie ma:P

    Tu był wyraźny ślad - bus, to trzeba było pójść z śladem.

    A żule ... jak ich szukac? Jak nic nie wiedzą, to moze przyjdą na
    ławeczkę, a jak wiedzą, to zmienią. I nawet ten co ich znał,
    tez chyba wszystkiego nie wiedział - nazwiska, adresy?

    J.

  • 202. Data: 2023-08-18 08:26:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jakbyś zakopał na nielegalu to od razu by się ksiądz zainteresował że
    > doli nie dostał i sprawa się rypła:P

    No chyba, że w świezym grobie innego nieboszczyka. Ale to zwiększone
    ryzyko bo pewnie rodzina się często kręci. Zresztą obecnie na cmentarzach
    tez monitoring. A krematoria to są dobrze nadzorowane? :)

    --
    Marcin

  • 203. Data: 2023-08-18 08:40:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Aug 2023 07:13:28 +0200, Shrek wrote:

    > No ale zazwyczaj zanim ktoś zgłosi to trochę czasu minie, potem przecież
    > nie ma ludzi żeby spisać - czy może jednak są?

    Jak sam widziales - policjantka do spisania sie znalazla.

    Tylko co dalej? Na 98% sie sam znajdzie, na 1% juz nie żyje ...
    1% moze mozesz pomóc, tylko ze ludzie zajeci szukaniem tych 99%,
    motoru i żuli :-)

    Teraz technika daje nowe mozliwosci, na pewno warto sprawdzic
    lokalizację telefonu. I moze karty/konta bankowe - moze trafisz na
    mordercę ...

    J.

  • 204. Data: 2023-08-18 08:48:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 08:25, J.F pisze:

    > Owszem, tylko po co? Bo ma chęć kogos zamordować?
    > Motyw seksualny?

    Seksualny (choć statystycznie częściej giną mężczyźni), psychopata,
    przypadkowa ofiara, przypadkowy świadek. Możliwości jest sporo. Ale i
    tak zdecydowana większość to rodzina i znajomi i dlatego policja ma
    wysokie wskaźniki bo wszysko ma na tacy, zdarzenie poważne a i nie tak
    częste - to ruszą dupę a nie tylko zapiszą z kronikarskiego obowiązku.

    > Przeciez to nie są cudotwórcy.

    No ale im się udaje to co zwykłym policjantom się nie udaje mimo dostępu
    do nowocześniejszych technik. Jest jedna różnica - im się chce;)

    > Tylko ze przy morderstwach sie raczej starali. No i prokurator
    > prowadził śledztwo.

    Widać ci z X starali się bardziej:P Tak jakby prokuratorzy to byli z
    innej gliny;)

    > A aby na pewno dobrze trafiają?
    > Gdzies tam może sie trafic ślad biologiczny, którego dawniej nie dało
    > sie zbadać. Albo nie sprawdzali sprawcy. A teraz rozszerzają krąg
    > podejrzanych, i DNA pasuje. Oby prawdziwie.

    No oby.

> [...]
    > Swoja drogą - czy nie dziwne, ze akurat przypasowało?
    > Przypadek jeden na tysiac, czy jeden na milion?

    Prokurator generalny ręcznie sterujący śledztwem i biegli co piszą tak
    żeby pasowało (przecież nie jest tajemnicą że prokuratura takich ma)?

    > Tu był wyraźny ślad - bus, to trzeba było pójść z śladem.

    Oraz świadek który znał sprawców i wiadomo było gdzie mieszka - tylko
    pójść i zapytać.

    > A żule ... jak ich szukac?

    Skoro wczoraj siedzieli pod daszkiem to zakładam że to trudne nie było.
    Pewnie wystarczyło dzielnicowego spytać. Albo nawet po prostu przejrzeć
    interwencje z tego miejsca - pewnie da się kwerendę na bęben zapodać
    według miejsca - no i masz żuli. Pewnie ze dwóch nadmiarowych, ale to
    żule - od razu się wysypią. Nie obrażajmy policjantów i nie róbmy z tego
    jakiegoś nieosiagalnego dla nich raket sajens.

    Jak nic nie wiedzą, to moze przyjdą na
    > ławeczkę, a jak wiedzą, to zmienią. I nawet ten co ich znał,
    > tez chyba wszystkiego nie wiedział - nazwiska, adresy?

    Powyżej masz odpowiedź. NIe róbmy z policjantów kompletnych debili, bo
    jednak każdy z nich ma maturę. Tak naprawdę dochodzę do wniosku, że to
    nie wina samych policjantów (pomijając że ci na ulicy im złą opinię
    robią) a instytucji w której robią - tak jak pisałem - wszyscy dużo
    robili, nikt nie poszedł sprawdzić oczywistych tropów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 205. Data: 2023-08-18 08:51:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 08:40, J.F pisze:

    > Jak sam widziales - policjantka do spisania sie znalazla.

    Ale to chyba inni spisują a inni jeżdzą - ciekawe która grupa jest
    bardziej ogarnięta - za biurko to chyba bardziej mózgowców sadzają, w
    patrole mieśniaków. Wychodzi na to że ci inteligentni głównie zajmują
    się... spisywaniem zeznań. Widzę tu pewny zasadniczy błąd w zarządzaniu
    - tym inteligentnieszym najgłupszą robotę dają;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 206. Data: 2023-08-18 09:06:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No chyba, że w świezym grobie innego nieboszczyka. Ale to zwiększone
    > ryzyko bo pewnie rodzina się często kręci. Zresztą obecnie na cmentarzach
    > tez monitoring. A krematoria to są dobrze nadzorowane? :)

    W sumie to patrząc na to że branża pogrzebowa jest z zasady dość
    patologiczna... Ciekawe czy ich monitorują i jak. Stacje kontroli
    pojazdów podobno też monitorują;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 207. Data: 2023-08-18 09:48:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Bo to jednak nie jest normalne, że ludzie giną, więc jest silna
    > przesłanka, że się mogło coś poważnego stać. Nie wiem jak obecnie działa
    > polska policja, ale wiem, że bywają sprawy, że znaleziono osobę i ona
    > powiedziała, że nie chce kontaktu z rodziną, a policja własnie taką
    > informację rodzinie przekazała.

    Błądzisz. Jest masa ludzi, która po prostu chce zerwać kontakt.
    Nastolatki, co to im rodzice każą się uczyć, a oni chcą świat poznawać.
    Małżonkowie, co to mają dość. No i ta druga strona nagle się orientuje,
    że nie ma kogo zmuszać. No to na Policję, by ta doprowadziła "zaginionego".

    Policja ma świadomość tego i na tę okoliczność ma taką procedurę, że
    znajdujemy zaginionego i pytamy, czy chce się znaleźć. Jak nie, to się
    zgłaszającego powiadamia, że znaleziono i tyle - bez szczegółów.

    No to ludzie zaczęli kombinować. A to twierdzą, że życiu zaginionego
    zagraża niebezpieczeństwo. Musi brać witaminę "C" i już - przykładowo
    :-) A to jest to osoba nieletnia - powiedz szczerze, jak dziewczyna
    mająca 17 lat pojedzie bez zgody rodziców do chłopaka, albo z nim w
    góry, to trzeba ją koniecznie natychmiast śmigłowcem szukać? Ewentualnie
    sad rodzinny niech się wypowie, czy się nie zdemoralizowała, bo mamy nie
    słucha i tyle.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 208. Data: 2023-08-18 10:21:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Aug 2023 07:11:17 +0200, Shrek wrote:

    > Dużo. Czy miał myśli samobójcze,

    Zakładajac, ze komus o tym powiedzial.
    A jak powiedział, to pewnie juz nie zyje - i gdzie go szukać.

    > czy był z kimś skłócony,

    No był, z Józkiem. I co teraz?

    > czy kogoś poznał,

    No nie wiem, czy sie tak dowiesz.
    Ale powiedzmy ze poznał ... i teraz sie gdzies wczasuje, a rodzina d*
    zawraca :-)

    > czy zamierzał jechać do pracy,

    Jak pracował, to pewnie miał zamiar, ale tego sie od rodziny dowiesz.
    I moze nawet rodzina juz wie, czy dojechal do pracy czy nie.

    Jak nie dojechal - to troche zawęza obszar poszukiwan.
    Gorzej, jak po pracy znikł.

    > czy miał długi

    No powiedzmy, ze pozyczyl od sąsiada 1000 zl.

    A jesli ustalisz, ze cos tam wiedza, ze miał duze długi, ale nie
    bardzo wiadomo jakie i u kogo?

    > i w cholerę innych spraw.

    To potem jest w cholere dalszej roboty, a skradziony motor czeka.

    > Jak go znajdą to przecież nie każą mu się kontaktować.

    Ale po cholere go szukac? 98% sie znajduje :-)

    > Akurat faceci znikają zdecydowanie częściej.

    No ale raczej nie jest gdzies przetrzymywany w celu seksualnym, i
    szybkie znalezienie mu pomoze.

    > A mimo to znalazłem moto;)

    Ale ciebie przez FB by nie znalezli.

    > Pewnie rzeczywiście większość sama.

    Jak sie nie szuka, to pewnie zdecydowana wiekszosc.
    Plus ci, co sie znajda martwi.

    > Ale ja nie o tym. Ja tylko stwierdzam fakt, że prawdopodobnie więcej
    > niewyktytych zabójstw jest w kategorii "zaginięcie" niż w tych 2%
    > niewyktyrych sprawców zabójstw.

    Tak, to mozesz miec racje, ale mowisz o 30 osobach rocznie.
    Ilu policjantów ma ich intensywnie szukać?
    Poza tym - to skąd te zwłoki, ktore podobno są za kazdym razem
    znajdowane?

    No i ... ukrycie sporego wysiłku wymaga. A jak cie nie widziano jak
    zabijałes, to moze cie nie wykryją?

    No dobra, są zwłoki, jest stwierdzone zabójstwo, to jakos intensywnie
    zbierają dowody i sprawców szukają. Nie ma zwłok - - nikt nie szuka.

    > Nic specjalnie nie chcę - piszę że jak już szukali zwłok w warcie, to
    > znaleźli nadmiarowe dwa. Co świadczy o tym, że jednak trochę tych
    > niezidentyfikowanych zwłok leży.

    troche lezy, Robert moze ma jakis pomysł jak oszacować ile.

    Przy czym woda ma to do siebie, ze zwloki same wyplywaja, chyba ze
    ktos im ciezarek przywiązał.

    A potem to nie wiem - znów utoną, ptaki rozdziobią, ryby zjedza, do
    Bałtyku spłyną?

    W kazdym bądz razie jest szansa, ze ludzie zauważą, policje wezwą, i
    wtedy sobie policja bedzie ustalac czyje to mogą być zwłoki.
    I wczesniejsze szukanie niewiele tu da, moze tyle, ze jak zwłoki
    młode, to sekcja ustali, ze zabójstwo, i sie zacznie śledztwo.

    > Zacząć od rodziny, znajomych, miejsca zaginięcia itp. A jak robili jak
    > nie było internetów?

    Tak samo - nic nie robili, czasem oglaszali w telewizji.

    > Taki ma sens, że jednak był.

    Ten jeden był, a tysiac innych nie było.
    a tym czasie mozna np przejrzec monitoring na stacji benzynowej,
    szukając zaginionej osoby :-P
    Szansa równie wielka, ale korzyść społeczna znacznie większa :-)

    Owszem, wyjątkowo podałeś, ze bus w jakąs zamknietą ulice skrecił, i
    moze tam gdzies parkuje.

    > I twoje pytanie dotyczy w zasadzie
    > wszystkich spraw. To co - oficjalnie przyjmujemy, że policja w
    > większości sprawn nic nie robi, bo to trudne i po prostu odnotowuje fakt

    Nie wiem czy oficjalnie, ale nic nie robiła, bo nic sensownego nie
    dało sie zrobic.
    Teraz moze warto wysłac ekipę na oględziny, rozejrzy sie, czy kamer
    gdzies nie ma ...

    W twoim przypadku mozna by jeszcze poczekać na miejscu, może przyjdą
    jakieś żule, moze cos widziały. No ale przyniosles film, to nie było
    potrzeby czekania.
    A jakbys nie przyniósl ... ile czekać ?

    > że może przypadkiem trafią?

    Tak to niestety IMHO zazwyczaj jest. Ale tez niewiele więcej da sie
    zrobic.
    Sąsiadow popytac, czy nie widzieli co sie motorem stało?
    Na żuli poczekac, moze oni cos widzieli?

    A moze rewizje wsystkim zrobic na osiedlu?
    motor duzy, to ja proponuje wszystie garaże w Warszawie i Wołominie
    sprawdzić

    > W takim przypadku zresztą zupełenie sensowne
    > jest spławianie zgłaszających, więc skoro oficjalnie byśmy przyznali nic
    > nieróbstwo to po co te zeznania spisywać jak i tak nic się nie robi - to
    > weźmy i to zalegalizujmy to i po prostu nie zbierajmy. W chuj roboty,
    > niewiele z tego wynika.

    No ale cie nie spławiono. Motor za duży na spławienie, statystyki sie
    przestały liczyc?

    Tu potrzebowałes zaswiadczen, i vin jest, i rejestr pojazdów jest,
    przy innych ... może spławic.
    Z drugiej strony - ile trwa przyjecie zgloszenia? 30 minut, 15 w
    prostym przypadku ?
    I co - ogledziny robic z technikiem daktyloskopem?
    Bo odciski palców własnie spływają do bazy obywateli.

    > No właśnie.

    na ogródek niesie.

    > No więc co z tego wynika, skoro policja i tak o tym wiedzieć nie będzie?

    Kopanie trwa, to sie moze trafic leśniczy, myśliwy, grzybiarz, turysta
    ..

    > Jest jednak pewna różnica między tymi sytuacjami.

    A moze on tam skradzioną wiertarke wiezie, albo skradzionego laptopa ?

    > Zresztą teoreetycznie
    > może i ktoś zadzwonił na 112 przełączyli do dyżurnego a on akurat
    > pamiętał, że do niego dzwoniłem i pewnie to ja. Ale nie sądzę.

    Nikt nie zadzwonił :-)

    > Po prostu
    > nikt tego nie zgłosił (co wcale nie jest specjalnie dziwne) tak samo
    > nikt nie zgłosi samochodu w lesie czy nawet kolesia z łopatą. Jak go
    > policja nie będzie szukać to go siłą rzeczy nie znajdzie.

    Samochod w lesie moze kogos zainteresuje.
    Choc jak rozumiem - na krótki postój?
    To tylko leśniczego, żeby mandat wystawić :-)

    Czyli co - twoim zdaniem policja powinna patrolowac ulice i
    legitymowac wszystkich z łopatami?

    Ale łopata była w bagazniku.
    A moze rejestr łopat wprowadzic?

    A zgłoszenia przyjmowac, zeby bylo wiadomo jaka jest skala.

    > No ale jest o co walczyć:P

    I tak, i nie. Moze 20cm wystarczy, a z kolei im dluzej, tym ryzykow
    wieksze.

    > W pisaku na plaży albo w lesie. W lesie raczej nie wymyje.

    No tak, ale załozmy, ze w mieście zabiłem.
    Mam do wyboru jezdnie, asfalt, trawniki, park, ogrodki działkowe,
    rzekę ... no i powiedzmy ze mogę gdzies dalej samochodem pojechac.
    Do plazy daleko, do lasu niedaleko, "chlopskie" pola jeszcze blizej.

    Mogę w kukurydzę wrzucic.

    A w lasach teraz fotopułapki, bo śmieciarzy łapią :-)

    > Nie sądzę.

    > No przecież piszę, że od tego trzeba zacząć.

    A niech se rodzina wiesza, jak jej zależy :-P

    > Tak samo jak u mnie jakby
    > od razu pojechali na miejsce to by żuli ustalili i ci by powiedzieli kto
    > na busa załadował. Pewnie by numer tel podali. No tylko robert błysną że
    > po co szukać moto tam gdzie go nie ma.

    Jakby od razu pojechali, to żule by tam siedzieli, albo nie.
    Powiedzieliby, albo nie.
    Nie siedzieli, bo ich nie znalazłes.
    A skoro przyniosłes film, to wizerunki żuli są znane, nie ma co
    jeździc.
    Tylko jak ich złapać? Twoj "trzeci swiadek" ich znał, a i tak nie
    złapał. Trzeba fotki pokazać dzielnicowemu - moze ich zna, albo rozdać
    patrolom na ulicy. Ale to jutro na odprawie sie zrobi.

    A jak żule zmienią osiedle, to szukaj wiatru w polu.

    Jeszcze by mozna jakąs sztuczną inteligencje zatrudnic,
    niech wyszuka zdjęcia wsród dowodów osobistych.
    Teraz tam nawet dosc aktualne powinny być.

    Ale to znowu nie wymaga wyjazdu.

    Wiec oględziny dałyby tyle, ze mogliby popatrzec po innych
    monitoringach, lub zwrócic uwage na jakies szczególy, o których Robert
    mówił. Czy gdzies nie widać, jak im płaci, czy wczesniejszego
    umawiania sie, itp.

    > Nikt nie pisał, że będzie tak łatwo jak z moim moto.

    Ale tej swiezo skopanej ziemi w Warszawie będzie pełno,
    a zwłoki w lesie :-)

    > 1/3 zbitych pieszych to poza zabudowanym - sprawdziłem właśnie w
    > raportach. Wypadków w mieście jest niemal 10 razy więcej ale zabitych
    > 1/3 jest poza zabudowanym.

    Ale moze na przejsciach, przystankach itp.

    Bo przypomnij sobie - ilu ostatnio widziałes pieszych na drodze, w
    terenie niezabudowanym?

    > Bo ich szukają.

    Jak wiadomo gdzie utonął.
    Bo inaczej ... pewnie nawet nie bardzo wiadomo, że na pewno utonął.
    A akweny duże, rzeka płynie.

    Tylman szukali, bo trzeba było zarzuty postawic.
    A widzisz jak było.

    J.

  • 209. Data: 2023-08-18 10:59:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.08.2023 o 07:11, Shrek pisze:
    +
    > Dużo. Czy miał myśli samobójcze, czy był z kimś skłócony, czy kogoś
    > poznał, czy zamierzał jechać do pracy, czy miał długi i w cholerę
    > innych spraw.

    OK! Tylko po co? Niech Ci przyświeca jakiś cel. A nie szukanie dla
    samego szukania. Dziewczyna 18-to letnia spakowała ciuchy, dokumenty i
    wyszła z domu. Zostawiła list, że nie kocha rodziców, kocha Piotra. Weź
    mnie przekonaj, że koniecznie należy ten wywiad robić. A co mnie
    obchodzi, czemu Piotra kocha, a nie Józka z sąsiedztwa, co ma dwa
    mercedesy i jej mama by mu się chętnie "oddała", ale jest za stara?

    > Jak go znajdą to przecież nie każą mu się kontaktować.

    To bardziej złożony problem. Masz dzieci do 18-tego roku życia? Kupiłeś
    im telefon? Wstępnie załóżmy, ze telefon jest Twój. A kogo są zawarte w
    nim dane? Zdjęcia? Rozmowy? Bo ja uważam, że dziecka. Rodzice bardzo
    chcą te dane poznać. Zdarzało się, że gwałt córki zgłaszali, by
    przeszukać jej telefon. Córka kategorycznie zaprzeczała. Lekarz
    stwierdził nawet, ze jest dziewicą. Tym gorzej dla świadków - to na
    pewno była "inna czynność seksualna".

    No i Policja niezbyt żwawo chce się w to angażować, to ściągają "Fakt",
    "Alarm", "Sparwa dla reportera" i dawaj nagonkę. Bo Policja nie
    przeszukała telefonu, a przecież tam mogły być dane pozwalające na
    ustalenie, czy córka z nim "była", czy nie. Szczególik, że jak ma te 15
    lat i miała ochotę, to już zdanie taty nic nie ma do rzeczy to tak
    gdzieś umyka.

    > Akurat faceci znikają zdecydowanie częściej.

    No nie do końca masz rację - przynajmniej tak patrząc na to z punktu
    widzenia tego, kogo po krzakach muszę szukać. Z kobietami jest ten
    problem, że one zaczynają jakieś poważniejsze "związki" konstruować w
    wieku nastu lat. Dziewczyna spacerująca za paluszki, która ma 15~18 lat
    nie jest jakimś ewenementem. No i jak się to bardziej skonsoliduje, a
    chłopak zaradny, to letni wypad pod "tarp", bez zgody rodziców nie
    wydaje się jakąś ekstrawagancją szczególną. Chłopaki trochę później
    zaczynają. Ja w wieku 16~18 lat malowałem się w kamuflaż i bawiłem w
    komandosa na takim pobliskim zalewisku. Bazy na wyspach zakładaliśmy.
    Broniliśmy ich. Zabawa przednia i do dziś wspominam. Dwa lata temu na
    urlopie zrobiliśmy powtórkę z rozrywki.

    Miałem taką koleżankę, która "poczuła Boga w sercu" i ze mną też chciała
    być komandosem. Wiesz, wówczas w to wierzyłem. I z nią były problemy, bo
    jej rodzice trochę krzywo na to patrzyli. Fakt, ze była młodsza o dwa
    lata, ale dla mnie była kolegą "z cyckami" i tyle. Nie wszyscy to
    ogarniali. Że można w jednym "obozie" bytować" i dziewczyny nie dotknąć
    - głównie jej tato miał z tym problem. Do dziś jest moją koleżanką.

    I, żeby tu nie publikować opowieści harcerskich, to takich koleżanek
    było więcej. Zawsze później imputowano, kto którą "przeleciał" i
    dlaczego. Mało kto faktycznie wiedział, kto kogo przeleciał, bo za
    materac nie robił. Zresztą przeważnie nikt nikogo nie "przelatywał", bo
    prawdziwy wojownik gardzi miłością, albowiem musi być wolnym człowiekiem
    :-)

    Jak się do "zespołu bojowego" lepił jakiś idiota publikujący plotki, to
    po prostu go "gubiliśmy" w trakcie "działań bojowych" i już nie miał
    podstawowej wiedzy, więc zaczynał w ogóle konfabulować. Nikt śmigłowców
    na nas nie nasyłał. Mój ojciec - przykładowo - zawsze wiedział w rejonie
    których krzaków bytujemy i jak potrzebował coś, to miał sposób na
    znalezienie nas bez większego wysiłku, choć chyba nigdy o to wprost nie
    pytał.

    Jak "komandosa" zaczynał udawać facet, co to po prostu chciał się
    "lepić" do koleżanek, to też trzeba było się go pozbyć, bo inaczej
    koleżanki by z nami nie chodziły. Baby mają inaczej i raczej nie są
    zainteresowane (przynajmniej w tym wieku) przygodnym seksem z dupą w
    błocie, gdzie nawet później nie można się umyć przyzwoicie, bo
    zdekonspirują obozowisko.

    > A mimo to znalazłem moto;)
    > Pewnie rzeczywiście większość sama.

    I masz sporo racji. To działa tak. Ty utraciłeś motocykl i szukasz tego
    jednego. Tam może stać tysiąc innych, ale Ty szukasz swojego. Policja
    szuka również samochodu podwędzonego Kviat-owi. Oczywiście, jak jest
    pomysł, gdzie jest motocykl Shreka, to należy to sprawdzić, ale jeśli w
    konsekwencji znajdzie się tylko samochód Kviata, to nikt go nie zostawi
    tylko z tego powodu, że szukał motocykla. Ale stąd konstatacja, że
    Policja może mieć inne priorytety.

    Masz jedną grupę "uderzeniową". Jak obok masz zabójstwo, to nie wyślesz
    jej po motocykl. No i jak znajdziesz motocykl, to pasuje "w majtkach"
    poszukać, bo jak ktoś ma lepkie ręce, to może i zegarek J.F się
    znajdzie, co mu ukradli go zeszłej niedzieli.

    > Ale ja nie o tym. Ja tylko stwierdzam fakt, że prawdopodobnie więcej
    > niewyktytych zabójstw jest w kategorii "zaginięcie" niż w tych 2%
    > niewyktyrych sprawców zabójstw.

    Szukasz zupełnie "bezsensownie". Najwięcej zabójstw, to uważam, że jest
    schowanych w samobójstwach. To zawsze stara się rozbijać na atomy, ale
    czasem po prostu nie da się. Ktoś się rzucił z wysokiego piętra. Wypadł,
    wypchnięto go, wyskoczył? Najprościej przyjąć, że wyskoczył, bo to nie
    wymaga dowodu. Po prostu, jak nie ma dowodu na to, ze go wypchnięto,
    oarz że naruszono przepisy budowlane i wypadł z braku barierki prawem
    wymaganej, to wyskoczył i tyle.

    > No dobra - nieprecyzyjnie się wyraziłem.

    Ale miałeś rację. Wiosną, jak u nas zwłok topielca poszukiwano, to
    dopiero trzecie znalezione w jeziorze okazały się właściwymi.

    > Nic specjalnie nie chcę - piszę że jak już szukali zwłok w warcie, to
    > znaleźli nadmiarowe dwa. Co świadczy o tym, że jednak trochę tych
    > niezidentyfikowanych zwłok leży.

    Tam też? Ale to się często zdarza. Zwłoki w danej rzece w podobnych
    miejscach się znajduje. Jakieś zakole, chaszcze, tamki.

    > Taki ma sens, że jednak był.

    Tylko nigdy nie wiesz, kiedy jest. Przeważnie nie ma. Policja szuka
    wszystkich kradzionych rzeczy, a nie Twojego motocykla. To znaczy jego
    też, ale nie jakoś szczególnie.

    > W pisaku na plaży albo w lesie. W lesie raczej nie wymyje.

    Wiele zwłok znajdowano po czasie zabudowanych w drogach, albo pod
    fundamentami. Jak w chwili ukrywania zwłok akurat jakąś drogę budują, to
    wykopanie w nocy "grobu" i ukrycie w nim zwłok jest dobrym sposobem,
    albowiem oni to przykryją świeżym śmierdzącym asfaltem, albo zaleją
    betonem. Jakie szanse znalezienia? Będziesz na wszelki wypadek zrywał
    pobliską nową autostradę?

> [...]
    > powiedzieli kto na busa załadował. Pewnie by numer tel podali. No
    > tylko robert błysną że po co szukać moto tam gdzie go nie ma.

    Jak oceniasz szansę, że "żule" by Ci podali fikcyjny adres, a potem
    zadzwonili na znany sobie - jak twierdzisz numer - i uprzedzili go o
    wizycie? Ty pomijasz krytycznie możliwe aspekty. I wolno Ci. Odzyskałeś
    motocykl. Ale jakby w wyniku takiego braku profesjonalizmu Policji oni
    ten motocykl przetopili w hucie, to pierwszy byś tu podnosił brak
    profesjonalizmu.

    > 1/3 zbitych pieszych to poza zabudowanym - sprawdziłem właśnie w
    > raportach. Wypadków w mieście jest niemal 10 razy więcej ale zabitych
    > 1/3 jest poza zabudowanym.

    Bo pojazdy wolniej jeżdżą po miastach. Generalnie piszę. A tam, gdzie
    szybko jeżdżą, to pieszych nie ma. Poza miastem, jak samochody jeżdżą
    70~130 km/h, to każdy kontakt z pieszym jest śmiertelnie niebezpieczny.

    > Bo ich szukają.

    Bo o tych wiedzą, że byli pijani. Nie utożsamiaj utonięć "po pijanemu" z
    naszymi statystykami. To statystyki, gdzie w ciele topielca znaleziono
    alkohol. Nie ma to absolutnie nic wspólnego z przyczyną utonięcia. Nie
    wiadomo, czy jakby był trzeźwy, to by nie utonął. Nie wiadomo ilu
    trzeźwych by nie utonęło, gdyby wypili alkohol.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 210. Data: 2023-08-18 11:05:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Aug 2023 23:39:21 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Bo to jednak nie jest normalne, że ludzie giną, więc jest silna
    > przesłanka, że się mogło coś poważnego stać.

    15-20 tys rocznie znika, a 98% sie odnajduje.

    > Nie wiem jak obecnie działa
    > polska policja, ale wiem, że bywają sprawy, że znaleziono osobę i ona
    > powiedziała, że nie chce kontaktu z rodziną, a policja własnie taką
    > informację rodzinie przekazała.

    I pewnie nadal się zdarza.

    Ostanio mielismy przypadek, ze rodzice 17 i 15/14-letniego chlopca
    znikli z domu, zostawiwszy list "Chlopcy, jesteście dzielni, dacie
    sobie radę".
    Pojechali w Tatru, potem slowackie, potem do Pragi czeskiej ... i tam
    ich Czesi dopadli, ale przekazali tylko, że zyją, mają sie dobrze i
    nie chce im sie wracać.
    Nie pamietam - wrócili po miesiącu, czy później czy jeszcze nie ...

    > A to Szrek szuka tych osób? :) Bez konta tez często się da. Kupa profili
    > jest publicznych.

    Ale jakby tak Shrek zaginął ?

    > Zbrodnią doskonałą bym tych przypadków nie nazywał.

    Zbrodnia jest, a kary nie ma, to w zasadzie pasuje.

    Ale ja tu o sensownosci poszukiwan.
    Osoba jest nie wiadomo gdzie - jaki teren chcesz przeszukac?

    Wiec sie nie przeszukuje, z drobnymi wyjątkami.

    > To są technikalia. Jeśli się chce (i ma predyspozycje, np. nie panikuje,
    > analizuje wszystko na spokojnie, jest socjo/psycho-pata, którego nie
    > dopadną wyrzuty), to się MZ prawie zawsze da. Niestety nie mam tu
    > żadnych watpliwości. I nie jest to wina policji :)

    No, mielismy pare i takich przypadkow niedawno.

    Kajetan P. umowil sie na lekcję włoskiego, zabil kobiete, ciało
    pocwiartował, i taksówką przewiózł do wynajmowanego mieszkania.
    Tu wywołał pozar, wiec strażacy znalezli kawałki.
    Złapali go na Malcie ... widac wiecej śladów za sobą zostawial,
    ale juz raczej "cyfrowych".

    > W betonie można zalać.

    No ale trzeba miec dół do zalania.
    Ja mialem na mysli miejskie osiedle, gdzie betonu dużo, a ziemi
    widoczniej mało :-)

    Tacy mądrzy tez są, policja ma georadary, albo inne dowody/poszlaki.

    > Jak się ciało rozkłada to generuje ciepło.

    A to nie wiem. Robert mowi, ze trzeba patrzec o świcie.

    Ciało rozkłada sie chyba długo, latami, to moc niewielka.
    A w leśnej sciółce wszystko sie rozkłada.

    > Spod lisci pewnie może być widać.
    Wątpie.

    > Pewnie nawet z płytkiego grobu. Jest jeszcze georadar, ale to
    > jest kontaktowe. Nie wiem czy jest coś oparte o emisje produktów
    > rozkładu (co tez będzie lokalne). Mam wrażenie, ze gdzieś czytałem o
    > czymś opartym o wydzielanie metanu.

    Tak czy inaczej - trzeba sie zblizyc do grobu.
    A las duzy. A moze wcale ich nie ma w lesie.

    J.