  • 131. Data: 2023-08-16 22:43:15
    Temat: Re: Znalazłem se motocykl
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2023 o 22:20, Shrek pisze:

    > Bez przesady - wystarczyło najpierw przejechać patrolem i sprawa jasna.

    Tego, że będzie stał na widoku nie przewidzieli. Ale też nikt nie
    wiedział, że "pół Warszawy" szuka i już nawet złodzieje przepraszają w
    Internecie za nieporozumienie.

    > Sierżant był z bielan i znał:P

    No to po co chcieli szukać? Chyba, ze wiedział, ze taki jest, ale nie
    wiedział, gdzie bazuje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 132. Data: 2023-08-16 22:46:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rok stał. Gość przejeżdżał i widział. Skoro jest hobbistą, to zwracał
    > uwagę.

    To w końcu uważasz że jest hobbystą i wpakował się w kabałę czy że jest
    cwaniaczkiem? Bo ja mam mieszane uczucia - z jednej strony wyglądał
    jakby nie uważał że robi coś złego, z drugiej co zamierzał zrobić z moto
    bez papierów? Wcześniej przychylałem się do wersji pierwszej - im dłużej
    cię czytam tym bardziej mi ona nie pasuje.

    > Możliwości jest wiele, ale tak pokrótce:
    >
    > 1) Okup za wskazanie miejsca - najłatwiejsze pieniądze.

    IMHO za gruby plan jak na parę stówek. Ryzyko ogromne i źle się skończył.

    > 2) Sprzedaż bez papierów, bo zabytek kolekcjonerom. Oni postawią w
    > jakimś muzeum czy innej wystawie - kto sprawdza, czy eksponat nie
    > kradziony?

    Bez przesady - aż taki unikat to to nie jest i można takie kupić za
    kilka tysi.

    > Albo mają taki motocykl, ale już stary, to ten skanalizują na
    > części.

    Ma naprawdę fajną wirażkę. Ale to zupełnie inny motocykl.

    > 3) Rozbiórka na części do naprawy innych motocykli.

    To ma sens. Tylko nie pasuje mi że wszystko łącznie ze śrubkami trzymał
    ładnie spakowane w walizeczce. Jakby miał to pchnąć na częsci to by
    śmieci po prostu wyrzucał. Nie wyglądało to też na dziuplę, a przecież
    dziupli by w pół dnia jak się gnój zrobił do zera nie wyczyścił. IMHO
    naprawdę chciał go zrobić.

    > 4) Kolekcjoner, któremu wszystko jedno. Będzie jeździł na pokazach i
    > zlotach.

    Zupełnie nie pasuje. Sam ma lepszy.

    > Tam mało kto sprawdza numery, bo poza drogą publiczną. A na
    > pokazy zawozi wiele motocykli na jakiejś lawecie

    Łot?

    > 5) Przeróbka na coś, co nie jest motocyklem formalnie - przykładowo
    > wystrój PUBa dla motocyklistów.

    Też nie bardzo...

    > Jak pisałem już, nie mam absolutnie żadnych pretensji do Ciebie, że
    > zrobiłeś to, co zrobiłeś by odzyskać motocykl. Ale jakbyś mniej zadymy
    > zrobił, to można było poobserwować warsztat. W nocy podrzucić małego
    > GPS-a i popatrzeć, gdzie pojedzie motor, bo być może tam by się całe
    > muzeum znalazło.

    Mają gościa u siebie - jak coś ma na sumieniu to się rozpruje.

    > Cieszę się Twoją radością z odzyskania artefaktu. Życzę większego
    > zaufania do Policji.

    Będzie ciężko. Choć im dalej sprawa idzie tym policjanci jakby
    kompetentniejsi i bardziej przyjaźni. Każdy kolejny sprawia wrażenie
    jakby mu bardziej zależało niż poprzedniemu. Mam taką teorię, że ci na
    dole mają po prostu odsiać mniej zdeterminowanych - a ci dalej to po
    prostu robią co do nich należy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 133. Data: 2023-08-16 22:49:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tego, że będzie stał na widoku nie przewidzieli.

    I co - nie jedziemy bo przecież nie będzie stał na widoku?

    > Ale też nikt nie
    > wiedział, że "pół Warszawy" szuka i już nawet złodzieje przepraszają w
    > Internecie za nieporozumienie.

    Bez przesady - jeden post na fejbuku jeden tutaj.

    > No to po co chcieli szukać? Chyba, ze wiedział, ze taki jest, ale nie
    > wiedział, gdzie bazuje.

    No właśnie wiedział gdzie stoi. I powiedział żebym sam nie jechał bo oni
    sprawdzą. No ok. Ale jednak wieczorem pojechałem i stoi na widoku... I
    jak tu ufać policji?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 134. Data: 2023-08-16 22:51:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rok stał. Może uznał, ze nikt nie będzie szukać. Może to on lusterko
    > zerwał, by obserwować, czy ktoś zareaguje. Nie zareagował.

    Zareagowałem - paczka z nowymi już drugi miesiąc lezy;)

    > Teraz nie powie prawdy. Będzie się pilnował. Nawet na zielonej strzałce
    > będzie się zatrzymywał. Przez kilka miesięcy pewnie :-)

    ;) Ciekawe czy zule pić na murku przestaną;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 135. Data: 2023-08-16 22:55:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ukradł motocykl i poinformował galaktykę, ze to nieporozumienie :-)

    Coś w tym stylu. Ale osobiście zrobiłbym tak samo jakbym się w taką
    akcję wpierdolił. No bo co - do was dzwonić? Albo spławią albo zamkną;)

    A ja poważnie jestem ciekawy co się odpierdoliło. Policjanci z którymi
    gadałem też nie bardzo wiedzą co o tym myśleć. Zdania są podzielone.
    Pogadają z kolesiem to może dojdą do jakiś wniosków - znaczy na pewno
    dojdą bo coś ze sprawą trzeba zrobić...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 136. Data: 2023-08-16 23:15:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Teraz nie powie prawdy. Będzie się pilnował. Nawet na zielonej strzałce
    > będzie się zatrzymywał. Przez kilka miesięcy pewnie :-)

    Swoją drogą to zatrzymanie na zielonej strzałce jest bez sensu.
    Zatrzymać (ew zwolnić do 10) należałoby przed przejściem/przejadem na
    tej drodze w którą skręcasz bo tam masz słabą widoczność. i to
    niezależnie czy masz strzałkę czy "normalne zielone". Oczywiście nie
    dotyczy strzałki kierunkowej gdzie masz bezkolizyjny przelot.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 137. Data: 2023-08-16 23:18:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Aug 2023 22:46:08 +0200, Shrek wrote:

    > IMHO za gruby plan jak na parę stówek. Ryzyko ogromne i źle się skończył.

    Albo zadne - lumpy powiedzą, że cos widzieli, ze sie moga rozejrzec po
    okolicy, ale przeciez nie za darmo.

    Tylko ta kamera ... nie widzieli ?

    > Bez przesady - aż taki unikat to to nie jest i można takie kupić za
    > kilka tysi.

    No to moze muzeum za kilka tysi kupi, i w papiery nie bedzie patrzec
    :-)

    > Ma naprawdę fajną wirażkę. Ale to zupełnie inny motocykl.

    Tamten moze miec gdzie indziej, albo papiery, albo namiar na papiery,
    albo na wrak z papierami ..

> [...]
    > jakby mu bardziej zależało niż poprzedniemu. Mam taką teorię, że ci na
    > dole mają po prostu odsiać mniej zdeterminowanych - a ci dalej to po

    Złapali, to ciągną.
    To zupelnie cos innego niz szukac motocykla "gdzies w Polsce" bez
    zadnych śladów.

    No ale przeciez mieli sprawe na tacy od samego dołu ...
    ale tez nie opóźniali sie jakos bardzo istotnie ..

    J.

  • 138. Data: 2023-08-16 23:20:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2023 o 22:55, Shrek pisze:
> [...]
    > gadałem też nie bardzo wiedzą co o tym myśleć. Zdania są podzielone.
    > Pogadają z kolesiem to może dojdą do jakiś wniosków - znaczy na pewno
    Stawia na przekonanie, że tym motocyklem się nikt nie interesuje. Ale to
    nadal kradzież.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 139. Data: 2023-08-16 23:25:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2023 o 23:18, J.F pisze:

    > Albo zadne - lumpy powiedzą, że cos widzieli, ze sie moga rozejrzec po
    > okolicy, ale przeciez nie za darmo.

    Takie żadne, że teraz na murku nie siedzą;))

    > Tylko ta kamera ... nie widzieli ?

    No własnie...

    > No to moze muzeum za kilka tysi kupi, i w papiery nie bedzie patrzec
    > :-)

    Dalej - pod kamerą, busem z legalnymi blachami...

    > Tamten moze miec gdzie indziej, albo papiery, albo namiar na papiery,
    > albo na wrak z papierami ..

    Już prędzej - ale wtedy to już nie taki niewinny.

> [...]
    > zadnych śladów.
    >
    > No ale przeciez mieli sprawe na tacy od samego dołu ...
    > ale tez nie opóźniali sie jakos bardzo istotnie ..

    Może - ale skoro wiedzieli że stoi 2,5 km od komendy (bo remont), to
    jednak można było patrolem do wieczora przejechać...

    Tak czy inaczej nikt nie narzeka że szrek namieszał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 140. Data: 2023-08-16 23:25:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.08.2023 o 22:49, Shrek pisze:

    > I co - nie jedziemy bo przecież nie będzie stał na widoku?

    Nakaz trzeba. Poobserwować, by wejść i zastać właściciela, a nie stać
    pod drzwiami, bo on pojechał na wczasy nad Bałtyk - przykładowo.

    > Bez przesady - jeden post na fejbuku jeden tutaj.

    I 4 odpowiedziało? Pisałeś o czterech, co wiedzieli, gdzie stoi.

    > No właśnie wiedział gdzie stoi. I powiedział żebym sam nie jechał bo oni
    > sprawdzą. No ok. Ale jednak wieczorem pojechałem i stoi na widoku... I
    > jak tu ufać policji?

    Ale nie mówił, że od razu. Zrozum, że takich spraw jest dużo. Mógł
    planować sprawdzić w drodze powrotnej do domu. Ja często tak robię, że
    nie z roboty - bo nie a czasu - a wieczorem, rowerkiem albo spacerkiem.
    Rzucić okiem, przepatrzeć, zaplanować sobie w głowie, jak wejść. No
    jakby stał na widoku, to pewnie by się to na "bojowo" zrobiło, ale tego
    bym się nie spodziewał.
    --
    (~) Robert Tomasik