  • 11. Data: 2009-02-16 13:06:43
    Temat: Re: Znalazl sie brat po 50 latach - do spadku
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 13:58:52 +0100, Paweł napisał(a):

    > Nie.
    > OJCIEC UMARŁ PIERWSZY.

    Masz rację - umknęło mi to że ojciec "brata" umarł pierwszy.

    > Najpierw spadek po ojcu (a więc 50% majątku powinno być podzielone pomiędzy
    > spadkobierców: matkę,córkę i owego "brata"). A więc braciszek nie powinien
    > rościć pretensji do większej części niż 1/3*1/2=1/6 całości.
    > Po matce dziedziczy już tylko córka.

    Dokładnie tak (16,66666 wartości).
    Ad ostatniego postu - mam rację z tymi 10 latami?

  • 12. Data: 2009-02-16 18:38:00
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Uksarib napisał/a:

    > A moze macie inne przmyslenia?
    > Moze to jakies oszustwo? Kiedys byly oszustwa z wyludzaniem nieruchomosci,
    > dzialek np. w Krakowie albo Lodzi po Zydach ktorzy zgineli i nie mieli
    > spadkobiercow. Podrabiano dokumenty wlasnosci, akty urodzenia itp.

    Poszlabym na policję, czy do prokuratora w tej sprawie.
    Jeśli minęło pół roku od śmierci ojca to już raczej ta część spadku by
    przepadla (tak jest w sp-niach mieszkaniowych).

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-02-16 18:50:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Ale wedlug KC ma 3 lata na zgloszenie sie po zachowek.

    A co do rzeczy ma zachowek. Art. 679 kpc.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 14. Data: 2009-02-16 18:52:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herald pisze:

    > Ad ostatniego postu - mam rację z tymi 10 latami?

    Nie masz.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars