  • 11. Data: 2007-11-28 14:40:41
    Temat: Re: Znak towarowy (słowny) - zastrzeżony
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Mrx dość niespodziewanie napisał(a):
    > rozumieniu moja firma mimo, że w nazwie zawiera słowo identycznej jak
    > zastrzeżona nazwa ww. sp. z o.o to jednak w mojej nazwie występuje
    > dodatkowo OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM KOWALSKI. Wiadomym jest, że nazwa
    > firmy osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą musi
    > zawierać również imię i nazwisko. Wnioskuję z tego, że nazwa mojej
    > firmy patrząc globalnie składa się z ADAM - OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM
    > KOWALSKI więc nie jest identyczna z zastrzeżoną nazwą własną ww. sp. z
    > o.o.

    NIe jest identyczna, ale druga stron może wywodzić, ze tzw. człon
    odróżniający jest identyczny, a reszty nie nalezy brac pod uwagę

    > 2. Kto zawinił? Czy organ rejestrujący podmioty gospodarcze nie
    > powinien uprzedzić petenta, że ów wyraz wykorzystany w części nazwy
    > jest zastrzeżony?

    Organ rejetsrujący nie ma takiej wiedzy. Podczas uchwalania obecnie
    obowiązującej ustawy prawo własności przemysłowej był projekt, aby
    rejestracje przedsiebiorstw powiązać z rejestracją nazw w UP, ale porzucono
    te pomysł. To Ty, podejmując działalność jako przedsiębiorca powinienneś
    zadbać o to, by nie naruszać cudzych, istniejacych wcześniej praw, w tym
    praw do znaków towarowych.

    > 3. Czy prezes "ADAM" Sp. z o.o. ma prawo żądać ode mnie podjęcia
    > stosownych kroków, skoro moja nazwa firmy składa się z pięciu wyrazów
    > w tym tego jednego zastrzeżonego - co ogólnie powoduje, że nazwy nie
    > są identyczne.

    To zalezy od wielu czynników - za mało danych mamy, zeby jednoznaczmoe się
    wypowiedzieć. Trzea doładnie sprawdzić wazność rejestracji, sposób używania
    (w obu firmach) i jeszce parę innych rzeczy

    > 4. Jakie stosowne kroki muszę podjąć by wybrnąć z tej sytuacji?

    Jak wyzej - odpowiedź na to pytanie wynika z odpowiedzi na poprzednie

    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide
    www.ip.biz.pl

  • 12. Data: 2007-11-28 14:42:41
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    przempo dość niespodziewanie napisał(a):

    > czyli np. sony chroni swój znak we wszelkich dopuszczalnych formach?
    > no chyba, ze mogą być czekoladki "sony" :) czy zakres ochrony znaku
    > przelicza sie na złotówki? mam na mysli to, że im szersza ochrona tym
    > wyższa kwota nalezności za ochronę

    Co do zasady tak, na wszystkie pytania. Przy czym Sony nie musi chronić w
    wszytskich 45 klasach, bo jak słusznie napisano, jest znakiem renomowanym, a
    te są chronione poza zakresem specjalizacji - czyli szerzej, niż zakres klas
    podanych w rejestracji.

  • 13. Data: 2007-11-28 14:42:53
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Nie można zastzrec jako znaku towarowego słowa, które jest rodzajowa
    > nazwa towarów/usług, dla których chcesz zastrzec znak. Mowiac banalnym
    > przykładem nie mozna zstzrec sobie jako znaku towarowego słowa "Cukier"
    > dla oznaczania cukru.
    >
    > Nie ma jednak żadnego problemu, aby słowo cukier stanowiło znak towarowy
    > chroniony na rzecz właściciela dyskoteki, który nazwie ją Cukier, bo
    > akurat ma taką fantazję.

    Podłączę się pod pytanie - a np. jak jest znana nazwa leku, ale nie jest
    słowem powszechnym (aczkolwiek jest w powszechnej świadomości Polaków),
    to czy można jej użyć w dziedzinie nie mającej związku bezpośrednio z
    lekami, ale mającej inny związek z medycyną, konkretnie z lekarzami?

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 14. Data: 2007-11-28 14:44:40
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > 35: import-eksport, reklama, badanie rynku, etc.
    > 36: pośrednictwo finansowe, doradztwo finansowe, etc.
    > 37: budownictwo, asfaltowanie, chłodnictwo,
    > 41: dyskoteki, usługi teatralne,

    O, gdzie znaleźć pełny wykaz tego i kto się w ogóle zajmuje rejestracją,
    ochroną itp.?

  • 15. Data: 2007-11-28 14:46:26
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Any User dość niespodziewanie napisał(a):

> [...]
    > Polaków), to czy można jej użyć w dziedzinie nie mającej związku
    > bezpośrednio z lekami, ale mającej inny związek z medycyną,

    Dla naprawdę znanej nie mozna - bo zajdziemy się w sytuacji w której
    atakujemy znak powszechnie znany czy renomowany.

  • 16. Data: 2007-11-28 14:47:44
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    > O, gdzie znaleźć pełny wykaz tego i kto się w ogóle zajmuje
    > rejestracją, ochroną itp.?

    Urząd patentowy w Warszawie

    www.uprp.pl

    Doradzam skorzystanie z usług rzzecznika patentowego - to sa
    wyspecjalizowani pełnomocnicy, działajacy w postepowaniu rejestracyjnym
    przed Urzedem

  • 17. Data: 2007-11-28 15:55:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.11.2007 przempo <p...@p...fm> napisał/a:

    > a to ma jakiekolwiek znaczenie?

    Zasadnicze...
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 18. Data: 2007-11-28 18:03:00
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Mrx wrote:

> [...]
    > zastrzeżona nazwa ww. sp. z o.o to jednak w mojej nazwie występuje
    > dodatkowo OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM KOWALSKI. Wiadomym jest, że nazwa

    Abstrachując od tego co powiedzieli inni, być może prezes uważa, że to
    nie Twoja firma narusza jego znak towarowy, ale zarejestrowana przez
    Ciebie domena. Oczywiście sama rejestracja znaku nie narusza, ale już
    używanie może - przy czym jeżeli podałeś prawdziwą nazwę domeny, to to
    co tam się znajduje to raczej praw do znaku nie narusza.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 19. Data: 2007-11-28 18:03:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Mrx wrote:

> [...]
    > zastrzeżona nazwa ww. sp. z o.o to jednak w mojej nazwie występuje
    > dodatkowo OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM KOWALSKI. Wiadomym jest, że nazwa

    Abstrahując od tego co powiedzieli inni, być może prezes uważa, że to

  • 20. Data: 2007-11-29 08:03:53
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 28 Nov 2007 19:03:52 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

> [...]
    > używanie może - przy czym jeżeli podałeś prawdziwą nazwę domeny, to to
    > co tam się znajduje to raczej praw do znaku nie narusza.

    Przy czym zapewne spółka idzie po linii znaku towarowego w celu
    wymuszenia oddania domeny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/