  • 1. Data: 2009-05-06 13:09:31
    Temat: Znaczenie dlugosci
    Od: j...@g...com

    Czolem,

    Materilay katalogowe oraz wyciag swiadectwo homologacji zeznaja:

    dlugosc przestrzeni ladunkowej == d mm
    szerokosc (bez dodatkowych okreslen, z pomiaru wynika ze calego auta z
    zewnatrz) == s mm
    wysokosc (bez dodatkowych okreslen, z pomiaru wynika ze calego auta z
    zewnatrz) == w mm

    Faktycznie okazuje sie, ze wymiar "d" jest do dyspozycji tylko na
    odcinku kilku centymetrow od podlogi, pozniej sciana grodziowa ma
    przetloczenie zmniejszajace dlugosc przestrzeni ladunkowej o okolo
    200mm.

    Nie wnikajac w to, czy roznica jest duza, czy nie pytanie:

    jak nalezy rozumiec "dlugosc"?
    1) Dlugosc maksymalna,
    2) dlugosc "typowa" w sensie dlugosci dostepnej w najwiekszym
    przedziale pozostalych wymiarow,
    3) czy tez moze dlugosc minimalna?

    Przyjmujac interpretacje korzystna dla producenta, tj. dlugosc
    maksymalna, moznaby przewiercic otworek w scianie grodziowej i mierzyc
    do deski rozdzielczej... Czym argumentowac w dyskusji ze sprzedawca
    (rekojmia) badz producentem?

  • 2. Data: 2009-05-06 22:41:31
    Temat: Re: Znaczenie dlugosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    A nie dalo sie tego samochodu obejrzec przed zakupem? To takie pierwsze
    pytanie mnie przychodzace do glowy.

  • 3. Data: 2009-05-07 09:48:11
    Od: j...@g...com

    On May 7, 12:41 am, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > A nie dalo sie tego samochodu obejrzec przed zakupem? To takie pierwsze
    > pytanie mnie przychodzace do glowy.

    Pytanie jest dobre, nie wiem - moze diler nie mial na stanie i
    oferowal na podstawie materialow. Poza tym swiadectwo homologacji
    brzmi dumnie i czemu szary obywatel mialby poddawac jego tresc w
    watpliwosc...

    Znalazlem dyrektywe 97/27/WE , ktora mowi:

    2.4.4 "Długość przestrzeni ładunkowej" pojazdu, z wyjątkiem ciągnika
    naczepy lub naczepy, oznacza odległość od
    najbardziej do przodu wysuniętego punktu zewnętrznego przestrzeni
    ładunkowej do najbardziej do tyłu
    wysuniętego punktu zewnętrznego pojazdu, mierzoną poziomo w
    płaszczyźnie wzdłużnej pojazdu.

    Powyższą odległość mierzy się *nie biorąc pod uwagę*:
    -- przestrzeni ładunkowej znajdującej się *z przodu najbardziej do tyłu
    wysuniętego punktu kabiny*
    -- urządzeń wymienionych w ppkt 2.4.1, lub
    -- wystających urządzeń chłodzących i innych urządzeń pomocniczych
    usytuowanych z przodu prze-
    strzeni ładunkowej.