  • 11. Data: 2009-12-09 22:25:11
    Temat: Re: Zmuszenie sÂąsiada do wycinki drzew
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Zacznij od przeczytania "Ogniem i mieczem". Chodzi o opowieści Rzędziana o tej
    gruszy na miedzy i o procesie o te gruszki, które spadały na miedzę a nie na
    pola Rzędzianów i Jaworskich.

    > Po prostu spróbój polubić, to chyba najlepsze rozwiązanie tej sytuacji
    > :-)

    Eeee tam...
    Jak orzechy dojrzeją weź długi drąg i potrzęś tymi gałęziami, co rosną nad
    Twoją dziedziną. Zbierz orzechy a potem powieś gdzieś blisko ogłoszenie, że
    sprzedajesz orzechy. Sąsiad natychmiast wytnie gałęzie z Twojej strony, jeśli
    to tylko Polak. Pamietaj, że gdy zgłosi się jakiś kupiec na te orzechy, to
    koniecznie trzeba zapłacić podatek, bo sąsiad natychmiast doniesie do Urzędu
    Skarbowego :)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 12. Data: 2009-12-10 00:30:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Dec 2009, Czapla wrote:

    [...komuś...]
> [...]
    > sprzedajesz orzechy. Sąsiad natychmiast wytnie gałęzie z Twojej strony, jeśli

    To była część "właściwa dla .prawo" i się nie wtykam :)

    > Pamietaj, że gdy zgłosi się jakiś kupiec na te orzechy, to
    > koniecznie trzeba zapłacić podatek, bo sąsiad natychmiast doniesie do Urzędu
    > Skarbowego :)

    Hy, grupowiczu, jak Wy śmiecie podnosić rękę z batem o nazwie "podatek
    dochodowy" na rolnika???
    :D
    Jego orzechy? - jego.
    Wyrosły? - wyrosły. Nad jego gruntem.
    Są działem specjalnym? - nie są.
    No to art.2.1 i odtentegować mi się od opodatkowania!

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-12-10 07:03:23
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Hy, grupowiczu, jak Wy śmiecie podnosić rękę z batem o nazwie "podatek
    > dochodowy" na rolnika???
    >  :D

    Bo nie wiadomo czy to "rolnik" :).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 14. Data: 2009-12-10 08:25:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009, Czapla wrote:

    > Bo nie wiadomo czy to "rolnik" :)

    Źle ująłem - nie podlega opodatkowaniu "działalność rolnicza", poza
    działami specjalnymi.
    Fakt łapania się pod KRUS nie ma nic do tego :) - czy sprzedasz
    przenicę posianą na 100 ha, czy posianą w doniczce, podatek się
    nie należy.
    A orzechy (chyba) "działem specjalnym" nie są?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-12-10 10:07:12
    Temat: Re: Zmuszenie s?siada do wycinki drzew
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

> [...]
    > Fakt łapania się pod KRUS nie ma nic do tego :) - czy sprzedasz
    > przenicę posianą na 100 ha, czy posianą w doniczce, podatek się

    A nie można tego podciągnąć pod sprzedaż płodów z własnej
    działki/ogródka?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 16. Data: 2009-12-10 20:45:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009, Zbynek Ltd. wrote:

    > A nie można tego podciągnąć pod sprzedaż płodów z własnej
    > działki/ogródka?

    No właśnie piszę, że tak jest :) (a podatku nie ma, bo "działalność
    rolnicza" nie podlega pod dochodowy).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-12-10 21:59:34
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :

    > No właśnie piszę, że tak jest :) (a podatku nie ma, bo "działalność
    > rolnicza" nie podlega pod dochodowy).

    Nie wiem czy to się utożsamia. Chodzi mi o taką małą działeczkę tzw.
    rekreacyjną na której ludzie uprawiają pietruszki, ogórki i inne
    jadalne roślinki. Nie można tego nazwać działalnością rolniczą ze
    względu na skalę. Ze względu na używane narzędzia i oczekiwane
    rezultaty już prędzej :-)
    Daaaawno temu miałem z jednego drzewa na takiej działce ok. 100kg
    śliwek! Sprzedawałem przed domem :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 18. Data: 2009-12-10 23:40:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > rekreacyjną na której ludzie uprawiają pietruszki, ogórki i inne
    > jadalne roślinki. Nie można tego nazwać działalnością rolniczą ze

    To poproszę o definicję tej działalności rolniczej, wg której
    chcesz *w celu podatkowym* wykazać że "nie można nazwać"!

    Żeby nie było: z góry uprzedzam, że "swoją" definicję (tę
    na którą jakby co się powołam) znam, i *ani słowa* nie ma tam
    o żadnej "skali" (skala może dotyczyć "działów specjalnych",
    rzeczywiście jest tabelka - ale ona wyłącza spod rolniczego
    wyłączenia ZA DUŻE "działy"!)

    > Ze względu na używane narzędzia i oczekiwane
    > rezultaty już prędzej :-)

    Ależ nie :D
    Wyłączenie *z podatku* (dochodowego) dotyczy "działalności
    rolniczej" (z wyjątkiem "działów specjalnych") *bez względu
    na skalę*!
    Z p. widzenia podatku dochodowego to nie był dowcip: gość
    hodujący doniczkę pszenicy jest rolnikiem.
    I (w zakresie hodowli tego w doniczce) pod podatek nie
    podlega.

    > Daaaawno temu miałem z jednego drzewa na takiej działce ok. 100kg
    > śliwek! Sprzedawałem przed domem :-)

    To Cię utwierdzam w przekonaniu, że "legalnie", jako rolnik,
    bez podatku :D

    pzdr, Gotfryd