  • 1. Data: 2005-04-19 19:26:15
    Temat: Zmuszanie do podpisywania dokumentów i składanie fałszywych zeznań
    Od: "m" <e...@g...pl>

    Witam,
    jaki jest paragraf na to jak ktoś mnie zmusza do podpisania czegoś, konkretnie
    ojciec zmusił mnie bym wniósł sprawę do sądu przeciw matce.
    prosiłbym o informację

  • 2. Data: 2005-04-19 19:34:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "m" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konkretnie
    > ojciec zmusił mnie bym wniósł sprawę do sądu przeciw matce.

    Art. 18 § 1. Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn
    zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten,
    kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub wykorzystując
    uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie takiego czynu.

    § 2. Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, nakłania ją do tego.

    § 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności
    dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji;
    odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu
    obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim
    zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

    Art. 19 § 1. Sąd wymierza karę za podżeganie lub pomocnictwo w granicach
    zagrożenia przewidzianego za sprawstwo.

    § 2. Wymierzając karę za pomocnictwo sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary.

    ?

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-04-19 19:43:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > zagrożenia przewidzianego za sprawstwo.
    >
    > § 2. Wymierzając karę za pomocnictwo sąd może zastosować nadzwyczajne

    Te przepsiy są trochę nie na temat ?!

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-04-19 19:44:22
    Od: "m" <e...@g...pl>

    [ciach]

    dzięki, ale raczej chodzi mi o taką sytuację że ja nie chcę tego robić, a jestem
    zmuszony - np utratą środków do życia, etc.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-04-19 19:44:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m napisał(a):

    > jaki jest paragraf na to jak ktoś mnie zmusza do podpisania czegoś, konkretnie
    > ojciec zmusił mnie bym wniósł sprawę do sądu przeciw matce.

    A nie możesz po prostu cofnąć powództwa?

  • 6. Data: 2005-04-19 19:50:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Te przepsiy są trochę nie na temat ?!

    znow nie trafilem ? :-)

    no trudno, moze nastepnym razem.

    P.

  • 7. Data: 2005-04-19 19:52:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Te przepsiy są trochę nie na temat ?!

    Nie wiem jakim cudem ale odczytalem to tak jakby ojciec go zmuszal do
    skladania falszywych zeznan. No trudno.
    Ale zalozmy ze by tak bylo, to wtedy bylo by na temat ?

    P.

  • 8. Data: 2005-04-19 20:24:12
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 19/04/2005 21:44, m wrote :
    > [ciach]
    >

    > dzięki, ale raczej chodzi mi o taką sytuację że ja nie chcę tego robić, a jestem
    > zmuszony - np utratą środków do życia, etc.

    A dokładniej? Bo to o czym piszesz, może, ale nie musi, spełniać
    znamiona z przestępstwa określonego w art. 191 kk.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 9. Data: 2005-04-20 09:30:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Te przepsiy są trochę nie na temat ?!

    Ale gdzieś musiał się pochwalić, że potrafi skopiować i wkleić;))))

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2005-04-20 16:01:19
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Tue, 19 Apr 2005 21:26:15 +0200, m napisał(a):

    > Witam,
    > jaki jest paragraf na to jak ktoś mnie zmusza do podpisania czegoś, konkretnie
    > ojciec zmusił mnie bym wniósł sprawę do sądu przeciw matce.
    > prosiłbym o informację

    a ile ty masz lat kolego ? ,że takie bzdury wypisujesz ?

    JanuszHr