eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZmiany w regulaminie pracy na przastrzeni lat
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2005-12-21 01:00:52
    Temat: Zmiany w regulaminie pracy na przastrzeni lat
    Od: " Krzysztof" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Sposob potwierdzania obecnosci w pracy okresla regulamin pracy. Wcale nie
    > musi to byc podpis na liscie obecnosci. Pracodwaca moze zrezygnowac z
    > potwierdzania tej obecnsci w ogole (musi prowadzic natomiast dzienna
    > ewidencje czasu pracy). Jesli pracodawca odstapi od prowadzenia listy
    > obecnosci , to na nim spoczywal bedzie ciezar dowodu, ze w danym dniu
    > pracownik nie swiadczyl pracy.
    >
    W jaki wiec sposób moze prowadzić ewidencje czasu pracy skoro nikt z
    pracowników nie podpisuje, ani nie ma żadncy zegarów do podbijania karty?



    Więc w regulaminie pracy wszystko to musi byc opisane? A co jeżeli ten
    regulamin się zmieniał na przestrzeni wielu lat. Czy pracownik powinien miec
    dostęp do zmian jakich doszlo w przeszlości, a jeżeli nie to jak
    udokumentować sposoby wynagradzania i sprawdzić czy wszelkie zmiany jakie
    zaszly byly zgodne z prawem?
    Konkretnie chodzi mi o to że wielokrotnie były zmieniane stawki za czas
    pracy, a także różnego rodzaju dodatki, premie, itp. Podpisywało się
    odpowiedni swistek, dostawało kopie, a jeżeli się ktoś nie zgadzał z tym to
    poprostu miał możliwość rozwiązania umowy z pracodawca bez wypowiedzenia /czy
    jakoś tak/. Jednak po jakims dłuzszym czasie zorientowano się iż coś źle
    zrobiono /powinni dalej wyplacac jakiś comiesieczny dodatek/ i dano wszystkim
    pracownikom do podpisania dodatkowy swistek korygujący to. Jednak wiekszość
    osób z oczywistych wzgledów tego nie podpisała. Tak więc czy pracodawca ma
    obowiązek pokazania /udokumentowania/ jak sie zmienial regulamin pracy oraz
    sposób wynagradzania na przestrzeni chocby ostatnich kilku lat? Co zrobić jak
    nie będzie chciał tego dokonać?

    Dziękuje za wszelkie wyjasnienia.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2005-12-21 15:22:58
    Temat: Re: Zmiany w regulaminie pracy na przastrzeni lat
    Od: "dan" <j...@p...fm>


    Użytkownik " Krzysztof" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:doa9g4$9ek$1@inews.gazeta.pl...

    > W jaki wiec sposób moze prowadzić ewidencje czasu pracy skoro nikt z
    > pracowników nie podpisuje, ani nie ma żadncy zegarów do podbijania karty?

    Kierownik widzi przeciez kto i ile w danym dniu pracuje, a potem wpisuje to
    do ewidencji. Gdzie widzisz problem?

    >
    > Więc w regulaminie pracy wszystko to musi byc opisane?

    Tak, te materie okresla regulamin pracy.

    A co jeżeli ten
    > regulamin się zmieniał na przestrzeni wielu lat. Czy pracownik powinien
    > miec
    > dostęp do zmian jakich doszlo w przeszlości, a jeżeli nie to jak
    > udokumentować sposoby wynagradzania i sprawdzić czy wszelkie zmiany jakie
    > zaszly byly zgodne z prawem?

    Jakie sposoby wynagradzania? Co mialbys dokumentowac? Przeciez mowa tu o
    organizacji pracy. Sposoby wynagradzania okreslaja indywidualne umowy i
    regulamin wynagradzania.
    Regulamin pracy moze sie zmieniac, a jego zmiany wchodza w zycie po uplywie
    dwoch tygodni od podania ich do wiadomosci pracownikow w sposob zwyczajowo
    przyjety u danego pracodawcy (np. wywieszeniu na tablicy ogloszen)


    > Konkretnie chodzi mi o to że wielokrotnie były zmieniane stawki za czas
    > pracy, a także różnego rodzaju dodatki, premie, itp.

    Takie sprawy okresla regulamin wynagradzania i umowy o prace. Zmiana
    regulaminu wynagradzania i umowy o prace na mniej korzystne dla pracownika
    wymaga wypowiedzenia zmieniajacego (pisalem o takim wypowiedzeniu w innym
    Twoim watku) lub porozumienia stron.

    Podpisywało się
    > odpowiedni swistek, dostawało kopie,

    No to pewnie bylo porozumienie zmieniajace umowe (regulamin wynagradzania).

    >a jeżeli się ktoś nie zgadzał z tym to
    > poprostu miał możliwość rozwiązania umowy z pracodawca bez wypowiedzenia
    > /czy
    > jakoś tak/.

    Raczej nie do konca tak bylo.

    >Jednak po jakims dłuzszym czasie zorientowano się iż coś źle
    > zrobiono /powinni dalej wyplacac jakiś comiesieczny dodatek/ i dano
    > wszystkim
    > pracownikom do podpisania dodatkowy swistek korygujący to. Jednak
    > wiekszość
    > osób z oczywistych wzgledów tego nie podpisała. Tak więc czy pracodawca ma
    > obowiązek pokazania /udokumentowania/ jak sie zmienial regulamin pracy
    > oraz
    > sposób wynagradzania na przestrzeni chocby ostatnich kilku lat? Co zrobić
    > jak
    > nie będzie chciał tego dokonać?
    >

    Ma obowiazek okazania tych dokumentow.

    art 85 par 5 kp.
    Pracodawca, na żądanie pracownika, jest obowiązany udostępnić do wglądu
    dokumenty, na których podstawie zostało obliczone jego wynagrodzenie.

    Jesli odmowi nalezy poprosic PIP o zbadanie sprawy.

    Dan.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1