  • 11. Data: 2008-06-21 08:43:56
    Temat: Re: Zmiany PKD, czy konieczne?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2008, Olgierd wrote:

    > OIDP zdarzają się -- i to wcale nierzadko -- przypadki ścigania
    > podatników, którzy stale prowadzili działalność nie będącą przedmiotem
    > zgłoszenia.

    *przez US*? I zgłoszenia dokąd i na jakim formularzu?
    A co za zarzuty oni w ramach takiego ścigania postawili? :O

    Bo co innego, jeśli podatnik raczył był skłamać i nie wypełnił informacji
    (lub wypełnił niezgodnie z prawdą, czyli przepisując z wpisu EDG
    nieaktualne dane) np. w załączniku PIT/B :) (tak, tam JEST miejsce
    na rodzaje *prowadzonych* DG, ten sam numer, jak z polami na adres
    zameldowania *i* adres zamieszkania w formularzach NIP-* :), ale
    z faktem "nieprawidłowego" zameldowaniu albo "nieprawidłowego"
    wpisu do EDG ma to mało wspólnego)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-06-22 21:32:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 21 Jun 2008 10:43:56 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > *przez US*? I zgłoszenia dokąd i na jakim formularzu? A co za zarzuty
    > oni w ramach takiego ścigania postawili?

    Zgłoszenia działalności, a ściganie polegało na odmowie zaliczenia faktur
    wystawionych w zw. z taką działalnością.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 13. Data: 2008-06-22 21:33:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 20 Jun 2008 23:44:56 +0200, macso napisał(a):

    > OIDP - powinno świadczyć o własncy doświadczeniach a w tym przypadku to
    > stawiam na wieści z nasłuchu typu jedna paini drugiej pani itp

    Nie, takie sprawy miał znajomy adwokat.

  • 14. Data: 2008-06-23 06:43:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jun 2008, Olgierd wrote:

    > Zgłoszenia działalności, a ściganie polegało na odmowie zaliczenia faktur
    > wystawionych w zw. z taką działalnością.

    Odmowie zaliczenia ich do obrotu? ;)
    Oczywiście dowcipkuję :)
    Ale powątpiewam nieco w skuteczność takiego zarzutu: IMO jest on równie
    uzasadniony, jak żądanie sławnego "VAT od freeware". Znaczy nie wykluczam,
    że ścigano podatnika "wot tak".
    Może inaczej: "a jak to się skończyło"? :O
    Jeśli "dobrze dla podatnika", to można wyciągnąć wniosek, że był to
    przypadek bezzasadnego zarzutu - coś jakby chcieć mandat dać przechodniowi
    z zarzutem że przechodził na zielonym świetle :]

    Bo tak sobie podsumowuję dane:
    Przecież f-ra była prawidłowa, a jak chodzi o "zachowanie formy" to
    ustawa o VAT zawiera wyraźny zapis iż czynności podlegają pod nią
    "bez względu na zachowanie formy wymaganej prawem" oraz *nie* zawiera
    wyłączenia dla przypadku, kiedy podatnik jest prawidłowo zarejestrowany
    (ściślej: nie stawia żadnych innych warunków).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-06-23 07:38:40
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 23 Jun 2008 08:43:13 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Odmowie zaliczenia ich do obrotu?

    Nie mam pojęcia do czego mogli tego nie zaliczyć, może coś z kosztami?
    Nie znam się...

> [...]
    > przypadek bezzasadnego zarzutu - coś jakby chcieć mandat dać
    > przechodniowi z zarzutem że przechodził na zielonym świetle :]

    Hmm z tego co wiem, skończyło się to źle, dlatego pan mecenas uparł się,
    żeby spółka nie podejmowała działalności w tym zakresie bez zmiany umowy
    spółki.
    Ja się nie znam na podatkach, ale ten pogląd jest dość powszechny w
    praktyce obrotu gospodarczego. Może wynika z czegoś innego?

  • 16. Data: 2008-06-23 11:04:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2008, Olgierd wrote:

    > Hmm z tego co wiem, skończyło się to źle

    Thx.

    > Ja się nie znam na podatkach, ale ten pogląd jest dość powszechny w
    > praktyce obrotu gospodarczego. Może wynika z czegoś innego?

    Jakbyś się potknął o opis przyczyny, to poproszę o informację :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-06-23 13:20:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 23 Jun 2008 13:04:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jakbyś się potknął o opis przyczyny, to poproszę o informację

    To jest cytat z mini-opinii (emailowej):
    'Jeżeli to jest stała działalność plus np. .doradztwo i zarządzanie
    zmienił bym umowę spółki przy najbliższej okazji. Nie jest to formalnie
    ograniczenie zabraniające działalności, ale władze skarbowe używają go
    często jako argumentu przy kwestionowaniu usług (faktu wykonania,
    kompetencji, kosztu).'

  • 18. Data: 2008-06-23 21:40:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > ograniczenie zabraniające działalności, ale władze skarbowe używają go
    > często jako argumentu przy kwestionowaniu usług (faktu wykonania,

    Thx.
    To właśnie "karanie za przejście przy zielonym świetle", bo zgodzić się
    trzeba że wyroki NSA dotyczące sporów o "wyrzucenie z kosztów" nie
    biorą się z nikąd :(
    Znaczy to że US kwestionuje wykonanie lub domaga się dostępu do tajemnicy
    gospodarczej mam na myśli, nie to, że NSA na koniec przyznaje podatnikowi
    rację :D

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-06-23 23:10:24
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <

> [...]
    > ograniczenie zabraniające działalności, ale władze skarbowe używają go
    > często jako argumentu przy kwestionowaniu usług (faktu wykonania,

    ale to inna para kaloszy niż to o co pytał założyciel wątku.
    w przypadku usług US ma ciągoty do niezaliczania w koszty uzyskania faktur
    za usługi
    ( marketingowe, badanie rynku, doradztwo) tym bardziedj że firmy
    wystawiające faktycznie rzadko mają
    literalnie wpisaną taką działalność w umowę spółki albo nie mają tego w PKD.
    Ni ma to żadnego związku z fakturami zakupu towarów w obrocie

    macso