  • 1. Data: 2007-01-10 21:51:00
    Temat: Zmiana siedziby spółki - co z właściwością miejscową sądu rejestrowego?
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    KARTOFLEX sp. z o.o z siedzibą w Warszawie jest zarejestrowana w
    odpowiednim sądzie w Warszawie, tam przechowywane są akta rejestrowe.
    KARTOFLEX zmienia siedzibę np. na Wrocław, o czym oczywiscie zawiadamia
    sąd w Warszawie.
    OK, co się dzieje dalej? Byc moze pytanie jest trywialne, ale nie wiem ;-)

    Czy po zmianie siedziby na Wrocław dalej własciwy bedzie sad w Warszawie
    czy we Wroclawiu? Co sie dzieje z aktami - zostaja czy zostaja
    przeniesione? Pytam chocby z praktycznego punktu widzenia - jestem w tym
    Wrocławiu i jakbym chcial przejrzec akta KARTOFLEXU to musze jechac do
    Warszawy?

    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2007-01-11 16:35:08
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

> [...]
    > przeniesione? Pytam chocby z praktycznego punktu widzenia - jestem w tym
    > Wrocławiu i jakbym chcial przejrzec akta KARTOFLEXU to musze jechac do

    W przypadku, gdy postępowanie jest w toku następuje tzw. utrwalenie
    własciwości, a zatem nadal sądem właściwym ro rozpoznania sprawy, w której
    jedną ze stron jest wskazana Spółka, mimo zmiany siedziby, bedzie właściwy
    sad w Warszawie. Stanowi o tym
    art. 15. § 1 k.p.c.. Sąd właściwy w chwili wniesienia pozwu pozostaje
    właściwy aż do ukończenia postępowania, choćby podstawy właściwości zmieniły
    się w toku sprawy.
    Pozdrawiam
    Marta

  • 3. Data: 2007-01-11 16:58:21
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Dokumenty o zmianie siedziby składasz w Warszawie. Następnie Sąd rejestruje
    tą zmianę, a po uprawomocnieniu postanowienia przekazuje akta według
    właściwości do Sądu we Wrocławiu. Jednocześnie o zmianie siedziby spółki
    informuje się zainteresowane Urzędy Skarbowe (tzn. właściwy dla spółki w
    Warszawie i we Wrocławiu)

    Aga

  • 4. Data: 2007-01-12 08:20:37
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    agnesdz napisał(a):
> [...]
    > właściwości do Sądu we Wrocławiu. Jednocześnie o zmianie siedziby spółki
    > informuje się zainteresowane Urzędy Skarbowe (tzn. właściwy dla spółki w

    Dzieki serdeczne! O taka odpowiedz dokladnie mi chodzilo!

    pozdrawiam
    luck