  • 1. Data: 2008-11-09 19:36:28
    Temat: Zmiana numeracji w miejscowości
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Witam,
    Mam takie pytania.
    W miejscowości, w której mieszkam uchwałą rady miejskiej zmieniona
    została numeracja (czyt. modne ostatnio nadawanie nazw ulic nawet
    takich, które nie mają asfaltu).
    W związku z powyższym przyszło pismo i jest tam m.in. mowa o tym, że
    jest obowiązek wywieszenia tabliczki z nowym numerem.
    Z tego co pamiętam z lat dziecięcych to ongiś gmina dawała takie
    tabliczki, a obowiązkiem właściciela posesji było tylko je przymocować.
    Czy to nadal tak działa, czy jest jakaś standaryzacja czy każdy robi wg
    swojej fantazji i zasobności portfela?

    Druga sprawa jak jest z wymianą dokumentów w zw. z powyższym?
    Za nowy dowód chyba płacić nie trzeba, ale czy za prawo jazdy i paszport
    mam płacić ze swojej kieszeni w związku z fanaberią radnych?
    Moje dokumenty nie straciły ważności w związku z żadnym z moich działań
    tylko w związku z tym co radni sobie wymyślili.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2008-11-10 06:55:19
    Temat: Re: Zmiana numeracji w miejscowości
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Paweł Furman wrote:
    > Za nowy dowód chyba płacić nie trzeba, ale [..] paszport

    A gdzie w paszporcie masz adres?

    gacek

  • 3. Data: 2008-11-10 11:41:53
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    gacek pisze:

    > A gdzie w paszporcie masz adres?

    Ups, racja, rozpędziłem się za bardzo :)

    Paweł

  • 4. Data: 2008-11-14 11:09:56
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 07:55:19 +0100, gacek napisał(a):

    > A gdzie w paszporcie masz adres?
    >
    > gacek

    Ale za to pozostałe "instytucje" i załatwiania jest na wiele miesięcy.
    Zmiana nr dowodu i danych zamieszkania w urzędzie skarbowym, w OFE, w
    każdej ze swoich polis, w ZUS, banki, umowy z np. operatorami
    telekomunikacyjnymi, z dostawcami mediów .... or more.
    Masakra.
    I to tylko dla "szarego" obywatela ... a jeżeli ktoś do tego prowadzi DG
    .... :)))))

  • 5. Data: 2008-11-14 12:58:13
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    w wiadomości news:1k2vy38nipvq4$.1wkav7olv1o8e.dlg@40tude.net...

> [...]
    > w każdej ze swoich polis, w ZUS, banki, umowy z np. operatorami
    > telekomunikacyjnymi, z dostawcami mediów .... or more.

    Zmiana adresu w dowodzie rejestracyjnym samochodu...

    A co z Księgami Wieczystymi (w przypadku posiadaczy jakichś
    gruntów)? Czy "oznaczenie nieruchomości" zawiera adres?
    Jeśli tak, to tam też trzeba zmienić, mam rację? Zreszta nie
    tylko oznaczenie samej nieruchomości, ale także właściciela.

    Podaj też nowy adres u każdego lekarza, do którego regularnie
    chadzasz...

    No i - jeśli w większym mieście - nie zapomnij też go podać,
    gdy następnym razem zadzwonisz zamawiać taksówkę lub pizzę...

    > I to tylko dla "szarego" obywatela ... a jeżeli ktoś do tego
    > prowadzi DG .... :)))))

    To co wtedy...? Tak z ciekawości - gdzie jeszcze plączą się
    (i muszą być unacześniane) dane adresowe przedsiebiorstwa/DG?

    Zmiana wpisów w rejestrach najróżniejszych (w tym niektóre
    poprzez sąd) - ile i jakie?

    Co dalej? Wymiana pieczątek, wymiana papierów do korespondencji
    (jesli ktoś ma), zmiana skonfigurowanych na serwerze poczty
    elektronicznej i ew. poszczególnych komputerach firmowej stopki,
    wymiana wszystkich wizytówek pracowników, zgłoszenie nowego
    adresu wszystkim kontrahentom...

    Maciek

  • 6. Data: 2008-11-15 11:54:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2008, Maciek wrote:

    > Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    >
    > To co wtedy...? Tak z ciekawości - gdzie jeszcze plączą się
    > (i muszą być unacześniane) dane adresowe przedsiebiorstwa/DG?

    Dla wszystkich - w instytucji rejestrującej DG, czyli albo
    KRS albo urząd miasta lub gminy, dalej GUS, US, ZUS.
    Jeśli ktoś dodatkowo ma zezwolenia (a do różnych rzeczy bywają
    potrzebna, od dostarczania internetu do sprzedaży alkoholu)
    to w intytucji je wydającej, ma pracowników to pewnie też
    dla PUP i PIP...

    > Co dalej? Wymiana pieczątek,

    Ale pieczątki nie są obowiązkowe :)
    Niemniej JEŚLI ktoś ma, to owszem.
    I cała lista którą wymieniłeś :]
    A potem odkręcania (za pomocą korekt lub not) wszystkich
    dokumentów księgowych, które kontrahenci wystawili w międzyczasie
    nie wiedząc jeszcze o zmianie.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-11-15 13:08:33
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Dla wszystkich - w instytucji rejestrującej DG, czyli albo
    > KRS albo urząd miasta lub gminy, dalej GUS, US, ZUS.
    (...)

    A wracając do pierwszego pytania, czy za te wszystkie wymiany dokumentów
    nie spowodowane działaniem posiadacza tylko zmianami w gminie ma
    płacić ze swojego portfela obywatel czy można tym obciążyć urząd. Mam na
    myśli tylko te dokumenty wydawane przez urzędy, nie papiery firmowe itp.
    Paweł