  • 11. Data: 2010-04-29 10:41:21
    Temat: Re: Zmiana miejsca wykonywania pracy a aneks do umowy..
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-04-2010 12:29, Olgierd pisze:

    > No racja, ciągle zapominam, że są pracodawcy o liczbie pracowników
    > mniejszej niż 20.

    Nie wypada zapominać, to jest największa grupa pracodawców.
    Zasadniczo jak rzucisz kamieniem, to masz 50% szansy, że trafisz
    pracownika małe firmy.

    Są marginalizowani, bo nawet GUS się nie schyla po dane od takich, co
    mają max 5 osób zatrudnionych. A to jest potężny kawał narodu i gospodarki.

    Dlatego w kwestii odpraw zawsze trzeba podawać warunki brzegowe.
    Proszę to w iminiu swoim i tych wszystkich księgowych, co prowadzą tym
    maluchom kadry, bo to my musimy potem prostować różne legendy (czasem
    podawane w dość agresywnej formie).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2010-04-29 11:05:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 12:41:21 +0200, Maddy napisał(a):

    > Nie wypada zapominać, to jest największa grupa pracodawców. Zasadniczo
    > jak rzucisz kamieniem, to masz 50% szansy, że trafisz pracownika małe
    > firmy.

    Obiecuję, że będę :) już teraz na pewno.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 13. Data: 2010-04-29 16:32:22
    Od: "ziutek" <z...@w...pl>

    > Obiecuję, że będę :) już teraz na pewno.

> [...]

    Cieszę się na tak liczne odpowiedzi, chociaż nie są jednoznaczne to zawsze
    coś :)
    Prawda jest taka.. W wyniku restrukturyzacji o której pisałem, miejsce mojej
    pracy zmienia się o kilka ulic od obecnej. Jako, że nowo powołani szefowie
    nie są w stosunku do pracownika zbyt przychylni, a ja miałem na umowie jasno
    napisane, że pracuję na tej ulicy pod konkretnym numerem, chcąc nie chcąc
    muszę dostać ten piekielny aneks...a gwoli ścisłości - właśnie przez to
    moich szefów nastawienie wiem, że nie da się z nimi pracować.. I dlatego
    pragnę zmienić zatrudnienie korzystając z tej furtki jaką może dać mi ten
    aneks.. Zatem moim myśleniem - jak go nie podpiszę - pracodawca może
    rozwiązać mi umowę na takich zasadach abym otrzymał prawo do zasiłku. Już
    kij z odprawą, chodzi mi o zachowanie w miarę ciągłości finansowej jaką
    posiadam (ponieważ nie otrzymuję zbyt wiele na "pasku" więc co za różnica) i
    dlatego zależy mi na zasiłku. Pracę w swojej branży prędzej czy później
    znajdę, tego jestem pewien. Ale właśnie..to mnie martwi..Jako ludek
    kompletnie nie znający się na przepisach prawa pracowniczego nie wiem jak
    postąpić.. Co ciekawe - Ostatnio okazało się, że mam do wykorzystania CAŁY
    urlop za poprzedni rok..chociaż dostałem za niewykorzystany urlop kasę jakoś
    w lutym, ale jak się potem okazało, księgowość naliczyła mi w tym przypadku
    forsę za niewykorzystany urlop w roku 2008! Przepraszam - więc mógłbym się w
    z tym udać do PIPu?

  • 14. Data: 2010-04-29 17:33:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Apr 2010, ziutek wrote:

> [...]
    > forsę za niewykorzystany urlop w roku 2008! Przepraszam - więc mógłbym się

    IMO mógłbyś ale (równie IMO) jest to głupi pomysł - co innego, jakbyś
    sam przyuważył że zostałeś "okantowany na urlopie".
    Pracodawca w miarę rzetelnie (i nic to, że niezgodnie z przepisami)
    sprawę załatwił (jakby Ci na tym urlopie tak *bardzo* zależało,
    to byś go dwa lata temu wykorzystał, prawda?), mimo że sam o to
    nie dbałeś - i prawdopodobnie jakby poszli metodą "a może nie
    zauważy" poczekaliby jeszcze ze dwa lata i tyle.
    Co się stanie, jeśli pójdziesz do PIPu i taki sam przypadek
    zdarzy się jakiemuś innemu pracownikowi? Na pewno chcesz osiągnąć
    TAKI efekt?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-04-30 09:18:15
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > Jeśli obecnie w umowie masz dokładny adres wykonywania pracy (nie tylko
    > miejscowość, ale i ulica, numer), to oczywiście pracodawca -- który jest
    > na tyle durny, że taką umowę popełnił -- musi zmienić te warunki.

    Ee yy, wydaje się jednak istotne jakie jest dokładnie miejsce pracy bo
    inaczej do podjęcia pracy wystarczyłoby by pracownik wjechał do miasta.
    Jeśli jest istotne to zmiana tego miejsca pracy zmienia warunki pracy.