  • 1. Data: 2008-04-21 14:59:23
    Temat: Zmiana głównego najemcy
    Od: "rey" <r...@g...pl>

    Sytuacja wygląda następująco:

    W lokalu komunalnym są zameldowane cztery osoby, Ojciec (główny najemca) oraz
    trójka dzieci (w tym dwoje pełnoletnich). Lokal jest zadłużony. Czy możliwa
    jest zmiana głównego lokatora z Ojca na jedno z jego dzieci? I czy wiąże się
    to ze spełnieniem jakichś warunków, np. dotyczących wysokości zarobków
    dotychczasowego i nowego głównego lokatora.

    rey

  • 2. Data: 2008-04-21 15:36:15
    Temat: Re: Zmiana głównego najemcy
    Od: "Aleksandra Stickel" <o...@o...pl>

    Użytkownik "rey" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to ze spełnieniem jakichś warunków, np. dotyczących wysokości zarobków
    > dotychczasowego i nowego głównego lokatora.

    Niestety w obecnym chorym prawie nie jest to możliwe. Dopiero po śmierci
    ostatniego z najemców osoby mu bliskie mogą wstąpic w najem. Wiem, bo jestem
    właśnie w takiej sytuacji :(
    (art.691 KC)

    --
    Orka

  • 3. Data: 2008-04-21 18:36:10
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Aleksandra Stickel" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety w obecnym chorym prawie nie jest to możliwe.

    Wcale nie ta takim chorym. Te przepisy, choc niedoskonale, zapobiegaja
    nieoficjalnemu obrotowi mieszkaniami komunalnymi.

  • 4. Data: 2008-04-21 19:49:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote
    > Wcale nie ta takim chorym. Te przepisy, choc niedoskonale, zapobiegaja
    > nieoficjalnemu obrotowi mieszkaniami komunalnymi.

    No, ale wewnątrz rodziny... nie powinno być możliwe..?

  • 5. Data: 2008-04-21 19:53:57
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    rey pisze:
> [...]
    > to ze spełnieniem jakichś warunków, np. dotyczących wysokości zarobków
    > dotychczasowego i nowego głównego lokatora.

    jest to możliwe za zgodą właściciela czyli gminy. Idź tam i porozmawiaj
    z wójtem czy burmistrzem.

    Pozdrawiam
    Michał