  • 1. Data: 2005-10-15 19:05:43
    Temat: Złozenie pozwu do sądu o zwrot niespłaconej pozyczki
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Kieruję pozew w postępowaniu nakazowym
    o spłatę pożyczki przeciwko dłużnikowi do sądu
    o zwrot niespłaconej pożyczki .
    Posiadam po jedenym oryginale :
    - umowa pożyczki
    - weksel in blanco
    - deklaracja do weksla
    - wezwanie do zapłaty
    - terminarz spłaconych rat pozyczki
    Zamierzam wszystkie te dokumenty skopiować i przesłać
    do sądu , oryginały pozostawić w domu .
    Mam jednak pytanie czy wystarczą tylko kserokopie
    tych dokumentów wysłane wraz z pozwem o spłatę pożyczki ,
    czy też należy je uwiarygodnić u notariusza .

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-15 19:37:43
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Bogdan napisał(a):
> [...]
    > tych dokumentów wysłane wraz z pozwem o spłatę pożyczki ,
    > czy też należy je uwiarygodnić u notariusza .

    Po kiego licha sądowi niewypełniony weksel in blanco?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-10-15 21:22:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bogdan napisał(a):

    > Zamierzam wszystkie te dokumenty skopiować i przesłać
    > do sądu , oryginały pozostawić w domu .

    Do akt sie sklada oryginal lub kopie poswiadczona przez np notariusza.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-10-16 07:35:40
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2005 23:22:34 +0200, Mithos napisał(a):

    > Do akt sie sklada oryginal lub kopie poswiadczona przez np notariusza.

    A skąd wziąłeś tego notariusza - możesz wskazać przepis.
    MZ wystarczy poświdczenie zgodności z oryginałem przez składającego
    wniosek. Oryginały zawsze można przedstawić sądowi.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-10-16 07:56:22
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > - weksel in blanco
    > - deklaracja do weksla

    No wiec wypelnij weksel i do dziela w trybie wekslowym!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-10-16 09:26:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Mieczysław napisał(a):
    > A skąd wziąłeś tego notariusza - możesz wskazać przepis.

    Jeśli weksel, to raczej postępowanie nakazowe, a więc art.485§4 kpc

    > MZ wystarczy poświdczenie zgodności z oryginałem przez składającego
    > wniosek.

    Skoro tak, to po co poświadczać - niby czego jest to dowód?

    KG

  • 7. Data: 2005-10-17 12:35:46
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    do dziela w trybie wekslowym!

    Nie ma w k.p.c. trybu wekslowego (chociaż ładnie brzmi).