-
1. Data: 2004-09-09 11:43:59
Temat: Re: Źle wystawiona faktura. - Długie
Od: "Mike" <b...@y...com>
Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
news:chpf0l$hr5$1@shodan.interia.pl...
> Witam grupe.
> Opis sytuacji:
> Klient ma pod jednym adresem 3 firmy. Rózne nipy - bardzo podobne nazwy.
> Zamyka 2 z nich. Działa tylko jedna. Dostawca przez pomyłke wystawia
fakture
> na nieistniejącą firme. Wysyła towar - klient odbiera i płaci kurierowi. I
> teraz stwierdza że jest zła faktura.
> Pytanie:
> Czy może odesłać Fakture, dostawca ją anuluje ( wystawia korekte ) i
> wystawia poprawną i mu wysyła. ??
> Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
> fakturą?
> Ja twierdze że nie - kolega że tak.
> Kto ma racje?
wydaje mi sie, ze to zalezy od umowienia sie ze sprzedawca. nie znam zadnej
zasady mowiacej o koniecznosci zwrotu towaru w takim przypadku.
Czy jesli kupisz benzyne i ktos wystawi ci zle fakture, zauwazysz to po
300km i poprosisz o korekte, to czy musisz oddac benzyne??
M.
-
2. Data: 2004-09-09 11:44:20
Temat: Źle wystawiona faktura. - Długie
Od: "Dark" <d...@i...pl>
Witam grupe.
Opis sytuacji:
Klient ma pod jednym adresem 3 firmy. Rózne nipy - bardzo podobne nazwy.
Zamyka 2 z nich. Działa tylko jedna. Dostawca przez pomyłke wystawia fakture
na nieistniejącą firme. Wysyła towar - klient odbiera i płaci kurierowi. I
teraz stwierdza że jest zła faktura.
Pytanie:
Czy może odesłać Fakture, dostawca ją anuluje ( wystawia korekte ) i
wystawia poprawną i mu wysyła. ??
Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
fakturą?
Ja twierdze że nie - kolega że tak.
Kto ma racje?
Pozdrawiam
Dark
-
3. Data: 2004-09-09 12:01:04
Temat: Re: Źle wystawiona faktura. - Długie
Od: "Dark" <d...@i...pl>
> wydaje mi sie, ze to zalezy od umowienia sie ze sprzedawca. nie znam
zadnej
> zasady mowiacej o koniecznosci zwrotu towaru w takim przypadku.
> Czy jesli kupisz benzyne i ktos wystawi ci zle fakture, zauwazysz to po
> 300km i poprosisz o korekte, to czy musisz oddac benzyne??
Rozumiem sytuacje itd i całkowicie sie z tobą zgadzam ale chodzi o uzyskanie
jakiś prawnych "za i przeciw".
>
> M.
>
>
-
4. Data: 2004-09-09 12:11:48
Temat: Re: Źle wystawiona faktura. - Długie
Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>
Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości news:chpf0l$hr5
> Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
> fakturą?
> Ja twierdze że nie - kolega że tak.
Ty.
Nie znam podstawy prawnej niestety, ale to wy wystawialiscie fakture i to wy
musicie poniesc tego konsekwencje, o ile jakies beda.
W tym przypadku trzeba wystawic korekte faktury i wyslac, ewentualnie jesli
blad jest malo istotny z punktu prawnego to nabywca wystawia wam note
korygujaca i po ptokach.
Zreszta rownie dobrym przykladem moze byc dostarczenie towaru do sklepu.
Zawozisz 5 dywanow, zle wystawiasz fakture, w miedzyczasie nabywca w sklepie
je sprzedal i co, ma szukac klientow ktorzy je od niego kupili i im zabierac
bo ktos zle fqakture wystawil.
Brak w tym logiki.
m.
-
5. Data: 2004-09-09 13:50:08
Temat: Re: Źle wystawiona faktura. - Długie
Od: "wojtaszek" <w...@t...pl>
Też wydaje mi się, że nota korygująca wystarczy. Towar odebrał klient X,
więc ten X wystawia notę korygującą do "złej" faktury i ją zatrzymuje razem
z podpisaną kopią noty. Podstawa jest w Rozporządzeniu do VATu.
Pzdr
Wojtek
Użytkownik "magia" <m...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:chpha4$job$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Dark" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
news:chpf0l$hr5
> > Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
> > fakturą?
> > Ja twierdze że nie - kolega że tak.
>
> Ty.
> Nie znam podstawy prawnej niestety, ale to wy wystawialiscie fakture i to
wy
> musicie poniesc tego konsekwencje, o ile jakies beda.
> W tym przypadku trzeba wystawic korekte faktury i wyslac, ewentualnie
jesli
> blad jest malo istotny z punktu prawnego to nabywca wystawia wam note
> korygujaca i po ptokach.
> Zreszta rownie dobrym przykladem moze byc dostarczenie towaru do sklepu.
> Zawozisz 5 dywanow, zle wystawiasz fakture, w miedzyczasie nabywca w
sklepie
> je sprzedal i co, ma szukac klientow ktorzy je od niego kupili i im
zabierac
> bo ktos zle fqakture wystawil.
> Brak w tym logiki.
>
> m.
>
>
>
-
6. Data: 2004-09-09 19:00:34
Temat: Re: Źle wystawiona faktura. - Długie
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Thu, 9 Sep 2004 13:44:20 +0200, Dark naskrobał(a):
> Klient ma pod jednym adresem 3 firmy. Rózne nipy - bardzo podobne nazwy.
> Zamyka 2 z nich. Działa tylko jedna. Dostawca przez pomyłke wystawia fakture
> na nieistniejącą firme. Wysyła towar - klient odbiera i płaci kurierowi. I
> teraz stwierdza że jest zła faktura.
> Pytanie:
> Czy może odesłać Fakture, dostawca ją anuluje ( wystawia korekte ) i
> wystawia poprawną i mu wysyła. ??
Metoda 1 - IMO głupsza ale podobno bardziej 'lubiana' przez US
Fakture - wszystkie kopie do zwrotu sprzedającego. Anotacja -> anulowano
błędna nazwa firmy. I z innym numerem nowa faktura z poprawnymi danymi z
adnotacją dotyczy fa-ry (stary numer).
Metoda 2 - Teoretycznie zgodna z prawem
Wystawić i wysłać note korygującą z poprawną nazwą.
> Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
> fakturą?
nie :)
> Ja twierdze że nie - kolega że tak.
bez przesady :). Komplikuje się gdy faktura dotyczy innego miesiąca i juz
dawno jest zaksięgowana ale wtedy lepiej użyć metodę 2. O zwrocie towaru
nie ma mowy (bo i po co?)
> Kto ma racje?
raczej ty :)
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
7. Data: 2004-09-10 00:51:07
Temat: Re: Źle wystawiona faktura. - Długie
Od: "fi5h" <f...@o...pl>
Dark wrote:
> Witam grupe.
> Opis sytuacji:
> Klient ma pod jednym adresem 3 firmy. Rózne nipy - bardzo podobne
> nazwy. Zamyka 2 z nich. Działa tylko jedna. Dostawca przez pomyłke
> wystawia fakture na nieistniejącą firme. Wysyła towar - klient
> odbiera i płaci kurierowi. I teraz stwierdza że jest zła faktura.
> Pytanie:
> Czy może odesłać Fakture, dostawca ją anuluje ( wystawia korekte ) i
> wystawia poprawną i mu wysyła. ??
> Czy klient musi odsyłać towar żeby potem dostać go jeszcze raz z dobra
> fakturą?
> Ja twierdze że nie - kolega że tak.
> Kto ma racje?
Wystarczy zrobic note korygujaca, wyslac ja do wystawcy. On potwierdza
zgodnosc, i mozna calosc sobie zaksiegowac.
Takie pomylki ciagle sie zdazaja.
Inny sposob t ozrobic powtorna fikcyjna sprzedaz ale to to juz sie robi
wewnatrz sklepu :)
> Pozdrawiam
> Dark