-
1. Data: 2006-03-25 17:48:14
Temat: Źle działająca nagrywarka
Od: "bim_bom" <j...@g...pl>
Witam!
Wymieniałem combo na nagrywarkę w moim laptopie. W firmie, w której to
robiłem, najpierw mi wsadzili (podobno nowy) napęd, który działał niezbyt
dobrze. Wymienili mi za dopłatą na inny (2 lat gwarancji - jedyny "dowód" to
naklejka na napędzie). Wg. internetu, jest to najgorsza nagrywarka, jaka do
tej pory powstał, ale to szczegół. W specyfikacji, nagrywa DVDR 8x, DVDRW
4x. U mnie 2 programy nagrywające rozpoznały 2 płyty DVDR i jedną DVDRW jako
2x (nie można było ustawić większej prędkości). Nagrywa DVDRW, a DVDR - nie
nagrywa, jest jakiś błąd na samym początku. Oprócz tego, korekcja błędów
jest bardzo zła. Prawdopodonie wszystko już szwankowało
Przyszedłem do nich 2 dni po zakupie, a oni powiedzieli, że do tej pory
nigdy coś takiego się nie zdarzyło, żeby były takie problemy. Jedyna opcja
naprawy, którą mi zaproponowali, to wymontowanie napędu, przesłanie do
producenta, po 2 albo 3 tygodniach ma odesłać. Powiedzieli, że jeśli okarze
się, że Z NAPĘDEM coś jest nie tak, to mi przyślą nowy. A jeśli okarze się,
że jest OK, to będę musiał zapłacić 100zł za przesyłkę... Mówili, że może
jakieś problemy mam w sysytemie, czy coś takiego. Z tego wynika, że to niby
JA mam być odpowiedzialny za sprawdzenie, co jest nie tak. W sumie to jest
trochę dziwna sytuacja, bo nie wiem, czy jeśli płacę za napęd i
zamontowanie, to oni tylko gwarantują, że mi to zamontują, czy że to będzie
działać dokładnie tak, jak powinno? Czy w tej sytuacji może działać rękojmia
(słyszałem, że rękojmia zobowiązuje sprzedającego, a nie gwaranta...).
Na ścianie w tym serwisie wiszą zasady gwarancji, nie czytałem ich,
serwisanci przed zmianą napędu nie proponowali mi przeczytania tych zasad
ani nie pokazywali mi ich(dopiero dzisiaj, już po zakupie), więc nie jestem
pewny, czy one też się do mnie odnoszą.
Więc - co mogę zrobić?..
-
2. Data: 2006-03-26 01:09:26
Temat: Re: Źle działająca nagrywarka
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.misc.konsumenci.]
Dnia 25.03.2006 bim_bom <j...@g...pl> napisał/a:
Lepiej byś poprzeglądał choć trochę archiwum zamiast słać to po raz
kolejny. Fajnie jest też poprawić co bardziej rażące błędy ortograficzne
(proszę, nie pisz, że jesteś dys-cokolwiek i masz zwierzęcą awersję do
słowników).
> Wymieniałem combo na nagrywarkę w moim laptopie. W firmie, w której to
> robiłem, najpierw mi wsadzili (podobno nowy) napęd, który działał niezbyt
> dobrze. Wymienili mi za dopłatą na inny (2 lat gwarancji - jedyny "dowód" to
> naklejka na napędzie). Wg. internetu, jest to najgorsza nagrywarka, jaka do
Nie masz żadnego paragonu czy innego dowodu zakupu z datą zakupu? Jeśli
masz, to reklamuj z tyt. niezgodności z umową.
> jakieś problemy mam w sysytemie, czy coś takiego. Z tego wynika, że to niby
> JA mam być odpowiedzialny za sprawdzenie, co jest nie tak. W sumie to jest
> trochę dziwna sytuacja, bo nie wiem, czy jeśli płacę za napęd i
> zamontowanie, to oni tylko gwarantują, że mi to zamontują, czy że to będzie
Ale zamontowanie to jedna rzecz (i za to zapewne odpowiadają) a
konfiguracja całej reszty to rzecz kolejna (i za to nie odpowiadają, no
chyba, że tak się umawialiście).
> Na ścianie w tym serwisie wiszą zasady gwarancji, nie czytałem ich,
> serwisanci przed zmianą napędu nie proponowali mi przeczytania tych zasad
> ani nie pokazywali mi ich(dopiero dzisiaj, już po zakupie), więc nie jestem
> pewny, czy one też się do mnie odnoszą.
Nie musisz korzystać z gwarancji vide ww. niezgodność z umową. Poczytaj
archiwa tej grupy i pl.soc.prawo (groups.google.pl). Poczytaj co ma tu do
powiedzenia Federacja Konsumentów: www.federacja-konsumentow.org.pl. Jeśli
po tej lekturze będziesz miał jakieś dalsze pytania, to wal śmiało.
--
Marcin