  • 1. Data: 2008-06-18 10:03:20
    Temat: Zlapane dzikie zwierze egzotyczne
    Od: "Ls" <t...@a...pl>

    Pytałem na grupie dla zwierzakow, ale tam nie znalazlem jasnej odpowiedzi -
    moze tutaj?
    Jest hipotetyczne sytuacja : łapię np. papugę kakadu - a zgodnie z polskim
    prawem powinno
    sie miec na nią papiery i ją zarejestrować. Jednak niemożliwe jest
    znaleznienie wlasciciela (bo ten ani nie zglosil zaginiecia, ani zwierze nie
    ma identyfikatora, zwierze przyleciało np z Białorusi).

    Jakie są opcje?
    1. miec nielegalnie?
    2. zalegalizowac? (czy to jest możliwe bez żadnych papierów)
    3. oddac do zoo? tylko dlaczego mialbym ją oddawać do zoo? jakim prawem? zoo
    funkcjonuje na jakichs specjalnych przepisach i może posiadać zwierzeta bez
    papierów?
    4. zostawić zwierze na pewną śmierć (z zimna, głodu, spożycie za pomocą
    paszcz innych drapieżników ;)
    5. Co może orzec są w takiej sytuacji?

    Pozdr,L.

  • 2. Data: 2008-06-18 11:21:26
    Temat: Re: Zlapane dzikie zwierze egzotyczne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ls" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > 1. miec nielegalnie?

    To przestępstwo.

    > 2. zalegalizowac? (czy to jest możliwe bez żadnych papierów)

    Zgłosić do Biura Rzeczy Znalezionych. Pozostawią Ci w dozorze, jeśli
    wyrazisz zgodę. Właściciel się nie znajdzie, to zostanie dla Ciebie.
    Poszukaj po tym haśle szczegółów w Google, a jak nie znajdziesz, to wróć
    tu. Po prostu nie mam akurat czasu na rozpisywanie się.

    Potem zgłosić bez papierów z zaświadczeniem z Biura Rzeczy Znalezionych.
    Zostanie zaewidencjonowana, tylko bez prawa dalszego odsprzedania. Możesz
    ją ewentualnie komuś podarować później.

    > 3. oddac do zoo? tylko dlaczego mialbym ją oddawać do zoo? jakim prawem?
    > zoo funkcjonuje na jakichs specjalnych przepisach i może posiadać
    > zwierzeta bez papierów?

    Papuga - jak sam piszesz - nie jest Twoją własnością. Należy ją traktować
    jak rzecz znalezioną. Ponieważ najpewniej właściciel się nie znajdzie, więc
    ostatecznie przypadnie Tobie. Ale jeśli nie będziesz jej chciał, to trafi
    do ZOO.

    > 4. zostawić zwierze na pewną śmierć (z zimna, głodu, spożycie za pomocą
    > paszcz innych drapieżników ;)

    Było by to niehumanitarne, choć zapewne najłatwiejsze dla Ciebie
    rozwiązanie. Co do zasady zwierzęta zjadają zwierzęta na co dzień i nasza
    papuga jakimś wyjątkiem w tej sytuacji by nie była.

    > 5. Co może orzec są w takiej sytuacji?

    Kto? Sąd - przeważnie grzywnę - bo nie wolno łapać wolnożyjących zwierząt
    :-)

  • 3. Data: 2008-06-18 15:01:10
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Kto? Sąd - przeważnie grzywnę - bo nie wolno łapać wolnożyjących zwierząt
    > :-)

    No tak, ale kakadu raczej nie jest wolnożyjącym zwierzęciem w naszym
    rejonie... :>

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2008-06-18 18:27:35
    Od: "news" <m...@m...pl>

    Co za idiota uznal Kakadu za zwierze chronione jesli w kraju z ktorego
    pochodzi to pospolity szkodnik ?

    Pierdol to prawo i poprostu sobie ja trzymaj !

  • 5. Data: 2008-06-18 19:05:41
    Od: "Ls" <t...@a...pl>

    Kakadu to bardzo odległy przypadek ale np. nie rozumiem dlaczego pod ochroną
    są niektóre polskie motyle które na południu europy są szkodnikami np paź
    żeglarz.

    Pozdr,L.

  • 6. Data: 2008-06-19 15:08:10
    Od: "Ls" <t...@a...pl>

    to by sie zgadzalo gdyby nie to ze zwierzeta z listy chronionej są
    traktowane specjalnie.

    Czy potrafi ktos powiedziec czy
    http://lex.pl/serwis/du/2004/0880.htm
    art. 61, 64, 128 i 130 są podstawą do konfistaty złapanego na wolności
    zwierzaka?

    Czy proba zarejestrowania zwierzecia bez dokumentu stwierdzającego legalność
    pochodzenia zwierzęcia skonczy sie jego konfiskatą?

    Pozdr,L.

  • 7. Data: 2008-06-19 18:32:37
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Kakadu to bardzo odległy przypadek ale np. nie rozumiem dlaczego pod
    > ochroną są niektóre polskie motyle które na południu europy są szkodnikami
    > np paź żeglarz.

    Widocznie w naszym kraju jest rzadkim okazem.

    Pozdro Przemek