  • 11. Data: 2009-03-24 10:00:19
    Temat: Re: Złamnie Ustawy o ochronie danych osobowych ?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 10:54:27 +0100, Mark napisał(a):

    > Moze to pomoze w interpretacji:
    > http://media2.pl/internet/48175-wygral-proces-z-nasz
    a-klasa.html Tomasz
    > W. wygrał proces z największym w Polsce serwisem społecznościowym.

    Niestety, nie pomoże -- to zdanie jest nieprawdziwe i nie oddaje istoty
    sprawy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 12. Data: 2009-03-24 10:41:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:gq8qsa$hd1$1@inews.gazeta.pl...
    > no tu z koleii zakladasz powszechne istnienie sobowtorow :)
    > ja wiem ze to malo, ale dla chcacego sie upewnic czy dany delikwent do
    > tej szkoly uczeszczal, wystarczy
    > pewnie ze na podstawie takich danych nie ustali jak czlowiek o danym
    > nazwisku wygladal, czy jak ten ze zdjecia sie nazywal, ale dla kogos
    > kto go zna, wystarczy aby wiedzial ze chodzil do tej szkoly, czyli go
    > zidentyfikuje

    W mojej ocenie idąc tym tokiem rozumowania ujawnieniem danych osobowych
    było by samo umieszczenie zdjęcia. Osoby znajome przecież i tak poznają
    gościa.

  • 13. Data: 2009-03-24 11:28:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > W mojej ocenie idąc tym tokiem rozumowania ujawnieniem danych osobowych było
    > by samo umieszczenie zdjęcia. Osoby znajome przecież i tak poznają gościa.

    teoretycznie, ale pewnosci miec nie beda, sobowtory sie zdarzaja, sam swojego
    widzialem w metrze w wawie ;) i obaj bylismy na tyle zdziwieni, ze nawet nie
    zagadalismy do siebie :)

  • 14. Data: 2009-04-02 09:03:54
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik jb napisał:

    > Wyrażali. Przy przyjęciu do jakiejkolwiek szkoły ZAWSZE podpisuje się klauzulę
    > o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.

    Nigdy czegoś takiego nie podpisywałem, a szkół zwiedziłem już trochę.
    Tak swoją drogą ciekawi mnie co by zrobiła szkoła publiczna
    (np.podstawowa), gdyby rodzic odmówił podpisania takiej zgody.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 15. Data: 2009-04-02 09:11:25
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 2, 11:03 am, Tapatik <t...@b...adresu> wrote:

> [...]
    > Tak swoją drogą ciekawi mnie co by zrobiła szkoła publiczna
    > (np.podstawowa), gdyby rodzic odmówił podpisania takiej zgody.

    Ale po co taka zgoda?

    Ludzie przeceniaja UODO i instytucje "zgody" na przetwarzanie danych
    osobowych. Zgoda tak naprawde jest potrzebna w mniejszosci wypadkow, w
    ktorych nasze dane sa przetwarzane.

    Nie potrzeba naszej zgody do przetwarzania danych w zwiazku z
    wykonywaniem umowy czy do przetwarzania danych na podstawie ustawy.

    Szkola nie musi miec zgody na przetwarzanie danych uczniow, pracodawca
    pracownikow, urzad skarbowy podatnikow, policja przestepcow itp :)

  • 16. Data: 2009-04-02 18:15:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > Szkola nie musi miec zgody na przetwarzanie danych uczniow, pracodawca
    > pracownikow, urzad skarbowy podatnikow, policja przestepcow itp :)

    Zgoda, ale w jakim celu. nawet Policja nie może sobie nagle opublikować w
    Internecie danych osobowych przestępców. Szkoła oczywiście dane osobowe
    uczniów może przetwarzać na potrzeby procesu nauczania, ale nie publikować
    te dane w Internecie.