  • 1. Data: 2014-06-28 07:36:51
    Temat: Zgubiony/ukradziony? akt notarialny
    Od: monia <m...@n...eu>

    Witam
    Nie wiem co mi się stało z moim aktem notarialnym, czy zgubiłam, czy mi
    ukradziono jak wynajmowałam mieszkanie, niewiem.
    Teraz mam pytanie.
    Czy osoba która ma ten akt notarialny nie wykorzysta go np do sprzedaży
    mojego mieszkania lub w inny sposób ??
    ps. wpis do Ksiąg Wieczystych posiadam

  • 2. Data: 2014-06-28 09:46:25
    Temat: Re: Zgubiony/ukradziony? akt notarialny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-28 07:36, monia pisze:
> [...]
    > Teraz mam pytanie.
    > Czy osoba która ma ten akt notarialny nie wykorzysta go np do sprzedaży

    Jaki akt notarialny?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-06-28 10:48:28
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

> [...]
    > Teraz mam pytanie.
    > Czy osoba która ma ten akt notarialny nie wykorzysta go np do sprzedaży

    A dowodu pszy okazji nie zgubiłeś, albo prawka, albo jakiejś legitymacji ze
    zdjęciem?

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_01 i program dietetyczny Ananas1_3d

  • 4. Data: 2014-06-28 11:16:49
    Od: monia <m...@n...eu>

    akt notarialny - domu
    nie zgubiłam

  • 5. Data: 2014-06-28 16:05:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-28 11:16, monia pisze:
    > akt notarialny - domu
    > nie zgubiłam

    Co to jest "akt notarialny domu"? Nie ma czegoś takiego.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-06-28 20:57:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jun 2014, monia wrote:

    > Czy osoba która ma ten akt notarialny

    Akt notarialny, jak sama nazwa wskazuje, ma NOTARIUSZ.
    To co miałaś w ręku, to ODPIS aktu.
    A do sprzedaży trzeba mieć wpis do księgi wieczystej, sporządzony
    w wyniku dokonania takiego aktu.
    Na podstawie TEGO aktu można co najwyżej wpisać drugi raz tę
    samą czynność :>

    > ps. wpis do Ksiąg Wieczystych posiadam

    Umiarkowanie z tym "posiadaniem".
    Wpis jest w księgach wieczystych, a *NIE* u Ciebie (tak samo
    jak z aktem), o, tu gdzieś bywa dostępny khemm... oryginał:
    http://ekw.ms.gov.pl/
    (chwilowo niedostępny, "przerwa techniczna", a faktycznie jest
    to też "cyfrowy duplikat" oryginału a nie oryginał).
    I nie "posiadasz" go, bo "posiadanie" oznacza możliwość rozporządzania,
    a Ty nie możesz wpisu do KW wymazać.
    *Masz* (a nie "posiadasz") *odpis* (a nie "księgę").
    Z tym można by się zgodzić ;)
    Radio Erewań :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2014-06-28 23:00:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    monia wrote:
    > akt notarialny - domu
    > nie zgubiłam

    czepiaja sie.
    odpis aktu, bo sam akt jest w kancelarii.

    z takim aktem ktoś mógłby zaszaleć, jakby jeszcze sobie wyrobił
    dokumenty na twoje nazwisko.
    Wowczas jakis fajtłapa notariusz faktycznie mógłby akt sprzedazy
    sporządzić, jeśli np podrobiony dowód osobisty by mu nie podpadł.

    hmm, zastanawiam sie czy w ksiegach wieczystych nie można zrobić wpisu,
    że odpisy aktu wydane przed dniem xxx są nieważne (lub coś podobnego).

    Notariusz przed sporządzeniem aktu sprzedazy powinien sprawdzić księgi.
    Jeśliby tego nie zrobił, to wowczas masz punkt zaczepienia żeby oskubać
    notariusza.

  • 8. Data: 2014-06-28 23:06:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > a Ty nie możesz wpisu do KW wymazać.
    > *Masz* (a nie "posiadasz") *odpis* (a nie "księgę").

    zastanawiam sie czy na podstawie "znalezionego" aktu nie da sie dorobić
    dowodu osobistego.
    Wowczas dane z dowodu beda sie zgadzac z wpisem w ksiegach, a
    potencjalnego kupującego można "omamić" posiadaniem odpisu aktu.

    Z drugiej strony u notariusza trzeba miec troche wiecej dokumentów zeby
    ten dom sprzedać, wiec faktycznie za bardzo nie ma sie chyba czym
    przejmować.

  • 9. Data: 2014-06-29 04:58:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-28 23:00, witek pisze:
> [...]
    > Wowczas jakis fajtłapa notariusz faktycznie mógłby akt sprzedazy
    > sporządzić, jeśli np podrobiony dowód osobisty by mu nie podpadł.

    Wyjaśnij mi, po co właścicielowi akt zakupu jego domu, gdy chce go sprzedać?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2014-06-29 04:59:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-06-28 23:06, witek pisze:
    > Wowczas dane z dowodu beda sie zgadzac z wpisem w ksiegach, a
    > potencjalnego kupującego można "omamić" posiadaniem odpisu aktu.

    Doprawdy? A nie omamić po prostu tym, że dane będą zgodne z właścicielem
    w KW?

    --
    Liwiusz