  • 1. Data: 2008-05-03 11:31:05
    Temat: Zgodnosc z dyrektywa
    Od: " Jelcynos" <j...@W...gazeta.pl>

    Witam. Potrzebuje informacji n.t. sposobu udowodnienia zgodności z dyrektywą
    w przypadku braku norm zharmonizowanych. Pomocne by były zrodla zarówno
    ksiązkowe jak i strony internetowe.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-05-04 21:56:49
    Temat: Re: Zgodnosc z dyrektywa
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Jelcynos pisze:
> [...]
    > w przypadku braku norm zharmonizowanych. Pomocne by były zrodla zarówno

    Musisz podać więcej szczegółów.
    Czy chodzi ci o zgodność z rozumieniu systemu oceny zgodności? Jesli tak
    to o której dyrektywie mówisz i o jakich towarach?

    Co do zasady, jeżeli chodzi o normy zharmonizowane to pomocne będzie
    guglanie na temat dyrektyw nowego podejścia i oznaczenia CE. Ale tej
    literatury jest multum, dlatego, tak jak napisałem, trzeba cos blizej
    wiedzieć.

  • 3. Data: 2008-05-05 18:13:27
    Od: " Jelcynos" <j...@N...gazeta.pl>

    Roman Rumpel <r...@g...pl> napisał(a):

    > Musisz podać więcej szczegółów.
    > Czy chodzi ci o zgodność z rozumieniu systemu oceny zgodności? Jesli tak
    > to o której dyrektywie mówisz i o jakich towarach?

    Chodzi o dyrektywy związane ze sprzętem elektronicznym. Tak, mysle, ze chodzi
    o system oceny zgodności. Konkretnie potrzebuję przygotować seminarium na
    przedmiot o nazwie Organizacja Pracy Inzyniera, ktory zajmuje sie aspektami
    prawnymi zwiazanymi z praca inzyniera. Moze ta informacja cos pomoze.
    Szczegolowo nie jest sprecyzowane o jaka chodzi dyrektywe, stad tez mam
    problemy ze znalezieniem informacji. Temat brzmi następująco: "Sposób
    udowodnienia zgodności z dyrektywą w przypadku braku norm zharmonizowanych."

  • 4. Data: 2008-05-05 21:28:39
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Jelcynos pisze:

> [...]
    > udowodnienia zgodności z dyrektywą w przypadku braku norm zharmonizowanych."

    No to musisz spojrzec w ustawę o systemie oceny zgodności. Skoro nie
    masz norm zharmonizowanych, to odpada skorzystanie z domniemania z art
    13 ustawy. Pozostaje zatem droga wskazana w art 6-12 ustawy.
    Innymi słowy - masz normę badasz zgodność z normą, nie masz normy -
    badasz bezpośrednio zgodność z wymaganiami zasadniczymi korzystając przy
    tym z określonego w odpowiednim rozporządzeniu modułu oceny zgodności.
    Dużo informacji znajdziesz tutaj
    http://oznaczenie-ce.pl/