  • 11. Data: 2007-11-11 19:20:21
    Temat: Re: Zgobiony portfel - dokumenty [help]
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    > - dowod osobisty zastrzegasz w bankowej bazie dokumentow zastrzezonych
    > aby nikt nie wzial
    > przypadkie kredytu na twoj dowod (zglaszasz w dowolnym oddziale banku,
    > wez potwierdzenie zgloszenia)

    Potwierdzam. To jest w dzisiejszych czasach najważniejsze.

  • 12. Data: 2007-11-11 19:31:45
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Nie do udowodnienia i wykrycia.

    Szczególnie jak się okaże że kolega z pracy znajdzie dokumenty pod biurkiem,
    albo znajdą się w sklepie pod ladą......................

  • 13. Data: 2007-11-11 19:59:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Bzdura! Jak ktoś na te dokumenty weźmie kredyt i jakiś bank naszego
    pytającego o tym powiadomi, to wówczas należy złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie. Tez będzie umorzenie, albo ukaranie sprawcy, ale nie trzeba
    będzie kłamać.

  • 14. Data: 2007-11-11 20:00:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Szczególnie jak się okaże że kolega z pracy znajdzie dokumenty pod
    > biurkiem,
    > albo znajdą się w sklepie pod ladą......................

    Tam akurat mógł je podrzucić sprawca. Gorzej, jak ktoś przypadkowo widział,
    jak facetowi te dokumenty wypadły i przyjdzie z nimi na komendę. Albo
    załóżmy w miejscu znalezienia portfela będzie monitoring. Wówczas załapanie
    się na zarzut może być całkiem realne.

  • 15. Data: 2007-11-11 21:52:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 11 Nov 2007 18:20:23 +0100, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

    > Wiem, że to przestępstwo będzie (składanie fałszywych zeznań, ale co ci
    > tam).

    Co tam będzie - podżeganie już jest ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 16. Data: 2007-11-11 22:18:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Najlepiej stosownie skłamać.
    I dostać dwa lata, ewentualnie w zawieszeniu.
    W każdym razie wpis o karalności będzie.

  • 17. Data: 2007-11-11 23:10:28
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > pytającego o tym powiadomi, to wówczas należy złożyć zawiadomienie o
    > przestępstwie. Tez będzie umorzenie, albo ukaranie sprawcy, ale nie

    To 2 ścieżki:

    Został wzięty kredyt:

    Ścieżka 1 - kwitek o zagubieniu.
    Poszkodowany pisze do wierzyciela: Szanowni Państwo, tego a tego
    dnia zgubiłem dowód. Proszę, oto kwitek potwierdzający, że
    zgłosiłem się po nowy dowód z oświadczeniem, że zgubiłem.

    Co robi wierzyciel ? Ano myśli: kłamie cieć, w prosty sposób
    chce nas orżnąć ... zawiadamia się prokuraturę o wyłudzeniu
    kredytu, i ma się w głębokim. Teraz to poszkodowany leci na
    badanie do biegłego od pisma ręcznego, bo zostanie do tego
    zawezwany przez sąd.

    Ścieżka 2 - umorzenie postępowania prokuratorskiego w sprawie o
    kradzież dowodu osobistego.

    Poszkodowany pisze do wierzyciela : Szanowny wierzycielu, nno
    kurde jest problem, to nie ja wziąłem kredyt, buchnięto mi dowód
    osobisty, toczyło się postępowanie prokuratorskie w tej
    sprawie, proszę oto w załączniku oświadczenie prokuratora, że
    umorzył poostępowanie gdyż nie wykrył paskudnego sprawcy, który
    buchnął mi dowód osobisty, a przy okazji portfel, prawo jazdy i
    stringi mojej żony.

    Krótko mówiąc, jeśli wierzycielowi nie będzie się chciało biegać
    nazbyt za 1000 zł kredytu na lodówkę, to będzie bardziej content
    z papieru prokuratorskiego. W przypadku zaśw. o zgubieniu
    istnieje uzasadnione podejrzenie, że koleś kręci.

    Większe prawdopodobieństwo jest że to nie on wziął kredyt (dla
    wierzyciela) jeśli jest to właśnie prokuratorski papier.

    Z mojej strony EOT. Napisałem jak krowie na rowie, że jest to
    czyn nielegalny, napisałem, że praktycznie niewykrywalny i
    nieudowadnialny, a daje więcej spokoju i mniej komplikacji w
    razie jeśli ktoś taki zagubiony dowód tożsamości wykorzysta.

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 18. Data: 2007-11-11 23:10:57
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    zbyszek pisze:

    > Szczególnie jak się okaże że kolega z pracy znajdzie dokumenty pod biurkiem,
    > albo znajdą się w sklepie pod ladą......................

    Pisałem - jak się znajdą - do zniszczenia.
    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 19. Data: 2007-11-11 23:11:51
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > komendę. Albo załóżmy w miejscu znalezienia portfela będzie monitoring.
    > Wówczas załapanie się na zarzut może być całkiem realne.

    Napisałem - po znalezieniu zniszczyć papier.
    Jezusie, nie spodziewałem się, że akurat na psp trzeba powtarzać
    jedno zdanie jak siakąś mantrę.

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 20. Data: 2007-11-11 23:50:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > głębokim. Teraz to poszkodowany leci na badanie do biegłego od pisma
    > ręcznego, bo zostanie do tego zawezwany przez sąd.

    Ależ zawiadomienie Policji o utracie dokumentu ni jest żadnym dowodem jego
    utraty. Zawsze w takim wypadku bada się podpisy na umowie kredytowej.

> [...]
    > paskudnego sprawcy, który buchnął mi dowód osobisty, a przy okazji
    > portfel, prawo jazdy i stringi mojej żony.

    No i tak jest prowadzone postępowanie,w którym bada sie wzory pisma.

> [...]
    > za 1000 zł kredytu na lodówkę, to będzie bardziej content z papieru
    > prokuratorskiego. W przypadku zaśw. o zgubieniu istnieje uzasadnione

    To taki wierzyciel jest kretynem. Fikcyjne zawiadomienie Policji o utracie
    dokumentu tożsamości, to na tyle częsta praktyka, że za każdym razem należy
    zbadać, czy podpis nie należy do właściciela dokumentu.

    > Większe prawdopodobieństwo jest że to nie on wziął kredyt (dla
    > wierzyciela) jeśli jest to właśnie prokuratorski papier.

    Nie.