  • 1. Data: 2008-10-22 16:34:32
    Temat: Zgłaszać, czy (jeszcze) nie?
    Od: "niesfiec" <n...@o...pl>

    Witam Grupę,
    Mam niestety problem ze sklepem interetowym. Sklep ten w swoim regulaminie
    zobowiązał się, że wyśle mi towar po pięciu dniach od daty zaksięgowania
    wpłaty. Mija właśnie dzień dziesiąty, ja kolejny dzień jestem zbywany przez
    obsługę, że towar wysłany zostanie następnego dnia rano. Dość mam tej
    spychologii i krętactwa, szczególnie, że google pokazuje, że sklep potrafi
    nie wydać towaru lub zwracać pieniędzy przez kilka miesięcy.

    Czy opisana (pewnie dość skrótowo, ale może wystarczy) systuacja wystarczy
    do zgłoszenia na Policję?

    --
    Pozdrawiam,
    niesfiec

  • 2. Data: 2008-10-22 16:41:11
    Temat: Re: Zgłaszać, czy (jeszcze) nie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    niesfiec pisze:

    > Czy opisana (pewnie dość skrótowo, ale może wystarczy) systuacja
    > wystarczy do zgłoszenia na Policję?

    Zgłoszenia czego? O policji zapomnij.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-10-22 16:58:49
    Od: "niesfiec" <n...@o...pl>

    > Zgłoszenia czego? O policji zapomnij.

    Najpierw chciałem się zapytać kogoś doświadczonego, mam świadomość, że
    Policja ma ważniejsze sprawy na głowie.

    Ale do czego zmierzam: Obawiam się, że wymówkami typu: "będzie jutro" mogą
    mnie zbywać tygodniami, niestety zachowanie sklepu świadczy o dość
    niejasnych intencjach. Czy jest jakaś granica oczekiwania wedle przepisów
    prawa, która nada sytacji znamiona przestępstwa?

    Rozumiem, że są instytucje typu Federacja Konsumentów lub UOKiK, mogę
    zrezygnować z umowy i oczekiwać kolejne tygodnie na zwrot wpłaconej kwoty,
    ale zaczynam się obawiać, że i tak jestem skazany na łaskę i niełaskę
    sklepu.

    Jakieś rady?

    --
    Pozdrawiam,
    niesfiec

  • 4. Data: 2008-10-22 17:08:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    niesfiec pisze:
    .

> [...]
    > niejasnych intencjach. Czy jest jakaś granica oczekiwania wedle
    > przepisów prawa, która nada sytacji znamiona przestępstwa?

    A możesz wskazać kto konkretnie cię oszukał i miał taki zamiar w chwili
    kiedy zawierał z tobą umowę [a raczej kiedy zamieszczał ofertę na
    stronie www sklepu] ? Ja bym naprawdę zapomniał o oszustwie.

> [...]
    > zrezygnować z umowy i oczekiwać kolejne tygodnie na zwrot wpłaconej
    > kwoty, ale zaczynam się obawiać, że i tak jestem skazany na łaskę i

    Federacja Konsumentów jak najbardziej, albo pozew do sądu o wydanie
    zakupionej rzeczy.
    Ja miałem dwa razy takie lub zbliżone sytuacje ze sklepami internetowymi
    i zawsze wystarczało wysłanie im projektu pozwu, jaki złoże do sądu. A
    wypełnić druczek naprawdę nie jest trudno.

  • 5. Data: 2008-10-22 17:15:05
    Od: "niesfiec" <n...@o...pl>

> [...]

    > zawsze wystarczało wysłanie im projektu pozwu, jaki złoże do sądu. A
    > wypełnić druczek naprawdę nie jest trudno.

    Wielkie dzięki za odpowiedź!

    --
    Pozdrawiam,
    niesfiec

  • 6. Data: 2008-10-22 17:20:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niesfiec pisze:
> [...]
    > rano. Dość mam tej spychologii i krętactwa, szczególnie, że google
    > pokazuje, że sklep potrafi nie wydać towaru lub zwracać pieniędzy przez

    Zapłaciłeś z góry? Nagrywasz rozmowy?

    > Czy opisana (pewnie dość skrótowo, ale może wystarczy) systuacja
    > wystarczy do zgłoszenia na Policję?

    Póki co masz tylko roszczenie cywilne i tym się policji głowy nie zawraca.

  • 7. Data: 2008-10-22 18:30:55
    Od: "niesfiec" <n...@o...pl>

    wiadomości news:gv34t5-tis.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Zapłaciłeś z góry? Nagrywasz rozmowy?

    Tak, została wystawiona faktura pro forma, którą opłaciłem bezzwłocznie.
    Drugie pytanie: Niestety nie nagrywałem, przerzuciłem się po prostu na
    kontakt via mail.

    > Póki co masz tylko roszczenie cywilne i tym się policji głowy nie zawraca.

    Ok, jasne.

    --
    Pozdrawiam,
    niesfiec

  • 8. Data: 2008-10-23 20:23:22
    Od: wombi <w...@o...eu>

    niesfiec pisze:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Wielkie dzięki za odpowiedź!
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > niesfiec

    Możesz też, z powołaniem się na art.491 k.c., wyznaczyć sprzedawcy
    dodatkowy termin do wykonania umowy. Jeśli sprzedawca w tym terminie
    umowy nie wykona będziesz mógł od niej odstąpić. Tak jak Johnson i Ty
    również miałem problem ze sklepem internetowym ale po wysłaniu takiego
    wezwania (wystarczyło mailem) miałem rzecz za 3 dni.