eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZdjęcie simlocka a utrata gwarancji
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 1. Data: 2008-11-07 16:33:23
    Temat: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Witam,
    Jak z prawnego punktu widzenia ma sie zdjecie simlocka z telefonu
    komorkowego do utraty gwarancji?

    Moze konkretnie:
    Telefon (PDA) HTC Touch Diamond - simlocka zdejmuje sie poprzez wgranie
    odpowiedniego programu na komorke a pozniej przywrocenie ORYGINALNEGO (czyli
    takiego, ktory jest w nie rebrandowanych wersjach) softu telefonu.

    I dlaczego niby mialoby to sie wiazac z utrata gwarancji? Przeciez prawo UE
    mowi wyraznie, iz na kazdy produkt musimy dostac gwarancje 2 letnia - i to
    przeciez chyba nie od sieci telefoni komorkowej, tylko od producenta(!)

    Moglby mi to ktos wyjasnic?
    A moze to tylko taki "straszak" na klientow zeby nie zdejmowali sobie
    simlockow, w ogole sprzeczny z prawem?

    Pozdrawiam,
    FlashT



  • 2. Data: 2008-11-07 19:05:16
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    FlashT napisał(a):

    > I dlaczego niby mialoby to sie wiazac z utrata gwarancji? Przeciez prawo UE
    > mowi wyraznie, iz na kazdy produkt musimy dostac gwarancje 2 letnia - i to
    > przeciez chyba nie od sieci telefoni komorkowej, tylko od producenta(!)

    A mógłbyś zacytować to prawo, na które się powołujesz i podać rzecz
    jasna skąd jest cytat?

    j.


  • 3. Data: 2008-11-07 19:17:13
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: "FlashT" <w...@c...com>


    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:slrngh94b9.edd.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    > FlashT napisał(a):
    >
    >> I dlaczego niby mialoby to sie wiazac z utrata gwarancji? Przeciez prawo
    >> UE
    >> mowi wyraznie, iz na kazdy produkt musimy dostac gwarancje 2 letnia - i
    >> to
    >> przeciez chyba nie od sieci telefoni komorkowej, tylko od producenta(!)
    >
    > A mógłbyś zacytować to prawo, na które się powołujesz i podać rzecz
    > jasna skąd jest cytat?
    >

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=CELEX:31999L0044:PL:HTML
    Punkt 17.



  • 4. Data: 2008-11-07 19:35:54
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2008, FlashT wrote:

    > Witam,
    > Jak z prawnego punktu widzenia ma sie zdjecie simlocka z telefonu
    > komorkowego do utraty gwarancji?

    Tak, że warunki gwarancji można ustalić DOWOLNIE.
    Włącznie z tym, ze zwrot ma się odbyć w fabrycznym opakowaniu
    (i tu jest często popełniany błąd, bo gryzipiórkom nie chce
    się rzetelnie rozróżnić sposobów reklamacji i wciskają jakoby
    "gwarancja obowiązywała bez opakowania" mimo że sprzedawca
    uważa inaczej).

    > Moze konkretnie:
    > Telefon (PDA) HTC Touch Diamond - simlocka zdejmuje sie poprzez wgranie
    > odpowiedniego programu na komorke a pozniej przywrocenie ORYGINALNEGO (czyli
    > takiego, ktory jest w nie rebrandowanych wersjach) softu telefonu.
    >
    > I dlaczego niby mialoby to sie wiazac z utrata gwarancji? Przeciez prawo UE
    > mowi wyraznie, iz na kazdy produkt musimy dostac gwarancje 2 letnia

    Odczep się od prawa UE, jak szukasz flejma dotyczącego kulawych tłumaczeń
    to przejrzyj .pregierz - chyba tam widziałem rozważania o "stanach
    zjednoczonych ameryki PÓŁNOCNEJ" (w urzedowym dokumencie, tudzież
    z pytaniem czy o USAN chodzi ;))

    Reklamacja z tytułu NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ jak najbardziej opisana
    jest innymi warunkami i nie ma NIC wspolnego z tym, co w polskim
    prawie oznacza "gwarancja".
    To są RÓZNE PODSTAWY DO REKLAMACJI.

    Zupełnie osobną sprawą jest, że jeśli instrukcja użytkowania
    nie dopuszcza takiej manipulacji, to NIE DOPUSZCZA i tyle,
    zaś użycie niezgodne z przeznaczeniem nie pozwala na powoływanie
    się później na "niezgodność z umową" (no jak klient zawarł
    konkretną umowę a później jej NIE PRZESTRZEGAŁ, to niby
    jak uznać że to sprzedawca jest winien niezgodności?)

    IMVHO - i wyszło to przy którejś innej dyskusji :) - dla
    sprzedawcy, dostawcy i producenta (którzy "łańcuszkiem"
    odpowiadają z ustawy "konsumenckiej") lepiej by było
    jakby instrukcja *nie* była częścią umowy gwarancyjnej :>
    (zdejmowanie simlocka powinno być zabronione "tak
    w ogóle", razem z zakazem wrzucania do ognia, wyrzucania
    luzem na śmieci itepe - choć kazdy zakaz z innej
    przyczyny).

    Osobna sprawa to ew. *udowodnienie* że tam był inny
    firmware :P

    > A moze to tylko taki "straszak" na klientow zeby nie zdejmowali sobie
    > simlockow, w ogole sprzeczny z prawem?

    IMHO - nie.
    Jak ktoś nie chce reklamować później towaru to może sobie "zdjąć".
    Chce zachować możliwość reklamacji - niech się trzyma umowy.

    pzdr, Gotfryd


  • 5. Data: 2008-11-07 19:56:55
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2008, FlashT wrote:

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał
    >> FlashT napisał(a):
    >>
    >>> I dlaczego niby mialoby to sie wiazac z utrata gwarancji? Przeciez prawo
    >>> UE
    >>> mowi wyraznie, iz na kazdy produkt musimy dostac gwarancje 2 letnia
    [...]
    >> A mógłbyś zacytować to prawo, na które się powołujesz i podać rzecz
    >> jasna skąd jest cytat?
    >
    > http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=CELEX:31999L0044:PL:HTML
    > Punkt 17.

    Wskaż miejsce w którym jest mowa i GWARANCJI, proszę uprzejmie
    o cytat z podkreśleniem słowa "gwarancja".
    Bo ja wyślepiam oczy i najbliższe miejsce widzę w p.21.

    pzdr, Gotfryd


  • 6. Data: 2008-11-07 20:06:28
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: "FlashT" <w...@c...com>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0811072025550.3824@quad...
    > On Fri, 7 Nov 2008, FlashT wrote:
    >
    (...)
    >

    No ale zaraz... czyli gwarancja zabrania mi uzywania telefonu zgodnie z jego
    zastosowaniem? Nie rozumiem tego w ogole. Z reszta z tego co wiem to byly
    juz wygrane sprawy w tej kwestii. Co ma zdjecie simlocka do popsucia sie np.
    glosnika w telefonie?

    Bo mi bynajmniej nie chodzi o samego simlocka a o to, ze telefony sa
    rebrandowane w totalnie beznadziejnie glupi sposob. Taki HTC Touch Diamond z
    softem Orange to smiec, a z oryginalnym softem HTC, dobry telefon. I
    dlaczego niby nie mialbym wgrac na badz co badz MOJ telefon dowolnego softu?
    Jeszcze moge sie zgodzic z tym, ze jak cos spieprze z wgrywaniem to ze na
    wlasny koszt musze pokryc naprawe, ale jesli wszystko pojdzie dobrze a
    telefon zepsuje sie z zupelnie innego powodu to dlaczego ja mam za to
    placic?

    To co mowi zacytowany przeze mnie punkt to to, ze sprzedawca / producent
    jest zobowiazany do respektowania gwarancji jesli telefon zepsuje sie nie z
    mojej winy, niezaleznie od tego co sobie napisze w umowie... Minimum 2
    lata... Przynajmniej ja to tak rozumiem.

    Byla swojego czasu glosna sprawa goscia ktory pozwal +GSM i wygral. Czy to
    nic nie znaczy?

    Pozdrawiam,
    FlashT



  • 7. Data: 2008-11-07 20:11:33
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Aha i dosc wazna sprawa jeszcze... To jest Palmtop, nie telefon. To tak
    jakby mi sprzedawca laptopa zabronil wgrac swojego systemu operacyjnego...



  • 8. Data: 2008-11-07 20:44:14
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    >> http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=CELEX:31999L0044:PL:HTML
    >> Punkt 17.

    > Wskaż miejsce w którym jest mowa i GWARANCJI, proszę uprzejmie
    > o cytat z podkreśleniem słowa "gwarancja".
    > Bo ja wyślepiam oczy i najbliższe miejsce widzę w p.21.

    A ja dodam, że to jest Dyrektywa... Więc nie jest obowiązuje
    bezpośrednio tak jak Rozporządzenie.

    j.


  • 9. Data: 2008-11-07 21:09:03
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "FlashT" napisał:
    > Aha i dosc wazna sprawa jeszcze... To jest Palmtop, nie telefon. To tak
    > jakby mi sprzedawca laptopa zabronil wgrac swojego systemu operacyjnego...

    a tak naprawdę każda dzisiejsza komórka to komputer, nawet sie zawieszaja:O(


  • 10. Data: 2008-11-08 10:13:35
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 7 Lis, 21:44, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Gotfryd Smolik news napisał(a):
    >
    > >>http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?
    uri=CELEX:31999L004...
    > >> Punkt 17.
    > >   Wskaż miejsce w którym jest mowa i GWARANCJI, proszę uprzejmie
    > > o cytat z podkreśleniem słowa "gwarancja".
    > >   Bo ja wyślepiam oczy i najbliższe miejsce widzę w p.21.
    >
    > A ja dodam, że to jest Dyrektywa... Więc nie jest obowiązuje
    > bezpośrednio tak jak Rozporządzenie.
    >
    > j.

    To jak to jest? Jesli kupilem "cokolwiek" i zepsulo sie to przed
    uplywem 2 lat od zakupu to moge to oddac do naprawy gwarancyjnej czy
    nie? W papierach ktore dostalem z towarem nie ma nic o gwarancji a po
    przeslaniu do ich siedziby zepsutego urzadzenia stwierdzili,ze na ten
    typ telefonu jest 1 rok gwarancji i odeslali mi go nie naprawionego.

    ś.

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1