  • 1. Data: 2002-08-28 07:01:12
    Temat: Zdjecie
    Od: "Karol" <k...@w...pl>

    Nie wiem, czy trafilem na odpowiednia grupe, ale wydaje sie mi, ze to co
    zaraz opisze jak najbardziej sie nadaje do zamieszczenia tu.
    Wykonalem sobie zdjecia "Polaroidem" do dyplomu, po czym pan, ktore je
    wykonywal lub osoba inna pracujaca w tym zakladzie fotograficznym umiescila
    je w sklepowej obracanej wystawie. Jestem juz tam od kilku miesiecy, a
    wydaje mi sie, ze jezeli sie nie zgodzilem na takie cos, to moge zapewne
    dochodzic jakos swoich praw.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2002-08-28 07:11:53
    Temat: Re: Zdjecie
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > je w sklepowej obracanej wystawie. Jestem juz tam od kilku miesiecy, a
    > wydaje mi sie, ze jezeli sie nie zgodzilem na takie cos, to moge zapewne

    Zajrzyj na grupę pl.rec.foto i zapytaj, ale jest pewne że robić tego nie
    wolno, choć jest parę haczyków na to lecz twój się chyba na to nie łapie -
    tzn. jeżeli by Ci zrobił fote na ulicy to by jakiś haczyk znalazł ale jeśli
    jest to zdjęcie portretowe haka nie ma i musi proscic o zgodę.
    pozdr

  • 3. Data: 2002-08-28 07:37:41
    Od: "Adamos" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > je w sklepowej obracanej wystawie. Jestem juz tam od kilku miesiecy, a
    > wydaje mi sie, ze jezeli sie nie zgodzilem na takie cos, to moge zapewne

    Przejdz sie do tego fotografa i powiedz, ze nie odpowiada CI ze tam
    "wisisz", a nie od razu po sadach ciagac. Jestem pewny, ze jesli zalatwisz
    to spokojnie bez nerwow, fotograf zdejmie zdjecie. BTW ja jako mlody chlopak
    "wisialem" na takiej wystawie kilka lat i wiecej mialem z tego radosci niz
    niezadowolenia (ktorego wogole nie bylo).

    Adamos
    gg 990369

  • 4. Data: 2002-08-28 10:46:51
    Od: "Dante" <d...@h...com>

> [...]
    > "wisialem" na takiej wystawie kilka lat i wiecej mialem z tego radosci niz
    > niezadowolenia (ktorego wogole nie bylo).

    Dokladnie tak, jak mu powiesz to zdejmie, nie licz na to ze cos z tego
    dostaniesz.
    A tak nawiasem mowiac co fotograf jest autorem tego zdjecia, prawie kazdy
    fotograf trzyma negatywy zdjec ktore robi (np. z wesela) by moc je pozniej
    wykozystac (sprzedac kolejna odbitke) i jak sobie tego wczesniej nie
    zastrzezesz to negatywu nie dostaniesz. Tak wiec, nie wiem, czy jezeli nie
    ma jakiejs umowy miedzy wami to on moze wykorzystac sobie to zdjecie.
    Inaczej jest ze zdjeciem ktore ty robisz i dajesz do wywolania.

  • 5. Data: 2002-08-28 11:06:32
    Od: "Grucha" <g...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Dante" <d...@h...com> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > ma jakiejs umowy miedzy wami to on moze wykorzystac sobie to zdjecie.
    > Inaczej jest ze zdjeciem ktore ty robisz i dajesz do wywolania.

    A ja dodam od siebie że w moim mieście wśród fotografów weselnych panuje
    zmowa i ŻADEN z nich nie zgadza się na oddanie negatywów wraz ze zdjęciami.
    Dodatkowa opłata za tą usługę dochodzi do 70% ceny całej sesji zdjęciowej.

    Grucha

  • 6. Data: 2002-08-28 14:20:18
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > zastrzezesz to negatywu nie dostaniesz. Tak wiec, nie wiem, czy jezeli nie
    > ma jakiejs umowy miedzy wami to on moze wykorzystac sobie to zdjecie.

    Ale fotograf nie ma praw do twego wizerunku, nie wolno mu tak dla jego
    własnej przyjemności rozpowszechniać fotografii z twoim wizerunkiem. A
    wszystko to (ta sytuacja) podlega chyba pod ochronę dóbr osobistych a nie
    ochronę praw autorskich.
    pozdr

  • 7. Data: 2002-08-28 22:03:01
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Nie "chyba", a na pewno. Twój wizerunek stanowi Twoje dobro osobiste.
    Fotograf MUSI zdjąć fotografię z "wystawki" na Twoje żądanie. Jeśli tego
    nie uczyni możesz wystapić do Sądu by nakazał mu zaniechanie naruszenia
    Twych dóbr osobistych. Możesz też wnosic o zadośćuczynienie.
    Podstawa prawna: 23 i 24kc

  • 8. Data: 2002-08-29 08:35:24
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    W takim razie kto czytal ostatniego Newsweeka, tam jest zdjęcie z wizyty
    papieza na ktorym mozna rozpoznac spokojnie kilkadziesiat lub wiecej osob.
    Czy redakcja musi mnie wyciac na moje żądanie? Czy ktos pytal sie tych ludzi
    o zgode na publikacje?

  • 9. Data: 2002-08-29 08:55:24
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

> [...]
    > papieza na ktorym mozna rozpoznac spokojnie kilkadziesiat lub wiecej osob.
    > Czy redakcja musi mnie wyciac na moje żądanie? Czy ktos pytal sie tych

    Witam,
    Wg ustawy o prawie autorskim zgoda nie jest wymagana w przypadku "osoby
    stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz,
    publiczna impreza".

    AJT
    *** programy dla firm: http://ajt.com.pl ***

  • 10. Data: 2002-08-29 10:21:53
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > Wg ustawy o prawie autorskim zgoda nie jest wymagana w przypadku "osoby
    > stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz,

    Można założyć że jak jest 3 osobowy tłum to już nie trzeba zgody ;-)
    pozdr