  • 41. Data: 2008-08-27 14:37:21
    Temat: Re: Zdjecia Dworca i reakcja Policji we Wro
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    news:g93mln$74t$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Odpowiem Ci przez reductio ad absurdum:
    > organ moze tylko tyle, ile ma jawnie i explicite
    > w ustawie zapisane; nic ponadto; jezeli jestes
    > w stanie podac prawna podstawe do bezpodstawnego
    > legitymowania to przyznam, ze sie mylilem :)

    Ustawa o Policji

    art 14.1 . W granicach swych zadań Policja w celu rozpoznawania,
    zapobiegania i wykrywania przestępstw i wykroczeń wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe.......

    art 15. 1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają
    prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,
    Nie wystarczy?

  • 42. Data: 2008-08-27 15:52:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Paweł Ubysz napisał(a) :
> [...]
    > zapobiegania i wykrywania przestępstw i wykroczeń wykonuje czynności:
    > operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i

    Jakie to niby podejrzenie popełnienia przestępstwa czy
    wykroczenia można przypisać fotografowi? W opisywanej sytuacji.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 43. Data: 2008-08-27 15:57:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Jakie to niby podejrzenie popełnienia przestępstwa czy
    > wykroczenia można przypisać fotografowi? W opisywanej sytuacji.

    Miał piracki soft w aparacie? ;P

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 44. Data: 2008-08-27 16:29:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Ubysz pisze:

> [...]
    > mają prawo:
    > 1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,

    Nie, bo jakie wykrywanie lub zapobieganie przestępstwom lub wykroczeniom
    miało w tym przypadku miejsce?

  • 45. Data: 2008-08-27 18:45:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Paweł Ubysz <p...@w...pl> napisal:
> [...]
    > prawo:
    > 1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,

    Nie, poniewaz policjanci wykonujacy czynnosci opisane w art.15.1.1 nie
    mieli umocowania z art.14.1. ergo wykonywali te czynnosci nielegalnie.
    Mowiac krotko: samowolka policyjna w stylu zastraszania lub niedouczony patrol.

    Nasze dywagacje sa zreszta czystym gdybaniem, bo (a) nie znamy dokladnie
    sytuacji, a tylko tendencyjny opis prasowy i (b) nie znamy tresci policyjnego
    wniosku.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 46. Data: 2008-08-27 19:02:17
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    wiadomości news:d0cgo5-bv6.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie, bo jakie wykrywanie lub zapobieganie przestępstwom lub wykroczeniom
    > miało w tym przypadku miejsce?

    Zawsze można stwierdzić że jeden z robiących zdjęcia jest podobny do
    poszukiwanego przestępcy. Przeciez każdy może sie pomylić ...

  • 47. Data: 2008-08-27 19:41:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Ubysz pisze:

    > Zawsze można stwierdzić że jeden z robiących zdjęcia jest podobny do
    > poszukiwanego przestępcy. Przeciez każdy może sie pomylić ...

    Uhm. A którego? Proszę wskazać ;->

  • 48. Data: 2008-08-28 08:23:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 21:02:17 +0200, Paweł Ubysz napisał(a):

    > Zawsze można stwierdzić że jeden z robiących zdjęcia jest podobny do
    > poszukiwanego przestępcy. Przeciez każdy może sie pomylić ...

    Zawsze można, ale w rzeczonej sprawie przyczyną interwencji było mianie
    aparatu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 49. Data: 2008-08-28 11:48:35
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 28 Sie, 10:23, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Zawsze można, ale w rzeczonej sprawie przyczyną interwencji było mianie
    > aparatu.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artishttp://olgierd.bblog.pl

    No kurde. Proste jak budowa policyjnej palki. Wytrenowany i wyszkolony
    policjant zauwazyl ze pani robi zdjecia nie dworca jak budynku czy tez
    tworu architektonicznego ale jego punktow podporowych oraz drog
    ewakuacyjnych ktore pozwolily mu sadzic ze planuje ona jakas akcje na
    tymze dworcu. Co wiecej policjanci znali ta pania i ze ostatnio robila
    dziwnym zbiegiem okolicznosci plonacego pustostanu.

  • 50. Data: 2008-08-28 15:06:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Aug 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Cóż, noszenie dowodu nie jest wymagane... ATSD ja bym zwrócił uwagę na ten
    > drugi artykuł w odnośnikach - jak domagali się skasowania zdjęć i jak
    > stażysta odmówił - zatrzymali.

    Tak po prawdzie, to przy wszystkich achach, ochach i wynoszeniu na
    pediestiały "własności intelektualnej", może by zacząć zwracać uwagę
    na to, iż podobne pomysły ("pan skasuje zdjęcia") są dość zbliżone
    do pomysłów, aby ktoś kto idzie z butelką coli tęże butelkę wylał
    tudzież zdjął ubraną koszulkę (niech będzie "2-złotową" z wyprzedaży)
    i podarł.
    Tak wot, bo komuś tak się podoba.

    "Zechce pan wylać tę oranżadę, o tam, do ścieku".
    W ustach funkcjonariusza publicznego, występującego w mundurze.
    Ech...

    pzdr, Gotfryd