  • 31. Data: 2008-08-27 12:16:41
    Temat: Re: Zdjecia Dworca i reakcja Policji we Wro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Tyle, że w opisywanym przypadku teoria przekuła się w praktykę, bo jeśli
    > wylegitymowanie miało związek z 'wykroczeniem fotografowania' to raczej
    > sprawczyni nie mogła przypominać jakiegoś przestępcy.

    A teraz udowodnij to przed sądem :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-08-27 12:18:10
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Aug 27, 12:43 pm, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Art. 33 prawa autorskiego:
    > Wolno rozpowszechniać:
    >     1) utwory wystawione na stałe na ogólnie dostępnych drogach,
    > ulicach, placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego samego użytku;

    Po pierwsze, to nie jest wyłączenie spod prawa autorskiego, tylko
    uchylenie wymogu uzyskania zgody w celu rozpowszechniania.

    Po drugie, zdjęcie budynku i ten budynek to dwa różne utwory, z
    których pierwszy jest utworem zależnym.

  • 33. Data: 2008-08-27 12:24:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 14:16:41 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > A teraz udowodnij to przed sądem

    Bo ja wiem, ciekawe co policjant napisał w swoim notatniczku? 'Za
    niemanie pozwolenia na fotografowanie'? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2008-08-27 12:26:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 05:18:10 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

    > Po drugie, zdjęcie budynku i ten budynek to dwa różne utwory, z których
    > pierwszy jest utworem zależnym.

    Szczerze mówiąc też kiedyś miałem takie zdanie i chyba się już z niego
    wycofałem.
    A nawet jeśli: nie oznaczałoby to, że nie wolno tegoż budynku
    fotografować.

  • 35. Data: 2008-08-27 12:36:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Tyle, że w opisywanym przypadku teoria przekuła się w praktykę, bo jeśli
    > wylegitymowanie miało związek z 'wykroczeniem fotografowania' to raczej
    > sprawczyni nie mogła przypominać jakiegoś przestępcy.

    Jak dla mnie to przypomina ona szpiega talibów, ma taki posępny wzrok.
    Pewnie policjanci podejrzewali że zamachy na pkp szykowała ;)

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 36. Data: 2008-08-27 12:40:08
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Aug 27, 2:26 pm, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Szczerze mówiąc też kiedyś miałem takie zdanie i chyba się już z niego
    > wycofałem.

    Nie rozumiem. Teraz uważasz, że zdjęcie i budynek to ten sam utwór,
    utrwalony w dwóch różnych postaciach?

    > A nawet jeśli: nie oznaczałoby to, że nie wolno tegoż budynku
    > fotografować.

    Zgadzam się. Problem pojawia się przy rozpowszechnianiu.

  • 37. Data: 2008-08-27 12:43:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paweł Marcisz napisał(a):

    > Zgadzam się. Problem pojawia się przy rozpowszechnianiu.

    Raczej wszystko rozbija sie o definicje *rozpowszechniania*.

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 38. Data: 2008-08-27 13:03:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 05:40:08 -0700, Paweł Marcisz napisał(a):

    > Nie rozumiem. Teraz uważasz, że zdjęcie i budynek to ten sam utwór,
    > utrwalony w dwóch różnych postaciach?

    Nie, raczej jestem zdania, że fotografia budynku nie jest utworem
    zależnym.

  • 39. Data: 2008-08-27 13:21:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > Po pierwsze, to nie jest wyłączenie spod prawa autorskiego, tylko
    > uchylenie wymogu uzyskania zgody w celu rozpowszechniania.

    No właśnie.

    > Po drugie, zdjęcie budynku i ten budynek to dwa różne utwory, z
    > których pierwszy jest utworem zależnym.

    Utwór w postaci wyglądu budynku można rozpowszechniać (zgodnie z tym
    przepisem) w dowolnej formie różnej od oryginalnego użytku.

    Samo zdjęcie owszem - jest już nowym utworem, ale jego pełnym
    dysponentem jest już jego autor.

  • 40. Data: 2008-08-27 14:00:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Paweł Ubysz <p...@w...pl> napisal:
    > Jestes pewien tego co piszesz?

    Odpowiem Ci przez reductio ad absurdum:
    organ moze tylko tyle, ile ma jawnie i explicite
    w ustawie zapisane; nic ponadto; jezeli jestes
    w stanie podac prawna podstawe do bezpodstawnego
    legitymowania to przyznam, ze sie mylilem :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek