  • 21. Data: 2008-08-27 09:24:45
    Temat: Re: Zdjecia Dworca i reakcja Policji we Wro
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 11:14:12 +0200, Andrzej J. Makarczuk napisał(a):

    > A może sprawdzicie jak się naprawdę zachowują policaje? Jakaś mała
    > prowokacyjka?
    > Albo flaszmobik?

    Ja na dworzec w ogóle nie wchodzę, chyba że naprawdę muszę. Syf
    nieziemski.
    Nb. kiedyś szefem komisariatu był tam komisarz Ryba ;-) jak popularny był
    'Kiler' to śmiali się wszyscy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2008-08-27 09:36:03
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On Aug 27, 1:47 am, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Akurat architektura jest wyraźnie wyłączona spod prawa autorskiego = o
    > ile nie jest to kopiowanie w tej samej formie (czyli postawienie takiego
    > samego budynku).

    W którym miejscu prawo autorskie stanowi coś takiego?

  • 23. Data: 2008-08-27 10:36:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Nie jest. Natomiast zatrzymanie w celu ustalenia tożsamości o ile nie
    > wymagane to jest możliwe.

    Ale rzadko kiedy praktykowane, jeśli dana osoba jest w stanie podać
    swoje dane z pamięci.

    > Prosili :)
    > Skoro nie chciał, to chcieli ustalić tożsamość. jak wyżej

    Nie skasowanie zdjęć powoduje konieczność ustalenia tożsamości? Niby
    dlaczego?

    Policjanci nie mogą ot tak sobie bez żadnego konkretnego powodu
    sprawdzać tożsamości - a robienie zdjęć jest równie dobrym
    "uzasadnieniem" jak np. to, że dana kobieta jest seksowna i pan
    funkcjonariusz chce poznać jej adres.

  • 25. Data: 2008-08-27 10:43:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > W którym miejscu prawo autorskie stanowi coś takiego?

    Art. 33 prawa autorskiego:

    Wolno rozpowszechniać:
    1) utwory wystawione na stałe na ogólnie dostępnych drogach,
    ulicach, placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego samego użytku;

  • 24. Data: 2008-08-27 10:43:47
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Sie, 11:14, Andrzej J. Makarczuk <Mc@R.> wrote:
    > A może sprawdzicie jak się naprawdę zachowują policaje?
    > Jakaś mała prowokacyjka?
    > Albo flaszmobik?
    >
    >                          pozdrawiam
    >                               makar
    >
    > --
    > makaraj at tlen pl gov (the best .gov is no .gov)

    Bardzo fajne chlopaki. Siedze sobie na trawce w parku. ja siedze i
    pale papierosy kumpel je bulke. obok kilka osob pije piwo kupione w
    niedalekim barze. Podchodzi 4 policjantow i prosi o dowod osobiste. Ja
    daje kumepl rznie glupa i mowi ze nie ma. Policjant lekko sie
    wystraszyl ale kumepl go uspokoil ze jak cos to ma prawo jazdy.
    Policjant wlacza dzynks i mowi "zglaszam podjecie czynnosci
    legitymowania" na co glos z dyzurki "ku**a, mowilem zeby mi takich
    debilnych reczy nie mowic, zostawcie kanal czysty" wywoluje wiec
    informacje "podaje dane do sprawdzenia" na co informacja "ja teraz
    zajety jestem wiec albo ich poprosicie zeby poczekali pol godziny albo
    spiszcie dane i potem bedziemy ich szukac".
    az glupio nam sie bylo z nich smiac.

  • 26. Data: 2008-08-27 10:47:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <n...@t...adresu>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał
    >Bardzo fajne chlopaki. Siedze sobie na trawce w parku. ja siedze i
    >pale papierosy kumpel je bulke. obok kilka osob pije piwo kupione w
    >niedalekim barze. Podchodzi 4 policjantow i prosi o dowod osobiste.

    Sądząc z tych opowieści, to calkiem możliwe, iż byli to chłopcy z
    kandydackiej z Oddziału Prewencji (czyli tzw. odróbka wojska). Oni są
    jeszecze młodzi i wiekiem i stażem, więc mogą robić dziwne rzeczy w dziwny
    sposób.

  • 27. Data: 2008-08-27 10:48:09
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 03:43:47 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

> [...]
    > informacja "ja teraz zajety jestem wiec albo ich poprosicie zeby
    > poczekali pol godziny albo spiszcie dane i potem bedziemy ich szukac".

    LOL^2

  • 28. Data: 2008-08-27 11:10:50
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 10:14:15 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Akurat Policja w art.15 Ustawy o Policji ma dość szerokie uprawnienie do
    > legitymowania, praktycznie bezwarunkowe.

    Nie! Art. 15 ust. 1 wyraźnie odsyła do art. 14, a tam stoi jak byk, iż
    "W granicach swych zadań Policja w celu rozpoznawania, zapobiegania i
    wykrywania przestępstw i wykroczeń wykonuje czynności: operacyjno-
    rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i administracyjno-porządkowe."

    Czyli nudzący się patrol, który dla zabicia czasu zaczyna ludzi
    legitymować nie działa na warunkach art. 15 ust. 1!

  • 29. Data: 2008-08-27 11:30:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    >
    > Czyli nudzący się patrol, który dla zabicia czasu zaczyna ludzi
    > legitymować nie działa na warunkach art. 15 ust. 1!

    To w teorii. A w praktyce policjant może powiedzieć, że legitymowany
    wyglądem przypominał mu poszukiwanego przestępcę i po ptakach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 30. Data: 2008-08-27 12:14:37
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Aug 2008 13:30:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > To w teorii. A w praktyce policjant może powiedzieć, że legitymowany
    > wyglądem przypominał mu poszukiwanego przestępcę i po ptakach.

    Tyle, że w opisywanym przypadku teoria przekuła się w praktykę, bo jeśli
    wylegitymowanie miało związek z 'wykroczeniem fotografowania' to raczej
    sprawczyni nie mogła przypominać jakiegoś przestępcy.