  • 1. Data: 2008-08-26 19:11:25
    Temat: Zdjecia Dworca i reakcja Policji we Wro
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    "Wrocławska plastyczka Agnieszka Prusak-Cybulska chciała zrobić kilka
    zdjęć na Dworcu Głównym we Wrocławiu. Zatrzymała ją policja. Godzinę
    spędziła na komisariacie, chociaż ustawowy zakaz fotografowania dworca
    już dawno zniesiono..."

    całość: http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,5630469.html

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

  • 2. Data: 2008-08-26 19:27:26
    Temat: Re: Zdjecia Dworca i reakcja Policji we Wro
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 26 Aug 2008 21:11:25 +0200, januszek napisał(a):

> [...]
    > zdjęć na Dworcu Głównym we Wrocławiu. Zatrzymała ją policja. Godzinę
    > spędziła na komisariacie, chociaż ustawowy zakaz fotografowania dworca

    Bicie piany.
    Zaloze sie, ze unosili sie "honorem" i nie chcieli podac swoich danych do
    legitymowania. Policja miala prawo ich żądać. Oni nie chcieli podać, więc
    trafili na komisariat.

    Normalna procedura.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2008-08-26 19:31:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

> [...]
    > legitymowania. Policja miala prawo ich żądać. Oni nie chcieli podać, więc

    Pewnie tak było. Artykuł zawiera informacje, że przeciwko tym osobom
    zostanie skierowany wniosek do sądu. Przecież nie za fotografowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-08-26 19:56:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Pewnie tak było. Artykuł zawiera informacje, że przeciwko tym osobom
    > zostanie skierowany wniosek do sądu. Przecież nie za fotografowanie.

    Przecież jest tam wyraźnie napisane, że chcieli dowód osobisty.
    Zatrzymani nie mieli dowodu :-P

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 5. Data: 2008-08-26 19:56:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    scream wrote:

> [...]
    > legitymowania. Policja miala prawo ich żądać. Oni nie chcieli podać, więc

    Dokładnie tak samo uważam. Grali wielce obrażonych i postanowili się
    postawić.

  • 6. Data: 2008-08-26 20:23:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2008 21:56:17 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Przecież jest tam wyraźnie napisane, że chcieli dowód osobisty.
    > Zatrzymani nie mieli dowodu :-P

    Skrót myślowy. Znając poziom dziennikarstwa GW jestem prawie pewien, że
    cała sytuacja wyglądała inaczej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2008-08-26 20:46:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Dokładnie tak samo uważam. Grali wielce obrażonych i postanowili się
    > postawić.

    Cóż, noszenie dowodu nie jest wymagane... ATSD ja bym zwrócił uwagę na
    ten drugi artykuł w odnośnikach - jak domagali się skasowania zdjęć i
    jak stażysta odmówił - zatrzymali.

  • 8. Data: 2008-08-26 22:19:37
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    januszek pisze:
> [...]
    > zdjęć na Dworcu Głównym we Wrocławiu. Zatrzymała ją policja. Godzinę
    > spędziła na komisariacie, chociaż ustawowy zakaz fotografowania dworca

    "Mało tego, od 2006 roku można nawet robić zdjęcia wojskowym koszarom.
    Są jednak przepisy, z których wynika, że na zdjęcia robione w celach
    komercyjnych trzeba mieć zgodę właściciela lub zarządcy budynku."

    Ktoś mógłby podać jakie to przepisy?

    Dziękuję, pozdrawiam
    piotr.

  • 9. Data: 2008-08-26 22:40:36
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Przecież jest tam wyraźnie napisane, że chcieli dowód osobisty.
    > Zatrzymani nie mieli dowodu :-P

    nie ma obowiazku noszenia dowodu os przy sobie - to nie prl (cyt. z
    gliniarza co mi spisywal rzeczy jakie mi rabneli razem z portfelem:) )

    pozdrawiam
    SlawcioD

    ps. ale skoro to byl "reporter GW" to mozna z cala pewnoscia zalozyc ze
    duza czes art nie ma nic wspolnego z prawda - ten typ tak ma;)

  • 10. Data: 2008-08-26 22:50:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> wrote
    > nie ma obowiazku noszenia dowodu os przy sobie - to nie prl (cyt. z
    > gliniarza co mi spisywal rzeczy jakie mi rabneli razem z portfelem:) )

    Ale jest obowiązek okazywnia dokumetnów (jeśli się je ma przysobie) lub
    podawania danych personalnych na wezwanie uprawnionych organów. Odmowa jest
    wykroczeniem.