  • 21. Data: 2020-12-07 16:33:35
    Temat: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Odpowiadać bedzie ten, co opublikuje.

    Przy 20-30 uczniach w szkole ciężko może być udowodnić kto opublikował.

    > Czemu miałaby szkoła?

    Bo to szkoła/nauczyciel wymaga połączenia video.
    Jak w szkole moich dzieciaków montowali monitoring, to przynajmniej
    byłem powiadomiony o różnych rodach-srodach oraz o tym, że
    administratorem danych jest szkoła.
    Kto jest administratorem danych w wypadku zdalnego nauczania?

  • 22. Data: 2020-12-07 16:34:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie kłócą się. Ewentualnie mogłyby się gdzieniegdzie Kłócić gdyby
    > transmisja lub nagrania dostępne były publicznie.

    Od ilu osób liczy się publicznie? Klasa może mieć 20-30 osób.

  • 23. Data: 2020-12-07 16:49:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.12.2020 o 16:25, J.F. pisze:

    > W sensie trzech osob w domu czy trzech sasiadow na trzech roznych liniach ?

    W jednym domu.

    > A kiedyś byl stream mozliwy na 128kb/s (ISDN).
    > Kiepski bo kiepski, ale moze lepszego nie trzeba :-)

    Ale u mnie jest historyczna szafa. Z światłowodem idą od kilku lat.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2020-12-07 17:36:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Przy 20-30 uczniach w szkole ciężko może być udowodnić kto
    >opublikował.

    A inni uczniowie maja dostep do kamerek innych uczniow, czy tylko
    nauczyciel ?
    (Plus nieokreslona ilosc fachowcow/administratorow/hackerow).

> [...]
    >administratorem danych jest szkoła.
    >Kto jest administratorem danych w wypadku zdalnego nauczania?

    Szkola sie nie poczuwa, bo nie gromadzi zadnych danych z tych sesji
    :-)

    No chyba, ze sie nauczycielowi reka omsknie i wlaczy nagrywanie :-)

    P.S. Jak wyglada WF w zdalnym nauczaniu ? :-)
    Kaza cwiczyc przysiady i sprawdzaja przez kamerki, czy wf-sci to maja
    fajne zycie ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2020-12-07 17:39:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >W jednym domu.

    >Ale u mnie jest historyczna szafa. Z światłowodem idą od kilku lat.

    Historyczna neostrada miala chyba ~1Mbit/s wyjsciowego ruchu,
    i to powinno wystarczyc.
    Moze powinienes poszukac w ustawieniach, i ustawic tam predkosc lacza
    256kb/s - to wtedy na trojke starczy ...

    Czy u Ciebie kamer nie wymagaja i zatyka sie na przychodzacym ruchu
    ... albo wychodzacej fonii ...

    J.

  • 26. Data: 2020-12-07 18:14:34
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F. w

    > Historyczna neostrada miala chyba ~1Mbit/s wyjsciowego ruchu

    No i? To jest parametr max, a nie średni. 1/8 up akurat wystarcza, żeby
    pokryć down i troche zapasu zostało (ale nie na streaming)

    > i to powinno wystarczyc.

    Dajesz wyliczenia, albo spierdalaj!

    > Moze powinienes poszukac w ustawieniach, i ustawic tam predkosc lacza
    > 256kb/s - to wtedy na trojke starczy ...

    Ty ani dzieci nie masz, ani nie używasz teamsów!?!?!?

    > Czy u Ciebie kamer nie wymagaja i zatyka sie na przychodzacym ruchu
    > ... albo wychodzacej fonii ...

    Wyłączam wideło, bo mi pasmo żre, a mam limit i krzywousty mi nie chce
    sponsorować mojego łącza...

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2020-12-07 19:06:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.12.2020 o 17:36, J.F. pisze:

    > A inni uczniowie maja dostep do kamerek innych uczniow, czy tylko
    > nauczyciel ?
    > (Plus nieokreslona ilosc fachowcow/administratorow/hackerow).

    Nie zagłębiałem się w szczegóły, bo moje dzieciaki same to ogarniają,
    ale jak kilka razy widziałem ich lekcje to mają podgląd zbiorczy dla
    wszystkich uczestników zajęć, mogą też sobie puścić na full screen
    wybraną osobę. Z tym że u nas nie ma wymogu kamer i ci co kamer nie
    mają/używają wyświetlają się jakimś avatarem zamiast podglądu online.

    > Szkola sie nie poczuwa, bo nie gromadzi zadnych danych z tych sesji :-)

    A tego to ja nie wiem czy nauczyciel dla celów prywatnych lub służbowych
    nie nagrywa.

    > No chyba, ze sie nauczycielowi reka omsknie i wlaczy nagrywanie :-)

    Nauczyciel, to jeszcze pół biedy, z reguły to dorosły człowiek, więc
    nagrywać i puszczać w eter nie ma powodu, no ale dzieciaki mogą przed
    kamerą różne numery odwalić, które potem koledzy udostępnią, a nie
    koniecznie jest się czym chwalić.

    > P.S. Jak wyglada WF w zdalnym nauczaniu ? :-)
    > Kaza cwiczyc przysiady i sprawdzaja przez kamerki, czy wf-sci to maja
    > fajne zycie ? :-)

    A to różnie. U młodszego syna robią jakąś teorie z przepisów i wyszukują
    różnych informacji sportowych. Zaś nauczyciel co zajęcia przypomina,
    żeby wyszli na spacer, na rower, gdziekolwiek - po lekcjach.
    U starszego nauczyciel na swojej kamerce pokazuje różne ćwiczenia i ci
    co mają kamerki ćwiczą z nim, ci co nie mają kamer stękają do mikrofonów
    jak to się przy tych ćwiczeniach męczą. Podejrzewam, że większość w tym
    czasie, podobnie jak mój syn gra, bo kamery włączone ma może 20% uczniów.

  • 28. Data: 2020-12-07 19:16:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TomN" napisał w wiadomości grup
    J.F. w

    >No i? To jest parametr max, a nie średni.

    To jest akurat parametr max - wiecej nie wyjdzie.

    >1/8 up akurat wystarcza, żeby
    >pokryć down i troche zapasu zostało (ale nie na streaming)

    No i tu kwestia jakosci - ISDN video przesylal na 128kb/s.

    >Ty ani dzieci nie masz, ani nie używasz teamsów!?!?!?

    Nie uzywam.
    Ale z paru programow pamietam ustawianie predkosci lacza - program
    sobie dobieral parametry swojej pracy ... na ale jak zadeklarujesz
    zgodnie z prawda, ze masz 1Mb/s, program sie nastawi na 0.5Mb/s, to
    zrozumiale, ze trzech naraz nie wysle :)

    >Wyłączam wideło, bo mi pasmo żre, a mam limit i krzywousty mi nie
    >chce
    >sponsorować mojego łącza...

    Ale Robert nie pisal, ze u niego tez wymagaja kamerek, wiec moze
    problem ma gdzie indziej.

    J.

  • 29. Data: 2020-12-07 20:05:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A nie?

    Wyjaśniłem jakim trzeba być DEBILEM żeby babrać się w RODOSRODO i
    naginać go do takiej "sprawy" ;-)

    Wszak wielu tu udowadniało że RODOSRODO jest DOBRE tylko polaczki nie
    pojmują jego geniuszu i nie potrafią stosować i asekuracyjnie rozszerzają

    Jak tylko cytuję MĘDRCÓW ;-)

  • 30. Data: 2020-12-07 20:07:23
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 16:33, nadir pisze:
    > Przy 20-30 uczniach w szkole ciężko może być udowodnić kto opublikował.

    Z jakiej Syberii Wróciłeś?

    Ściga się za pobieranie z torenta to i to da się wysledzić.