  • 11. Data: 2020-12-07 00:27:46
    Temat: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2020 o 20:23, nadir pisze:

    > Możliwości techniczne to jedno, ale niektórzy nie chcą być
    > oglądani/nagrywani. Jak widzę jak prowadzone są zajęcia u moich dzieci
    > to nie widzę problemu żeby to nagrywać. A jak ktoś to opublikuje to
    > szkoła/nauczyciel i tak się na to wypnie.

    Odpowiadać bedzie ten, co opublikuje. Czemu miałaby szkoła?

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2020-12-07 01:28:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-12-06, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Dziś się dowiedziałem, że mój siostrzeniec, który chodzi do szkoły
    > średniej ma obowiązek używać kamery podczas zajęć. Podobno w jego szkole
    > zmodyfikowano regulamin/statut, który przyklepała dyrekcja oraz rada
    > pedagogiczna, że uczniowie muszą używać kamer jeżeli nauczyciel będzie
    > sobie tego życzył na swoich zajęciach. Ci uczniowie, którzy kamer nie
    > posiadają mają możliwość wypożyczenia ze szkoły sprzętu; laptopów lub
    > samych kamerek.
    > Takie regulaminy są zgodne z prawem? Nie kłócą się chociażby z ochroną
    > wizerunku lub RODO?

    Nie kłócą się. Ewentualnie mogłyby się gdzieniegdzie Kłócić gdyby
    transmisja lub nagrania dostępne były publicznie.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2020-12-07 07:04:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie kłócą się. Ewentualnie mogłyby się gdzieniegdzie Kłócić gdyby
    > transmisja lub nagrania dostępne były publicznie.

    Być może się nie kłócą, ale dalej przynajmniej w teorii żeby do czegoś
    zmusić obywatela, to potrzebna jest podstawa prawna. Obowiązek
    strimowania obrazu i dźwięku z własnego domu to jednak daleko idąca
    ingerencja w prywatność. Tym bardziej, że rzeczywiście potem co lepsze
    akcje z timsów lądują na jutubie.

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-12-07 09:47:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-12-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > strimowania obrazu i dźwięku z własnego domu to jednak daleko idąca
    > ingerencja w prywatność. Tym bardziej, że rzeczywiście potem co lepsze

    To rozważ nieco inny aspekt: jak zadzwonię do Ciebie (telefonem) i
    odbierzesz w domu to muszę mieć jakąś zgodę aby Ciebie słuchać?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2020-12-07 10:09:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > To rozważ nieco inny aspekt: jak zadzwonię do Ciebie (telefonem) i
    > odbierzesz w domu to muszę mieć jakąś zgodę aby Ciebie słuchać?

    A czy będzie miał *obowiązek* odebrania twojego telefonu?

    "Chcącemu nie dzieje się krzywda" => *obowiązek* szkolny byłby potrzebny
    jakby wszyscy chcieli?

    --
    A. Filip

  • 16. Data: 2020-12-07 10:41:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-12-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A czy będzie miał *obowiązek* odebrania twojego telefonu?

    Nie, ale wtedy nie może mieć pretensji, że nie usłyszy co mu miałem do
    powiedzenia.

    > "Chcącemu nie dzieje się krzywda" => *obowiązek* szkolny byłby potrzebny
    > jakby wszyscy chcieli?

    Nie wiem nic o przepisach "szkolnych" ale jestem ciekaw linii obrony po
    zakwestionowaniu przez nauczyciela obecności ucznia na takch zajęciach.
    Do szkoły też w końcu policja nie doprowadza. Można nie iść.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2020-12-07 11:39:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-07 10:41, Marcin Debowski wrote:

    > Do szkoły też w końcu policja nie doprowadza. Można nie iść.

    tylko że to jest regulowane ustawą i zaczyna się od grzywny a w
    skrajnych przypadkach zapewne ograniczeniem władzy rodzicielskiej

  • 18. Data: 2020-12-07 11:44:21
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-07 09:47, Marcin Debowski wrote:
    > To rozważ nieco inny aspekt: jak zadzwonię do Ciebie (telefonem) i
    > odbierzesz w domu to muszę mieć jakąś zgodę aby Ciebie słuchać?

    Ta zgoda jest wyrażana poprzez samo odebranie przeze mnie połączenia.

    Natomiast jeżeli ja *każę* ci zadzwonić do mnie a brak połączenia audio
    wizualnego uznam za nie wykonywanie obowiązku ustawowego to już mamy
    trochę inną sytuację, prawda? Zwłaszcza kiedy jest to jednostronna
    interpretacja rozszerzająca danego organu.

  • 19. Data: 2020-12-07 13:47:38
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    m4rkiz w <news:rql126$3hu$1$m4rkiz@news.chmurka.net>:

    > brak połączenia audio wizualnego

    Patentuj szybko tego potworka, czy to techniczne, czy językowo...

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2020-12-07 16:25:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 06.12.2020 o 18:11, nadir pisze:

> [...]
    >wytrzymują. U mnie, jak na NEOSTRADZIE trzy osoby jadą na tych
    >programach do zdalnego nauczania, to łącze staje się po prostu

    W sensie trzech osob w domu czy trzech sasiadow na trzech roznych
    liniach ?

    >Tu pożyczenie komputera czy kamery nic nei pomoże. Pomijam
    >już możliwość zablokowania strimów na routerze :-)

    A kiedys byl stream mozliwy na 128kb/s (ISDN).
    Kiepski bo kiepski, ale moze lepszego nie trzeba :-)

    J.