  • 1. Data: 2008-03-13 08:10:03
    Temat: Zbycie pojazdu a tymczasowy dowód rejestracyjny
    Od: joker77 <t...@p...com>

    Witam

    Mam taki problem, sprzedałem przez allegro pojazd, ale między
    wystawieniem na aukcji, a odbiorem pojazdu skradziono tablice
    rejestracyjne obie, wyrobiłem nowe tablice i otrzymałem tymczasowy
    dowód rejestracyjny -
    czy mogę sprzedać taki pojazd (z dowodem tymczasowym) ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-03-13 08:14:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

  • 3. Data: 2008-03-13 14:23:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    joker77 wrote:
> [...]
    > dowód rejestracyjny -
    > czy mogę sprzedać taki pojazd (z dowodem tymczasowym) ?

    tak

  • 4. Data: 2008-03-13 14:48:21
    Od: joker77 <t...@p...com>

    On 13 Mar, 15:23, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tak

    A jakaś podstawa prawna ?
    Bo w wydziale komunikacji poinformowali mnie, że tylko z stałym
    dowodem i nie zarejestrują
    mi umowy zbycia pojazdu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-03-13 18:43:17
    Od: <s...@a...pl>

    > rejestracyjne obie, wyrobiłem nowe tablice i otrzymałem tymczasowy
    > dowód rejestracyjny -

    Czy jesteś pewnien, że otrzymałeś *tymczasowy dowód rejestracyjny*? A może
    to było *pozwolenie czasowe*? Jak sprzedaż z "pozwoleniem czasowym" mogą
    wyniknąć pewne problemy:
    - dla nabywcy: nie zarejestruje samochodu, bo nie ma dowodu rejestracyjnego
    (a jest potrzebny do rejestracji, art. 72.1.5 KD)
    - dla sprzedawcy: nie odbierze dowodu rejestracyjnego bo ten może odebrać
    właściciel pojazdu

    Niby to proste, ale dla urzędników może kłopotliwe.