  • 21. Data: 2004-12-17 20:40:33
    Temat: Re: Zbieranie drewna w lesie
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Zgłoś się do miejscowego lesniczego.
    Minęły już czasy gdy wozy wywożące gałęziówkę były sprawdzane na obecność
    czegoś grubszego z tej prostej przyczyny że zainteresowanie gałęziówką jest
    minimalne.
    Poproś o asygnatę na to co chcesz zebrać, wypisze ci to z adnotacja
    Pozyskano Kosztem Nabywcy.
    kosztuje to grosze (12 za 1/mp?) a w razie draki masz kryty tyłek.
    I pozdrów go staroleśnym Darz Bór
    pozdr
    smiechu

  • 22. Data: 2004-12-17 21:46:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cpvela$fvv$1@news2.ipartners.pl...

    > Czyli wolno zbierać grzyby, chrust, szyszki i jagódki, czy też nie?
    > Bo się deczko zgubiłem...

    Teoretycznie nie. Na pewno nie w prywatnym. Co do państwowego to nie wiem,
    czy gdzieś nie ma jakiegoś dopustu bożego. Natomiast w praktyce, to już
    zupełnie co innego. Zresztą podobnie z tym chrustem. Jak zabierzesz kilka
    gałązek, to przecież nikt gonić nie będzie. Ale jak TIR-em, to już ktoś może
    zainterweniować.

  • 23. Data: 2004-12-18 00:30:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Teoretycznie nie. Na pewno nie w prywatnym. Co do państwowego to nie wiem,

    Sęk w tym, że drzewa nie odpowiedzą, czy teren prywatny, czy nie...

    Ale chyba dobrze się domyślam, że gdyby nie było żadnych ogrodzeń ani
    choćby nawet tabliczek, to ewentualne zarzuty z KK i KW by upadły i
    najwyżej właściciel mógłby dochodzić swego na drodze cywilnej - choć
    przy kilku wiązkach chrustu i koszyczku grzybów sąd by chyba zabił go
    śmiechem ;)

    > czy gdzieś nie ma jakiegoś dopustu bożego. Natomiast w praktyce, to już
    > zupełnie co innego. Zresztą podobnie z tym chrustem. Jak zabierzesz kilka

    Ba - w praktyce meldowanie się można olać. Ale teoretycznie przywalić
    grzywnę mogą.

    > gałązek, to przecież nikt gonić nie będzie. Ale jak TIR-em, to już ktoś może
    > zainterweniować.

    Chyba najprędzej to by się skarbówka zainteresowała ;)

  • 24. Data: 2004-12-18 18:14:23
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> popełnił 18 gru 2004
    na pl.soc.prawo utwór news:cpvtnd$nk6$1@news2.ipartners.pl:

    > przy kilku wiązkach chrustu i koszyczku grzybów sąd by chyba zabił go
    > śmiechem ;)
    A przy kilku wiązeczkach pietruszki i koszyczku jabłuszek (z sadu)
    czym sąd zwykł zabijać?
    A chrust jeżeli w lesie leży, widocznie ma leżeć i zgnić
    z pożytkiem dla środowiska.

    --
    pozdro
    poreba

  • 25. Data: 2004-12-18 18:14:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "smiechu" <s...@p...onet.pl> popełnił 17 gru 2004 na pl.soc.prawo
    utwór news:cpvg7o$sok$1@news.onet.pl:

    > pozdr
    > smiechu
    A co Cię tu przywiało?
    pozdrowienia, smocze ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 26. Data: 2004-12-18 18:14:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    "RAV" <r...@o...pl> popełnił 17 gru 2004 na pl.soc.prawo utwór

    > i psa
    Nie musi uważać, starczy żeby siekiery nie wyciągał
    z zamiarem niecnym.

    --
    pozdro
    poreba

  • 27. Data: 2004-12-18 18:14:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> popełnił 16 gru 2004
    na pl.soc.prawo utwór news:cpsng4$21ra$1@news2.ipartners.pl:

    > Czy w związku z tym powinienem 'oddać się w ręce sprawiedliwości' za
    > zbieranie grzybków i jagódek? ;)
    Nie, uprawnia Cię do tego (o ile las do PGL LP) art. 22 ust. 1
    ustawy o lasach

    --
    pozdro
    poreba, ;)

  • 29. Data: 2004-12-18 18:14:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Johnson" <j...@a...pl.nospam> popełnił 16 gru 2004 na
    pl.soc.prawo utwór news:cpsou6$9km$1@news.onet.pl:

    > Tak mi się przypomniało, że nawet we własnym lesie trzeba mieć
    > zezwolenie na wycięcie drzewa. Wydaje chyba starosta. Wynika to z
    > ustawy o lasach.
    Tylko w specyficznych sytuacjach.
    Ogólnie - nie trzeba.

    --
    pozdro
    poreba

  • 28. Data: 2004-12-18 18:14:25
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> popełnił 16 gru 2004 na
    pl.soc.prawo utwór news:cpsqmi$iiq$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > A po czym poznajesz? Sprawdzasz księgi wieczyste?
    Po słupkach oddziałowych?
    Po tym czymś zielonym wyskakującym z krzykiem zza krzaka?

    --
    pozdro
    poreba ;)

  • 30. Data: 2004-12-18 18:41:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie musi uważać, starczy żeby siekiery nie wyciągał
    > z zamiarem niecnym.

    siekiera nie ma tu nic do rzeczy, goscia spokojnie by 2 policjantow
    obezwladnilo.
    (tak stwierdzil szef policji - ten lysy z sejmu)

    P.