  • 21. Data: 2020-11-02 23:56:47
    Temat: Re: Zbiegowisko
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Owszem, odbiegasz.

    laktyki-przeciw-covid-19
    > Mówisz o "Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 października 2020"
    > zapewne. Umknęło ci że ograniczenia dot. zgromadzeń publicznych mogą być
    > nałożone jedynie w drodze ustawy. Kolejny raz wychodzisz na głupka.
    >
    > ps. "dla czego" pisze się łącznie. Teraz powinienem ci powiedzieć że z
    > ludźmi nie znającymi pisowni nie rozmawiam :)

    W rozporządzeniu nie powołali się na podstawę ustawową czy ty
    poważasz prawidłowość delegacji?
    "Konstytucja to nie pakt samobójczy" - sędzia SCOTUS.

    Jeśli ustawa o zapobieganiu epidemii z 2008-12-05 nie daje prawa zakazu
    zgromadzeń (w jakimś trybie) to jest o kant dupy potłuc, a Tusk i PO są
    pierdołami które powinny zostać wykopane z polityki NATYCHMIAST.

    Przy czym żeby była całkowita jasność: dla mnie jest *FUNDAMENTALNA*
    różnica między wagą epidemiologicznego zakazu zgromadzeń w
    kilku/kilkunastu gminach na miesiąc lub dwa a zakazem dla całej Polski
    prawdopodobnie przynajmniej na pół roku [ do końca sezonu grypowego ].

    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/zm
    iana-rozporzadzenia-w-sprawie-ustanowienia-okreslony
    ch-ograniczen-19038283

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2020-11-03 11:23:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 02-11-2020 o 23:56, A. Filip pisze:

> [...]
    > zgromadzeń (w jakimś trybie) to jest o kant dupy potłuc, a Tusk i PO są
    > pierdołami które powinny zostać wykopane z polityki NATYCHMIAST.

    nie powinna dawać takich możliwości. Jeśli ktoś chce wprowadzać większe
    ograniczenia, musi rozważyć opisane w konstytucji stany i z pełną
    odpowiedzialnością zastosować.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 23. Data: 2020-11-03 15:34:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2020 o 15:32, RadoslawF pisze:

    > Więc dlaczego policja ochrania uczestników nielegalnych manifestacji?

    Sądzę, że właśnie po to, by sobie nawzajem nie powydrapywali oczu. Albo,
    żeby się pod samochody w desperacji nie rzucali. Policja ma przede
    wszystkim pomagać. Nawet idiotom, co tego nie chcą.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2020-11-03 15:47:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2020 o 17:26, J.F. pisze:

    > I skad wiedza gdzie ruch blokowac

    Sposobów jest masa. Można obserwować ruch manifestacji. Można po prostu
    się dogadać z organizatorem i się dowiedzieć. Celem demonstrantów nei
    jest zabawa z Policjantami w "kotka i myszkę", tylko zademonstrowanie
    czegoś tam. Wbrew pozorom tam bywają normalni ludzie, którzy zdają sobie
    sprawę z ryzyka.

    > https://gazetawroclawska.pl/marsz-osmiu-gwiazd-ruszy
    l-z-trzech-miejsc-komunikacyjnych-paraliz-wroclawia/
    ar/c1-15270276
    > Jest nazwa, to powinnien chyba byc jakis organizator.

    Pisanie o "spontaniczności" tych spotkań, to ściema. Przecież
    organizatorzy muszą wiedzieć, gdzie iść. Nie uzgadniają tego metodą
    głosowania w marszu. Oczywiście po strukturze uczestników można z
    grubsza przewidzieć, gdzie pomaszerują.

    > UM pewnie by im chetnie zgode wydal ... ale z powodu epidemii nie moze ?

    Co z kolei właśnie powoduje więcej komplikacji, niż wyrażenie zgody. Bo
    jak masz legalne zgromadzenie, to wiadomo, co tam można, a co nie.
    Wiadomo, gdzie pójdą. Wiadomo z kim dyskutować. Zakaz zgromadzeń
    powoduje, że ludzie i tak się gromadzą, tylko już na wstępie robi się
    lekki bajzel.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2020-11-03 16:09:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Sposobów jest masa. Można obserwować ruch manifestacji.

    Ustawiaja sie na drodze wczesniej.
    Nawiasem mowiac, widzialem wlasnie drobne zgromadzenie radiowozow, i
    jakos sie rozeszlo.
    Gdzies pojechali ?

    >Można po prostu się dogadać z organizatorem i się dowiedzieć.

    A tu ponoc organizatora nie ma ...

    >Celem demonstrantów nei jest zabawa z Policjantami w "kotka i myszkę"

    a tu akurat roznie bywa, ale tym razem widac chec wspolpracy ... to
    moze sie jakos organizator znalazl i dogadal.

    > tylko zademonstrowanie czegoś tam. Wbrew pozorom tam bywają normalni
    > ludzie, którzy zdają sobie
    sprawę z ryzyka.

    Czyli nie "spontaniczna demonstracja", tylko dobrze zorganizowana, z
    doswiadczeniem.

    Choc sporo organizacji wielokrotnie demonstrowalo, a tu mogly sie
    polaczyc feministki, KOD, LGBT, i kto wie kto jeszcze ...

> [...]
    >Pisanie o "spontaniczności" tych spotkań, to ściema. Przecież
    >organizatorzy muszą wiedzieć, gdzie iść. Nie uzgadniają tego metodą

    Pierwsze mogly byc bardziej spontaniczne.
    No ale sam pisales ze "obejrzyjmy zachod slonca" to nie zadne
    organizowanie zgromadzenia.

    Tu jednak trasy zaplanowane.

    >Co z kolei właśnie powoduje więcej komplikacji, niż wyrażenie zgody.
    >Bo
    >jak masz legalne zgromadzenie, to wiadomo, co tam można, a co nie.
    >Wiadomo, gdzie pójdą.
    I policja musi pilnowac trasy :-P

    >Wiadomo z kim dyskutować.

    Jakie dyskusje masz na mysli? Jest jakies miejsce na dyskusje w
    procesie wydania zezwolenia ?

    J.

  • 26. Data: 2020-11-03 16:17:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.11.2020 o 16:09, J.F. pisze:

    > A tu ponoc organizatora nie ma ...

    A Ty w to wierzysz?

    > I policja musi pilnowac trasy :-P
    > Jakie dyskusje masz na mysli? Jest jakies miejsce na dyskusje w procesie
    > wydania zezwolenia ?

    Też, ale później wiadomo z kim rozmawiać.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2020-11-03 16:39:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >A Ty w to wierzysz?

    Nie wiem. Ujawnil sie jakis ?

    >Też, ale później wiadomo z kim rozmawiać.

    Ale potem to jest dziki tlum, ktory organizatora nie musi sluchac ;-)

    J.

  • 28. Data: 2020-11-03 16:46:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    >A Ty w to wierzysz?

    P.S.
    https://gazetawroclawska.pl/protesty-we-wroclawiu-co
    -bedzie-sie-dzialo-we-wtorek-3112020-na-wroclawskich
    -ulicach-gdzie-zbieraja-sie-manifestanci/ar/c1-15271
    668

    "We wtorek, 3 listopada, zapowiedziany jest protest "Czarownice na
    ulice!!! Sabat Rowerowy". Jego uczestniczki i uczestnicy spotkają się
    o godz. 18.00 na pl. Wolności. Organizatorzy: Pieróg na Kole i
    Plakaciary przeciw przemocy wobec kobiet [...]

    Wydarzenie ma rozpocząć się o godz. 18. Organizatorzy informują, że
    prawdziwe miejsce, w którym odbędzie się protest zostanie ze względów
    bezpieczeństwa wskazane chwilę przed rozpoczęciem. Na razie na stronie
    wydarzenia na Facebooku wpisany jest wrocławski rynek."

    I badz tu madry, policjancie :-)

    J.

  • 29. Data: 2020-11-03 17:32:39
    Od: Kviat

    > Pisanie o "spontaniczności" tych spotkań, to ściema.

    I dlaczego znowu się kompromitujesz?

    > Przecież
    > organizatorzy muszą wiedzieć, gdzie iść. Nie uzgadniają tego metodą
    > głosowania w marszu.

    Właśnie tak.
    Po pierwsze, nie tyle organizatorzy, co ludzie dysponujący zapleczem
    technicznym (np. nagłaśniającym), którzy w trakcie się przyłączają do
    _spontanicznego_ protestu.
    Po drugie, gdybyś miał choć blade pojęcie jak to wygląda (a możesz mieć,
    bo relacje filmowe, również na żywo, są dostępne publicznie), to byś
    zauważył, że dość często padają pytania przez głośniki w stylu: "to
    gdzie teraz idziemy?", "może pójdziemy tam, albo tam?" itp.

    > Oczywiście po strukturze uczestników można z
    > grubsza przewidzieć, gdzie pomaszerują.

    Oczywiście.
    Tylko skoro twierdzisz, że te demonstracje nie są spontaniczne, tylko
    mają organizatorów, to dlaczego piszesz, że policja "może przewidzieć"?
    Przecież może zapytać organizatora, zamiast zgadywać.
    Znowu sam sobie przeczysz.

    > Co z kolei właśnie powoduje więcej komplikacji, niż wyrażenie zgody. Bo
    > jak masz legalne zgromadzenie, to wiadomo, co tam można, a co nie.

    Nie ma czegoś takiego jak zgoda. Poczytaj sobie wypowiedzi prezydentów
    miast (niedawno Dulkiewicz z Gdańska napisała dość obszernie jak to
    wygląda) - w skrócie, jest zgłoszenie, jak spełnia wymogi formalne to
    urząd przyjmuje do wiadomości i już.
    Po pierwsze, nie można nie wyrazić zgody (bo Konstytucja daje ludziom
    prawo do zgromadzeń). Po drugie, jak zgłoszenie nie spełnia warunków, to
    wtedy jest to zgromadzenie bez zgłoszenia (co nie znaczy, że nielegalne
    - można organizatorów ewentualnie "ścigać" za brak zgłoszenia, ale nie
    demonstrantów za wzięcie udziału).
    I po trzecie, każde spontaniczne zgromadzenie jest legalne (dopóki nie
    łamią prawa) i nie wymaga zgłaszania.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2020-11-03 18:29:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2020 o 16:39, J.F. pisze:

    > Nie wiem. Ujawnil sie jakis ?

    To akurat z grubasza wiadomo. Władza twierdzi, że trak zwany trybunał
    jest prawodłowo obsadzony i niezależny, a ludzie, że spontanicznie
    wybrali się na spacer w obronie owej prawidłowości obsadzenia i
    niezależności tak zwanego trybunału.

    Zawsze bawi mnie oczekiwanie, że obywatele mają szanować prawo
    ustanowione przez władze, które otwarcie z prawem lecą w chuja. Widać
    ktoś się naczytał pierdół, że 99% polakow to katolicy i teraz zdziwko,
    że nie nadstawiają drugiego policzka:P

    --
    Shrek