  • 71. Data: 2023-05-10 08:32:06
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pewnie się da, ale wydaje się to dużo kosztowniejszą technologią niż
    > radio.
    No więc możemy sobie na grupie popisać. Czy ktoś to wdroży? Jak w
    "Młodym Techniku" w latach 70-tych czy 80-tych pisano o ty, że ludzie
    będą mieli takich elektronicznych asystentów, to wydawało i się to
    "Bajkami dla robotów", a teraz w kieszeni mam telefon na Androidzie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 72. Data: 2023-05-10 08:42:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > będą mieli takich elektronicznych asystentów, to wydawało i się to
    > "Bajkami dla robotów", a teraz w kieszeni mam telefon na Androidzie.

    I dalej nie umiecie ogarnąć sprawy imienników ani monitoringu...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 73. Data: 2023-05-10 09:01:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > UV to bym w to w ogóle nie mieszał, no chyba, że postulujesz zakaz jazdy
    > nocą ? A promieniowanie kosmiczne, z tych bardziej energetycznych,
    > przez dowolną taśmę sobie przejdzie.

    No więc coś by trzeba pokombinować, żeby potencjalne zagrożenie
    zwalczyć. Może zrobić tak, że urządzenie ma dwa tryby. Jeden po
    oświetleniu odsyła do tego nadajnika sygnał, że "jestem OK!" bez
    jakiejkolwiek dodatkowej funkcji hamowania. Drugi kod wywołujący
    zatrzymanie. No i zaczniemy na drogach polować na motory, które nie
    odsyłają sygnału "OK!". Z czasem wyeliminuje się tych z zaklejonymi
    urządzeniami nie czyniąc krzywdy "normalnym" motocyklistom, bo nie o to
    chodzi w tej "zabawie" i ci normalni nawet nie będą wiedzieli, ze
    zostali opromieniowani. Coś jak czujniki opar alkoholu montowane na
    bramownicach do preselekcji. Czujniki preselekcyjne, to można w każdym
    radiowozie dać, bo to pewnie nie jest droga technologia. Spiąć z
    radarami opartymi na laserze, by poza prędkością podawał, czy moduł działa.

    Cała sprawa jeszcze musi być tak pomyślana, by sygnału "STOP" nie można
    było sobie wysyłać jakoś dowolnie i byśmy nie wywołali problemu
    "RADIOSTOPu" - znanego co bardziej zaawansowanemu gronu tropicieli
    "zagadek kryminalnych". Jeśli by te moduły mogły mieć kontakt radiowy z
    centralą, to można by kombinować z szyfrowaniem jednokierunkowym.
    Powiedzmy propagowany raz na kilka godzin klucz publiczny i ręczne
    urządzenia uprawnionych mające dostęp do klucza prywatnego podpisującego
    polecenie "STOP". Przyznam, że rzecz wymyśliłem "na kolanie" i pewnie by
    wymagała przegadania, ale wydaje się to technicznie możliwe.

    Drugi pomysł, jaki mi przyszedł do głowy, to jakieś zabezpieczenie, że
    odbiornik opromieniowania laserem ma obok moduł wykrywający światło
    stopu i jeśli wykryje, że naciskasz hamulec, a nie wykrywa światła, to
    wdraża procedurę hamowania. Przy okazji wymuszałoby to wymianę żarówki
    "STOPu", która nie byłaby jakąś szczególnie złą opcją i uciążliwą dla
    motocyklisty. Wymyślenie folii blokującej promieniowanie lasera, ale nie
    blokującej czerwonego światła nie jest proste - choć pewnie zaraz ktoś
    napisze, że się da. Jak zabezpieczyć się przed odpięciem kabelka prądu
    do światła STOP, to chwilowo nie wiem, bo to generuje dodatkowy jakiś
    tam problemmik.

    W mojej ocenie w każdym razie rzecz warta przemyślenia, bo by uratowała
    życie wielu ludziom. Pościgi za motocyklistami za....mi w ruchu
    samochodowym powyżej 150 km/h nie są bezpieczne ani dla policjantów, ani
    dla pozostałych kierowców, ani dla samych motocyklistów. W "zabawie" w
    podnoszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego nie chodzi o to, by się
    wszyscy "uciekający" o przydrożne latarnie pozabijali i w ten sposób
    zostali wyeliminowani z ruchu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 74. Data: 2023-05-10 09:09:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2023 o 08:42, Shrek pisze:
    > I dalej nie umiecie ogarnąć sprawy imienników ani monitoringu...

    I pewnie jeszcze całego szeregu innych rzeczy, o których Ty, to nawet
    nie wiesz, że istnieją, więc nie możesz ocenić, na ile je ogarniamy. Ja
    Ci gwarantuję, że z głowy podam Ci o wiele więcej problemów
    nieogarnianych na co dzień o których nie masz zielonego pojęcia - tylko
    po co? Przecież to tych problemów i tak nie rozwiąże. Tylko co to ma do
    omawianego przez nas tu tematu?

    Po za tym nie wiem, dlaczego tak jakby kierujesz te pretensje o
    imienniki przykładowo do mnie personalnie? Nigdy takiego problemu w
    ogóle nie miałem. Nie czuję się również w obowiązku biegać i rozwiązywać
    ten problem za kogoś innego. Żeby jeszcze problem imiennika w
    jakikolwiek sposób wiązał się z problemem zatrzymywania motocyklistów,
    to bym rozumiał te aluzje. Ale Ty wyskakujesz z takimi zarzutami z
    reguły, gdy samo "główne zagadnienie" przerasta Twoje zdolności
    percepcji i wówczas wyciągasz z czeluści swojej wyobraźni jakiś argument
    w rodzaju "a u was, to biją murzynów!".

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 75. Data: 2023-05-10 09:13:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 May 2023 08:32:06 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > No więc możemy sobie na grupie popisać. Czy ktoś to wdroży?

    Bedzie unijny przepis, to wdroży.

    Anglia sie na czas wycofała z UE - obywatele zwykłych dowodów
    osobistych zniesc nie mogą, to jak mieli by zniesc pobieranie odciskow
    palców.

> [...]
    > będą mieli takich elektronicznych asystentów, to wydawało i się to
    > "Bajkami dla robotów", a teraz w kieszeni mam telefon na Androidzie.

    No, juz wtedy nie było to takie calkiem SF.
    Ale pisano tez o robotach-pomocnikach - tych sie na razie nie
    doczekalismy, ale wielcy pracują.

    Za to doczekalismy sie elektronicznych policjantow, tzn psów.
    Choc sa i elektroniczne psy w roli maskotek.

    J.

  • 76. Data: 2023-05-10 09:24:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > nieogarnianych na co dzień o których nie masz zielonego pojęcia - tylko
    > po co? Przecież to tych problemów i tak nie rozwiąże. Tylko co to ma do

    To samo. Nie umiecie rozwiązać prostych rzeczy, ale domagacie się roket
    sajens.

    > Po za tym nie wiem, dlaczego tak jakby kierujesz te pretensje o
    > imienniki przykładowo do mnie personalnie?

    Bo poniekąd reprezentujesz swoją służbę. Więc najpierw rozwiążcie proste
    zagadnienia a potem zajmiemy się misją na marsa.

    > Nie czuję się również w obowiązku biegać i rozwiązywać
    > ten problem za kogoś innego.

    No to po to robisz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 77. Data: 2023-05-10 09:58:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2023 o 09:13, J.F pisze:

    > Bedzie unijny przepis, to wdroży.

    Jak elektryki :-) Tylko będą musieli jeszcze wdrożyć jakąś dyrektywę o
    budowie basenów co kilkaset metrów, gdzie w razie pożaru będzie można
    zepchnąć te "pochodnie".

    > Anglia sie na czas wycofała z UE - obywatele zwykłych dowodów
    > osobistych zniesc nie mogą, to jak mieli by zniesc pobieranie
    > odciskow palców.

    Dla nas dowody osobiste są czymś normalny. Nie ogarniamy krajów, które
    tego nigdy nie miały, a wbrew pozorom jest ich cała masa.

> [...]
    > wielcy pracują. > Za to doczekalismy sie elektronicznych policjantow,
    > tzn psów. Choc sa i elektroniczne psy w roli maskotek.

    Są też szkielety, które dodają "mocy". A jeszcze 100 lat temu wysłanie
    na kilka kilometrów bez druta wiadomości o rybakach na krze było wyczynem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 78. Data: 2023-05-10 10:01:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2023 o 09:24, Shrek pisze:

    > To samo. Nie umiecie rozwiązać prostych rzeczy, ale domagacie się roket
    > sajens.

    Wy, tzn. kto?

    > Bo poniekąd reprezentujesz swoją służbę. Więc najpierw rozwiążcie proste
    > zagadnienia a potem zajmiemy się misją na marsa.

    Poniekąd nie masz zielonego pojęcia, co ja robię i czym się zajmuję.

    > No to po to robisz?

    Rozwiniesz to pytanie? Bo podejrzewam jakąś literówkę, ale bez
    złośliwości nie przypomina ono żadnego, które w jakikolwiek sposób
    byłoby zbieżne z tematem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 79. Data: 2023-05-10 10:09:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wy, tzn. kto?

    Ty jako policjant/kulson.

    > Poniekąd nie masz zielonego pojęcia, co ja robię i czym się zajmuję.

    Jakieś tam jednak mamy.

    > Rozwiniesz to pytanie? Bo podejrzewam jakąś literówkę, ale bez
    > złośliwości nie przypomina ono żadnego, które w jakikolwiek sposób
    > byłoby zbieżne z tematem.

    Po co starasz się rozwiązać problem, który leży poza twoimi
    kompetencjami, możliwościami i... umiejętnościami?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 80. Data: 2023-05-10 11:23:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.05.2023 o 10:09, Shrek pisze:

    > Ty jako policjant/kulson.

    Skąd Ci to przyszło do głowy?

    > Jakieś tam jednak mamy.

    Niue, bo jak już wiele razy podkreślałem pod żadnym pozorem nie piszę o
    czymkolwiek, co byłoby choćby pośrednio związane z tym, czym się
    zajmuję profesjonalnie. Od takich wypowiedzi są odpowiednie uprawnione
    służby.

    > Po co starasz się rozwiązać problem, który leży poza twoimi
    > kompetencjami, możliwościami i... umiejętnościami?

    Ależ ja nawet się nie staram. To Ty najpierw tworzysz problem - kolejny
    raz - że po co się staram, a potem będziesz go uparcie starał się
    "promować" i rozwiązywać.

    --
    (~) Robert Tomasik