  • 51. Data: 2023-05-06 08:22:49
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A motorem jeździć masz obowiązek?

    Nie idzmy tą drogą.

    > To już prędzej powiedz, że nie masz
    > obowiązku mieć telefonu z gps'em,

    Akurat w zasadzie to trochę mam - wynika to z obowiązków służbowych. Z
    tym że ani pracodawca ani panstwo nie ma danych o mojej geolokacji -
    przynajmniej teoretycznie. Oczywiście może zapytać o to googla, ale nie
    jest to tak że na swoich serwerech może zbierać dane o geolokacji
    każdego obywatela. No i możesz GPSa wyłączyć. Oczywiście googlowi nie
    wierzę, ale mimo wszystko to nie opresyjne państwo.

    > A jak masz to i tak wiedzą gdzie się
    > znajduje telefon. No można wyłączać jak nie używasz.

    Nie do końca - dane z GPSu to ma raczej google, z BTSów mają operatorzy
    i państwo ma do nich jednak ograniczony dostęp.

    > No bo co prawda wielu jeżdzi jak idioci, ale z ograniczoną energią
    > kinetyczną i brakiem pancerza zwykle szkodzą sobie dużo bardziej niż
    > innym.

    Dokładnie - więc nie jest to tak duży problem społeczny. Szkodzą głównie
    sobie. Choć ta energia wcale tak mała nie jest i mocno punktowa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2023-05-06 08:28:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No dyskusja była głownie techniczna, że w prosty sposób się nie da, to
    > podsunąłem w miarę proste rozwiązanie.

    No właśnie w prosty i tani się nie da. To ma być kompletny,
    ustandaryzowany, uniwersalny, niezawodny i trudno demontowalny system z
    wyposażeniem policji w "wyzwalacze", statcji diagnostycznych w testery,
    oprogramowanie serwis. To nie są tanie rzeczy ani proste:P No i jeszcze
    musisz zmusić producentów jednośladów na całym świecie żeby to montowali
    bo robert by tak chciał:P

    > Podobno Robert był już widziany
    > w okolicach NS z routerem i lutownicą.

    Więc to koniec:P

    > Wszystko idzie w tym kierunku.

    Więc nie pomagajmy...

    > W Polsce nazywa się ten przypadek Kaczyński.

    Niestety to nie ogranicza się do polski.

    > Populiści manipuląją masami aby dorwać się do
    > żłoba i nawet się z tym za specjalnie nie kryją, bo i po co.

    Odnoszę wrażenie że to jest głębsze niż prosty populizm. Kowidy, zakaz
    spalinek to nie były raczej proste populistyczne i popularne decyzje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2023-05-08 04:08:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie idzmy tą drogą.

    No właśnie Ci mówię, żebyś nie wszedł :)

    > Akurat w zasadzie to trochę mam - wynika to z obowiązków służbowych. Z

    Tez nie masz obowiązku godzić się na taka pracę.

> [...]
    > każdego obywatela. No i możesz GPSa wyłączyć. Oczywiście googlowi nie
    > wierzę, ale mimo wszystko to nie opresyjne państwo.

    GPS co do zasady to nikt nie ma danych, bo nie sądzę aby
    operatorzy odpowiednich satelitów gromadzili dane o indywidualnych
    połączeniach/lokalizacji.

    > Nie do końca - dane z GPSu to ma raczej google, z BTSów mają operatorzy
    > i państwo ma do nich jednak ograniczony dostęp.

    Dane z GPSu ma odbiornik GPSu. Dane z GSM mają oepratorzy. Ale też
    da się bez operatora jak się ktoś bardzo uprze. Nie wiem czy
    policja może się tu upierać czy tez nie. Pewnie bez pozwolenia
    sądu/prokuratury nie bardzo, choć do końca pewien nie jestem.
    Mówie np. o wystawieniu fałszywych BTSów.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2023-05-08 06:24:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie Ci mówię, żebyś nie wszedł :)

    No więc się zgadzamy. Na jęczenie roberta że on by chciał, należy mu
    pokazać środkowy palec i tyle.

    > Tez nie masz obowiązku godzić się na taka pracę.

    Coś jak z lokdałnem - teraz się okazuje, ze to w zasadzie tylko
    zalecenia były. Na niekonstytucyjny sąd kapturowy i jednoosobowe składy
    apelacyjne też w zasadzie można się nie zgodzić - wystarczy napisać
    sprzeciw i sprawa wypada na święte nigdy:P Jak już pisałem - nie idźmy
    tą drogą.

    > GPS co do zasady to nikt nie ma danych, bo nie sądzę aby
    > operatorzy odpowiednich satelitów gromadzili dane o indywidualnych
    > połączeniach/lokalizacji.

    Google gromadzi. Możesz teoeretycznie wyłączyć ale wierzę im mniej
    więcej tak jak kulsonom.

    > Dane z GPSu ma odbiornik GPSu. Dane z GSM mają oepratorzy. Ale też
    > da się bez operatora jak się ktoś bardzo uprze. Nie wiem czy
    > policja może się tu upierać czy tez nie.

    Też nie wiem, ale sądzę że nawet jak mogą to nie są w stanie na przykład
    dostać listy wszystkich telefonów w pobliżu nieprawomyśnej demonstracji
    i gdzie potem się rozeszli. Śmieszne? No 5 lat temu jeszcze może.

    > Mówie np. o wystawieniu fałszywych BTSów.

    To działa tylko na to kto przyszedł - na to gdzie potem poszedł już nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2023-05-09 01:37:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > To działa tylko na to kto przyszedł - na to gdzie potem poszedł już nie.

    Jak go logujesz i wylogowujesz co pewien czas to po jakiś czasach sie
    nie da nawet z pojedyńczego btsa?

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2023-05-09 06:03:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak go logujesz i wylogowujesz co pewien czas to po jakiś czasach sie
    > nie da nawet z pojedyńczego btsa?

    A skąd będziesz wiedział gdzie polazł?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2023-05-09 07:07:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A skąd będziesz wiedział gdzie polazł?

    Po czasach interakcji z bts... dalej-bliżej, w końcu jest na drodze,
    wieć drugi wymiar mogłby wynikac z ograniczeń topografi miejsca.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2023-05-09 08:39:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po czasach interakcji z bts... dalej-bliżej, w końcu jest na drodze,
    > wieć drugi wymiar mogłby wynikac z ograniczeń topografi miejsca.

    Mimo wszystko wymaga więcej zachodu niż wszczepienie gpsa w dupę i
    monitoring online przez kulsonów (z obietnicą że nie będą nadużywać).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2023-05-09 16:58:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak go logujesz i wylogowujesz co pewien czas to po jakiś czasach sie
    > nie da nawet z pojedyńczego btsa?
    Oczywiście pewnie można by zmienić ustawę i kazać GSM coś tam gromadzić,
    ale na chwilę obecną operator a obowiazek przetwarzać antenę z którą
    nawiązałeś połączenie.

    Skoro drążymy temat, to przyszło mi do głowy wykorzystanie lasera.
    Samoloty, czołgi mają czujniki i jak je promieniujesz laserem, to
    alarmują, albo nawet automatycznie nawet wystrzeliwują wabliki, albo
    pociski dymne. Można by tę technologię wykorzystać.

    Policjant a emiter laserowy. Trzeba by było pokombinować, co zrobić, by
    kretyni się nie bawili. Natomiast zainstalowany na motocyklu system po
    odebraniu sygnału opromieniowania zaczyna działać. Powiedzmy najpierw
    wyświetla jakąś kontrolkę. Potem zaczyna zwalniać itd. Statki kosmiczne
    na Mars latają i bezpiecznie lądują, to może da się coś zrobić, by
    motocykl zatrzymał się bezpiecznie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 60. Data: 2023-05-09 18:19:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 May 2023 16:58:20 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wyświetla jakąś kontrolkę. Potem zaczyna zwalniać itd. Statki kosmiczne
    > na Mars latają i bezpiecznie lądują, to może da się coś zrobić, by

    niestety - zbyt prosto czujnik zakleic czarną taśmą :-)

    J.