  • 31. Data: 2023-05-05 08:20:31
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie - dlatego byłem zdziwiony że nie widzisz problemu.

    > Trochę zbyt skomplikowane. Zresztą do czego przypiać ten numer? Do
    > rejestracji? Wygięta i nie widać.

    Jak zbyt skomplikowane? Podobny stopień skomplikowania co karta wifi z
    dodatkową warstwą bezpieczęństwa. A gdzie, no w ECU sugerowałeś.
    Przeciez ten nr. to nie jest fizyczny a siedzi gdzieś w cipie.

    > Hmmm...

    No serio. Jak działają trackery GPS? Teraz dodaj do tego warstwę
    wykonawczą i już z grubsza. A jak działa w sieci WOL? Posyłasz magiczną
    ramkę z adresem MAC i jedno urządzenie w podsieci się budzi. Na podobnej
    zasadzie, tylko oczywiście z warstwą szyfrującą. To nie są bóg-wie-jak
    drogie sprzeta.

    > Policja to mały problem. Inni uczestnicy ruchu i nagle unieruchomiony
    > moto...

    Dlatego byłoby lepiej dławić paliwo, ale w końcu policja tez może go
    unieruchomić jak będzie w miarę bezpieczniej i nawet ten zapłon odciąć.

    Albo zamiast kolczatki gdzies w bezpiecznym miejscu zrobić taką
    elektroniczą zaporę.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2023-05-05 09:37:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 21:22:41 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Radiostop właśnie nie ma anten kierunkowych.

    Bo cel ma taki, aby wszystkie pociągi w rejonie sie zatrzymały,
    bo jak dwa jadą z przeciwka na zderzenie, to trzeba z obu stron
    zatrzymac.

    Ale nadajnik mozna w kierunkową antene wyposażyć, i bedzie zatrzymywał
    w miare wybiórczo.

    J.

  • 33. Data: 2023-05-05 09:56:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.05.2023 o 06:07, Shrek pisze:

    > Wiem;) Tak to w praktyce się skończy. Tylko dowcipnisów będzię więcej.

    Też o tym, myślałem. Ale jak wymyślano kilkadziesiąt lat temu radiostop,
    to były trochę inne możliwości. Urządzenie instalowane w motocyklach
    mogłoby przykładowo mieć ograniczenie zasięgu do 100 metrów oraz
    powiedzmy nie odcinać zapłonu od razu, tylko wyświetlać komunikat
    nakazujący zatrzymanie się. Przy obecnym stanie techniki mogłoby
    stopniowo ograniczać prędkość. Sporadycznie jeżdżę na jednośladach, ale
    wydaje mi się, ze spokojnie dałoby się to zrobić bezpiecznie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 34. Data: 2023-05-05 09:57:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.05.2023 o 09:37, J.F pisze:
> [...]
    > zatrzymac.
    > Ale nadajnik mozna w kierunkową antene wyposażyć, i bedzie zatrzymywał

    Jakby była wola polityczna, to rozwiązanie techniczne by się znalazło.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 35. Data: 2023-05-05 11:49:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 May 2023 09:57:17 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jakby była wola polityczna, to rozwiązanie techniczne by się znalazło.

    Kilka moglbym podpowiedziec, ale nie podpowiem - sami sobie
    wymyslajcie :-)

    J.

  • 36. Data: 2023-05-05 13:28:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 May 2023 06:20:31 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jak zbyt skomplikowane? Podobny stopień skomplikowania co karta wifi z
    > dodatkową warstwą bezpieczęństwa. A gdzie, no w ECU sugerowałeś.
    > Przeciez ten nr. to nie jest fizyczny a siedzi gdzieś w cipie.

    No ale skad wiesz, jaki numer jest tego, ktory ucieka?

    Samochod zazwyczaj ma widoczną tablice rejestracyjną, z motocyklami
    roznie bywa.

> [...]
    > ramkę z adresem MAC i jedno urządzenie w podsieci się budzi. Na podobnej
    > zasadzie, tylko oczywiście z warstwą szyfrującą. To nie są bóg-wie-jak

    Szczegolnie, ze GPS we wspołczesmym samochodzie juz jest ...

    > Dlatego byłoby lepiej dławić paliwo, ale w końcu policja tez może go
    > unieruchomić jak będzie w miarę bezpieczniej i nawet ten zapłon odciąć.

    Ale zdlawisz wiekszej ilosci, a gdzies tam niedalego ktos ciezarowke
    wyprzedza.

    > Albo zamiast kolczatki gdzies w bezpiecznym miejscu zrobić taką
    > elektroniczą zaporę.

    Jakby sie dało tak bardzo miejscowo ...

    J.

  • 37. Data: 2023-05-05 18:56:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No serio. Jak działają trackery GPS?

    A wiesz co to jest:

    kurewsko drogie i nie zatrzymuje spierdalających motocyklistów?

    Polska, obowiązkowa maszynka do zatrzymywania spierdalających
    motocyklistów przez kulsonów:P

    > Teraz dodaj do tego warstwę
    > wykonawczą i już z grubsza.

    Tylko że:

    Musi być fabryczne, albo autoryzowane, musi być zabezpieczone przed
    ingerencją, uniwersalne (ja mam gaźnik), atestowane, sprawdzane w
    stacjach diagnostycznych i pewnie wiele innych rzeczy.

    Jak to sobie wyobrażasz, że od 1 stycznia w polsce nie będzie można
    zarejestrować moto bez tego ficzera? I co światowi producenci nagle
    wezmą pod uwagę wymagania ustawy przepchniętej w nocy przez pisiorów (a
    więc do dupy, z błędami i przy okazji wprowadzającymi uniewinnienie
    jakiegoś pisior, podatek od kwiatów ogrodowych i zmianę szerokości linni
    odzielającej p-8) i będą sobie tego ficzera aktualizować na bieżąco co
    się pinokiowi na tłiterze w pałerpoincie napisze?

    A nawet nie doszliśmy skąd kulson ma wiedzieć że ten moto to właśnie ten
    skoro ma podgiętą tablicę;P

    Ale politycy to lubią i pewnie wcześniej czy później zrealizują twój
    pomysł ale na masową skalę - każdy samochód. A potem każdemy wszczepią
    paralizator w dupę:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2023-05-05 19:06:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też o tym, myślałem. Ale jak wymyślano kilkadziesiąt lat temu radiostop,
    > to były trochę inne możliwości. Urządzenie instalowane w motocyklach
    > mogłoby przykładowo mieć ograniczenie zasięgu do 100 metrów

    Jak ograniczysz - mocą? Dalej źle - nie życzę sobie żeby mi zapłony
    wypadały bo kulsonom ktoś podpadł. Po prostu jest to niebezpieczne i
    tyle. A kulsonom nie ufam wcale. Strzelać też mają kiedy jest określone,
    a strzelili kolesiowi w plecy i mataczą. Nie i po prostu nie.

    > tylko wyświetlać komunikat
    > nakazujący zatrzymanie się.

    Gdzie wyświetlać? I po co? przecież jak spierdala to wie że chcecie żeby
    się zatrzymał? Weź rusz głową:P

    > Przy obecnym stanie techniki mogłoby
    > stopniowo ograniczać prędkość. Sporadycznie jeżdżę na jednośladach, ale
    > wydaje mi się, ze spokojnie dałoby się to zrobić bezpiecznie.

    Pewnie wiele rzeczy by się dało, tylko jest to bez sensu. Ujmę to
    inaczej - najlepiej ryzyko zwykle oceniają bukmacherzy. OC na moto jest
    gdzieś cztery razy tańsze niż na samochód:P Także problem nie w tym, że
    motocykliści są tak bardzo niebezpieczni dla innych a że po prostu mają
    fizyczną możliwość wam spierdolić. Dobrze? No pewnie nie, ale bez
    przesady - to nie jest tego typu problem, żeby go rozwiązywać takimi
    środkami. Zresztą skoro już tak, to takie rzeczy mają sens tylko w dużej
    skali (bo przecież trzeba kupić te elektroniczne "działa" do strzelania
    w spiedalających motocyklistów, testery na stacjach diagnostycznych,
    same urządzenia, system to spinający i wiele różnych innych rzeczy) - no
    to skoro trzeba tyle infrastruktuty do tego zrobić, a buki mówią że
    samochody bardziej niebezpieczne, to wniosek nasuwa się sam:P Tylko na
    boga czy w co tam kto wierzy nie rozpowiadajcie o tym dalej. Już parę
    razy nabijałem się i widocznie ktoś z rządu to przeczytał...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2023-05-05 19:07:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.05.2023 o 11:49, J.F pisze:

    > Kilka moglbym podpowiedziec, ale nie podpowiem - sami sobie
    > wymyslajcie :-)

    Ja też - róbcie tak dalej a wszczepią wam paralizatory w dupy, żeby was
    kulsony do kibla ciagać nie musiały:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2023-05-05 19:52:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 5 May 2023 19:07:58 +0200, Shrek wrote:

    > Ja też - róbcie tak dalej a wszczepią wam paralizatory w dupy, żeby was
    > kulsony do kibla ciagać nie musiały:P

    A moze by tak kulsonom numer słuzbowy na czole wytatuowac?

    J.