  • 1. Data: 2006-06-08 10:31:22
    Temat: Zawiadomienie prok. rej. o popełnieniu przestępstwa - TESCO.
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Ot mam pytanie ;) do praktyków walczących z hipermarketami.

    Dodam - nie jestem, nie byłem i być może nie będę na utrzymaniu
    TESCO :)

    Mam podejrzenie, że TESCO popełniło przestępstwo ... no i
    właśnie - dziwnie brzmi ;)
    Co napisać w zawiadomieniu ?
    Wyjąć dane zarządu z KRS ? Napisać "ogólnie" ? Załóżmy, że
    sprawa dotyczy TESCO w słupsku (jeśli takie jest).

    Zawiadomienie dotyczy samowoli budowlanej stwarzającej
    zagrożenie dla zdrowia i życia wielu osób ...

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 2. Data: 2006-06-08 11:30:56
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:e68u0o$35h$1@n66.ultimo.pl...
> [...]
    > TESCO w słupsku (jeśli takie jest).
    >
    > Zawiadomienie dotyczy samowoli budowlanej stwarzającej zagrożenie dla

    Jeśli samowola to zgłoś to do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
    niech sie tym zajmie. Posprawdza im papiery i pozwolenia na budowę.

  • 3. Data: 2006-06-08 11:41:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> w

    > Załóżmy, że sprawa dotyczy TESCO w słupsku (jeśli takie jest).

    A czemu nie w Tychach? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2006-06-08 12:13:43
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    'Tom N' napisał(a):

    > A czemu nie w Tychach? ;-)

    Nie chciałem się zdradzać ;P

  • 5. Data: 2006-06-08 12:17:07
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    zmarekz napisał(a):

    > Jeśli samowola to zgłoś to do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego

    Tak, ale on nie załatwi "skutecznie" tematu Art 160 par 1 KK.

  • 6. Data: 2006-06-08 13:16:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

    > Nie chciałem się zdradzać ;P

    Ty bys zobaczyl 'samowole' w opolu to bys sie zalamal. W dodatku ktos im
    na to papier zalatwil. Kupili i zremontowali stary dom towarowy, ktory
    byl spieprzony od poczatku, jak zaczeli stawiac sklepy i pasaze na 1 i 2
    pietrze to okazalo sie ze parter sie o 5cm obnizyl...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2006-06-08 16:50:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Stasio Podróżnik napisał:
    > Mam podejrzenie, że TESCO popełniło przestępstwo ... no i
    > właśnie - dziwnie brzmi ;)
    > Co napisać w zawiadomieniu ?
    > Wyjąć dane zarządu z KRS ? Napisać "ogólnie" ?

    Napisać ogólnie. TESCO nie jest w stanie popełniać przestępstw umyślnych
    ze względu na brak wolnej woli (tak to jest z osobami prawnymi).

    Prokurator przed oskarżeniem będzie musiał ustalić winnego -- konkretną
    osobę (względnie kilka osób), która stworzyła zagrożenie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-06-08 17:01:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Stasio Podróżnik [###B...@o...pl.###] napisał:

    Generalnie w zawiadomieniu należy napisać jak najwięcej. Ale ważne
    jest, by oddzielić to co się wie, od tego czego się domyśla (najlepiej
    argumentując z czego owe domysły wynikają). O ile w prostej sprawie
    kryminalnej podawanie naruszonego przepisu karnego nie ma sensu, o
    tyle przy sprawie gospodarczej warto wskazać prokuratorowi o który
    przepis Ci chodzi.

    Niby prokurator, to osoba uczona, ale tych przepisów karnych
    rozsianych po różnych - czasem dziwnych - ustawach jest sporo. O ile
    wiedza o tym, że kraść nie wolno jest dość rozpowszechniona. O tym, że
    nie wolno kopiować programów jest już mniej wiadome. To sądzę, że
    niewiele osób zdaje sobie sprawę, że wywiercenie kilku otworów w deklu
    kanału sanitarnego w celu odprowadzenia wody deszczowej z podwórka
    jest przestępstwem (nie wykroczeniem).

    Generalnie warto stosować taką formułę zawiadomienia, że najpierw jest
    konkluzja, czyli krótko w 2-3 zdaniach napisane o co podejrzewasz
    jakąś tam osobę, zaś później uzasadnienie z podaniem ewentualnych
    źródeł dowodowych. Jeśli uzasadnienie jest krótkie, to dowody można
    wymienić na końcu. Przy dłuższym dobrze jest je umieszczać w miarę ich
    ważności w tekście (na przykład jako przypisy). Niby każda forma jest
    dobra, ale taka, jak opisałem jest po prostu czytelna. Nie wystarczy
    mieć rację, ale trzeba jeszcze umieć przekonać do tego przede
    wszystkim prokuratora. Bo to on potem jest gospodarzem postępowania i
    to on będzie musiał ewentualnie przekonać sąd, że sprawca jest winien.
    Często zawiadamiający o tym zapominają.

  • 9. Data: 2006-06-08 23:15:44
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-08 19:01, Robert Tomasik wrote:
    >To sądzę, że
    > niewiele osób zdaje sobie sprawę, że wywiercenie kilku otworów w deklu
    > kanału sanitarnego w celu odprowadzenia wody deszczowej z podwórka
    > jest przestępstwem (nie wykroczeniem).

    Zaciekawiłeś mnie :-) Jaka to ustawa?
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 10. Data: 2006-06-09 08:40:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemysław Płaskowicki [###p...@p...name.###] napisał:
    > Zaciekawiłeś mnie :-) Jaka to ustawa?

    O "zbiorowym zaopatrzeniu w wodę" czy tak jakoś podobnie.