  • 261. Data: 2024-06-03 17:14:43
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-03 o 16:58, J.F pisze:

    > No cóż, moze i jest w tym jakieś drugie medialno-polityczne dno, a
    > może wcale nie ma.
    >
    > juz w 2006 Koreanczycy pracowali w stoczni Gdanskiej, a prasa o tym
    > pisała
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-gdansk-korean
    czycy-pracuja-w-stoczni-legalnie,nId,84026#crp_state
    =1

    > J.

    Czyli "ż" media kwiczały za czasu pierwszego pisiorstwa. Później za
    czasu drugiego pisiorstwa. A jak nasze u żłoba wtedy siedzim cicho i
    wszystko jest praworządnie:)

  • 262. Data: 2024-06-03 17:22:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 14:14:14 +0200, J.F wrote:

> [...]
    > A pełnomocnik w sensie adwokata, to chyba jest w określonej sprawie,
    > a nie w każdej?
    >
    > Na razie to chyba go chcą strasznie podgrzać 7.06, jeszcze przed
    > wyborami. A wybory 9-tego :-)
    >
    > Pełnomocnik poza tym nie musi mieć natychmiastowego kontaktu,
    > a wezwany z dalekiej podróży też szybko wrócić nie musi, zeby tak z
    > dnia na dzień się stawić ...
    >
    > No i jeszcze - Obajtek jako obywatel Unii ma prawo mieszkać sobie
    > gdzie chce w Unii, a w zasadzie i poza nią.
    >
    > A to komisja od wiz? To czego oni od niego chcą? Co on ma z wizami

    A, to chyba nie Komisja, tylko prokuratura, gdzie Obajtek jest
    podejrzany, więc pełnomocnik jest jak najbardziej na miejscu

    https://tvn24.pl/polska/daniel-obajtek-nie-stawil-si
    e-do-prokuratury-nowy-termin-przesluchania-st7944935

    Ale ale

    "W połowie maja Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w
    sprawie złożenia w lipcu 2021 oraz w maju 2023 roku fałszywych zeznań
    w toku prowadzonego przed Sądem Rejonowym dla Warszawy-Śródmieścia
    postępowania z oskarżenia prywatnego, dotyczących okoliczności
    zatrudnienia dwóch osób w spółkach Grupy Orlen.

    Chodzi o czyny z art. 233 par. 1 k.k., czyli o zeznanie nieprawdy lub
    zatajenie prawdy. Rzecznik Prokuratury Okręgowej prokuratury Szymon
    Banna podkreślał, że śledztwo toczy się w sprawie, co oznacza, że nikt
    nie usłyszał zarzutów. "

    To jest podejrzany, czy nie jest?
    I czy prokuratura chce narazić jego prawa, przesłuchując jako świadka
    ? :-)

    Robercie, co Ty na to?

    J.

  • 263. Data: 2024-06-03 17:34:25
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-03 o 16:48, J.F pisze:

    > A jak głownym wykonawcą jest np niemiecka firma, to można wałki
    > kręcic?

    Może niemcy za duperele się nie biorą.

    > Jak jakies plotki bez uzasadnienia trąbił.

    Bo siedzisz ciągle w "ż"/DE mediach i je pastujesz:)

    Toć robole tuptali pod dyrekcją dróg i autostrad. W "ż"/DE pro-tuskowych
    wybielaczach była cisza, tylko Rydzeusz wywiady prowadził z wydymanymi:)

    Skończyło się tak że dyrekcja dróg za jedną robotę wypłaciła 2x.

    > I co - ktos pismaków napuscił, czy wcześniej blokował?

    PISy niemiały mediów

    > Na gruncie polskiego Kodeksu Pracy to chyba niemożliwe, ale jak oni
    > zatrudnieni przez inną firmę ...

    Kodeks srodeks. UA w PL firmach w skrajnych przypadkach po 16h pracują.

    > No cóż, moze i w internecie musi być jakaś
    > cenzura/kontrola/odpowiedzialność, bo inaczej mamy anarchię a nie nie
    > państwo :-)

    Przeca mogą łapać pedofili tak jak łapali wcześniej.
    A ci od zamachów używają kilku komunikatorów z szyfrowaniem.

  • 264. Data: 2024-06-03 17:53:40
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka [Instrukcja obsługi odbioru Szerbatego awiza]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 May 2024 20:31:02 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Stać i już ze dwa razy pisałem. Cały problem w tym, że Shrek wyrwał z
    > kpk kawałek, którego nie rozumie i upiera się, że jak ktoś dwukrotnie
    > awizuje wezwanie, to nic, że świadek wezwania nie odebrał, ale ma się
    > zgłosić. Z wezwaniem to tak nie działa.
    >
    > Wróci wezwanie nieodebrane, to najczęściej wysyła się kolejne albo zleca
    > dzielnicowemu ustalenie przyczyn nieodebrania - pomijam komisje śledcze
    > i politykę, bo mnie to nie interesuje, pisze jaka jest praktyka. Jak

    A komisja to sama się martwi, przez media wzywa, czy policję na pomoc
    wzywa ? :-)

    > dzielnicowy nic nie wskĂłra, to nikt nie pajacuje z karaniem za
    > niestawiennictwo świadka, który wezwania nie otrzymał. Ogłasza się
    > poszukiwania w celu ustalenia miejsca pobytu. Jak się ustali, to gość
    > pisze oświadczenie, gdzie bedzie odbierał wezwania. Następnie mu się na
    > ten adres wysyła normalnie wezwanie. Jak tu nie odbierze, albo się nie
    > stawi, to są podstawy do nałożenia grzywny albo wydania postanowienia o
    > zatrzymaniu i doprowadzeniu.

    A jak gosc zgodnie z prawdą mówi, ze pracuje na Filipinach, czy w
    Norwegii, i podaje tamtejszy adres, bo w Polsce to jest co pół roku ?

    J.

  • 265. Data: 2024-06-03 17:59:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 May 2024 19:42:10 +0200, Shrek wrote:

    > Wygląda na to że komisja dała dupy.
    >
    > Wydaje mi się, że Robert się nie nauczył i dalej mu się wydaje że
    > dwukrotne awizo w miejscu zamieszkania nie jest skutecznym powiadomieniem.
    >
    > Może i ja się czegoś nauczę, bo Robert twierdzi, że termin skutecznego
    > powiadomienia ma upływać na jakiś konkretny czas przed datą na którą
    > świadek jest wzywany. Brzmi prawdopodobnie.

    Skoro wzywany ma 14 dni na odbiór, to wypadałoby nie wzywać szybciej
    niz za 3-4 tyg, bo i poczta musi dostarczyc, i wypada z pewnym
    wyprzedzeniem powiadomić.

    A i tak mi sie nie podoba, bo nie ma w Polsce obowiązku sprawdzania
    skrzynki co tydzien, czy zakazu wyjezdzania na dłuzej niz 12 dni ...

    J.

  • 266. Data: 2024-06-03 18:04:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 03.06.2024 o 14:42, alojzy nieborak pisze:

    > 2016 czyli pierwszy rok pisoski i jak możemy się domyśleć "ż"/DE media
    > "temat zauważyły" i już stękajo/kwilą/lamentujo:
    >
    > - Koreańczycy w Polsce - pracują przymusowo
    > - dzięki niewolnikom z Korei Płn.

    Ale czy pis zauważył?
    Bo miało być lepiej...

    > "ż"/DE media 2019:
    > - "niewolnicza praca" Koreańczyka z Północy w Polsce

    Czyli przez 4 lata pis nie zauważył i ż/de media musiały o tym przypomnieć?
    A miało być lepiej...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 267. Data: 2024-06-03 18:18:43
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-03 o 18:04, Kviat pisze:

    > Ale czy pis zauważył?
    > Bo miało być lepiej...

    Pisoskie media są pomijalne.
    Standardowa wklejka po raz 5. Specjalnie dla Ciebie Kfiatku:
    Media
    Niemce 70%
    "ż" 25%

    od 4 minuty:
    https://www.wiocha.pl/1573453,Kolonko-przejrzal-na-o
    czy-czym-jest-pis

    > Czyli przez 4 lata pis nie zauważył i ż/de media musiały o tym przypomnieć?
    > A miało być lepiej...

    Można i tak do tego podejść:) Ale pisy dopiero w 2010 zaczęły własne
    media budować.

  • 268. Data: 2024-06-03 18:19:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 17:14:43 +0200, alojzy nieborak wrote:

> [...]
    >>
    > Czyli "ż" media kwiczały za czasu pierwszego pisiorstwa. Później za
    > czasu drugiego pisiorstwa. A jak nasze u żłoba wtedy siedzim cicho i

    Trudno powiedzieć kiedy kwiczały, i kiedy pracowali. Może nie było o
    czym pisać. A może pisali.

    Generalnie, to rząd PO żył z głównymi mediami w zgodzie, juz nie
    pamietam, kto się nagrał na taśmach i obiecywał zwolnić dziennikarza.
    W Rzeczypospolitej też były zwolnienia po sprawie trotylu.

    No ale Wprost taśmy z Sowy opublikował, taśmy PSL tez opublikowano ...

    J.

  • 269. Data: 2024-06-03 18:54:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 03.06.2024 o 16:26, J.F pisze:
> [...]
    e-Orlenu-Prokuratura-sprawdza-zawiadomienie-ws-wiz-8
    757102.html

> [...]
    > Chyba, że to bardziej zewnętrzny system, i służy np do składania
    > wniosków wizowych, i tu bezpośredniość składania przez Hyundai jest po
    > prostu wygodna.
    >
    > Zarzutów też nie bardzo rozumiem - chcieli miec zagranicznych
    > pracowników, czy nie chcieli, i to chyba raczej Hyundai niz Orlen.
    > I co się nie podoba - że niektórzy nie przyjechali, czy że wrócili,
    > czy ze "miasteczko" kiepskie.
    >
    > Z tymi 2-miesięcznymi dziećmi, to moze warto sprawdzić, czy nie byli z
    > Nepalu, oni tam mają inny kalendarz.
    > A moze po prostu w ramach rozłąkowego sprowadził ceniony pracownik

    Może Obajtek się zjawi i wyjaśni. Ale to wyjaśnić mógłby jakiś pismak.

    Robert

  • 270. Data: 2024-06-03 19:11:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jun 2024 18:54:42 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    e-Orlenu-Prokuratura-sprawdza-zawiadomienie-ws-wiz-8
    757102.html

    > Może Obajtek się zjawi i wyjaśni. Ale to wyjaśnić mógłby jakiś pismak.

    Moze sie zjawi, i moze wyjasni, ale my się tego nie dowiemy :-(
    No chyba, ze znow jakies pismaki ujawnią wielką tajemnice.

    J.